DLS wrote: ↑2019-08-23 08:55:27
Håller på o finjusterar bensin mappen så jag kan åka o bromsa bilen i år är planen sen blir det byte till e85 o ny bromsning.
Har efter tips från Jocke här på forumet äntligen slagit till på nya huvdämpare så jag kan pensionera min huv pinne
HM kan inte lägga till bilder direkt då dom är förstora
Önskar forumets uppladdningsfunktion kunde förminska automatiskt.
Jag har pratat lite med Anders (som lyckades få igång forumet igen) om möjligheterna att implementera en image resize, inte heeelt omöjligt att han kan hjälpa till med det för det finns färdiga lösningar. Känns enormt viktigt för att folk ska kunna använda forumet framöver.
DLS wrote: ↑2019-08-23 08:55:27
Håller på o finjusterar bensin mappen så jag kan åka o bromsa bilen i år är planen sen blir det byte till e85 o ny bromsning.
Har efter tips från Jocke här på forumet äntligen slagit till på nya huvdämpare så jag kan pensionera min huv pinne
HM kan inte lägga till bilder direkt då dom är förstora
Önskar forumets uppladdningsfunktion kunde förminska automatiskt.
Jag har pratat lite med Anders (som lyckades få igång forumet igen) om möjligheterna att implementera en image resize, inte heeelt omöjligt att han kan hjälpa till med det för det finns färdiga lösningar. Känns enormt viktigt för att folk ska kunna använda forumet framöver.
Blir kul att se hur det går vid bromsningen !
Ja en sån funktion vore kanon
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
DLS wrote: ↑2019-08-23 08:55:27HM kan inte lägga till bilder direkt då dom är förstora
Önskar forumets uppladdningsfunktion kunde förminska automatiskt.
Är ju inte direkt svårt att förminska bilder i telefonen och det går ju att lägga till relativt stora bilder som det är just nu.
DJI_0033-01.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Den verkar ju inte svara bra på ökat laddtryck.
Vad har du för sprut?
Ni provade inte att justera tändningen? Kan du låst tändningen till 0 grader och verifiera 0 punkten med lampa?
Edit: Peeps Vems ser jag nu. Åk och mappa bilen ordentligt någonstans. Jag fick göra rätt mycket justeringar på mitt Peep-vems.
Ja det är troligt att jag måste stroba tändningen o se att den verkligen står rätt o sen se till o mappa den ordentligt. Trodde peeps mapp skulle vara bättre.
Fått tips om att min kam inte alls funkar på en turbo också
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
DLS wrote: ↑2019-09-11 09:12:12
Kommer inte ihåg vad det vart på högsta men har för mig den gav 213 på hjulen på lägsta ladd
Isåfall är nog siffrorna du visade tidigare tom lite optimistiska. Känns som väldigt låga siffror, antar att du inte mäter EGT, om tändingen står riktigt sent borde det synas på skyhöga tempar. Den dyker verkligen drastiskt med höjt ladd, vad är det för turbo+kam du har ? Har du någon tändmapp man kan kika på? Att dubbelkolla nollan är såklart en bra grej oavsett.
40 grader verkar ju inte toklite i alla fall, om 0 punkten är rätt.
Det är rätt skönt att ha bilen på rullar och kunna hålla en jämn belastning och se om motorn äter upp tändningen man lägger på. Inte för att jag gjort det själv, men har suttit bredvid...
Ser ju ganska konservativt ut, lite märkligt att den är konstant från 3200rpm och uppåt. , men strobe nollan och EGT mätning är helt klart ett bra steg. Vad jag kunde hitta verkar kammen ha 112 nockvinkel, så borde funka ganska bra med turbo, om den står rätt. Turbon är ju en relik, men borde räcka en bit till helt klart.