Cédric wrote:Så hur gick det?
Kunde börjat bättre ....
När jag skall starta bilen för att köra ut den ur biltransporten så händer just ingenting förutom att startmotorn går, tänkte att den var lite kinkig med tanke på E85, felsökningen visade att den inte var någon gnista. Det var verkligen konstigt då jag körde upp bilen dagen innan och då gick den, medans jag gick iväg på förarmötet så mekade mina kompisar vidare, när jag kommer tillbaka så hör jag ljud och motorn går
Synd bara att han som står och trycker på kontakten till tändspolen inte vill springa bredvid runt banan.
Vi börjar plocka isär boschkontakten vilket inte var så lätt utan rätt Terminalverktyg, hm sneglar på torkarbladet och plockar bort en bit av den rostfria förstärkningen och gör ett verktyg och vips så fixar min fingerfärdige kompis snabbt ut stiften, vi ser att tidens tand slitit på anslutningarna och ett antal kardeler gått av.
Vi gör en tillfällig lösning och tejpar tillbaka stiften och bilen går
Ger mig ut på gamla slicks och börjar få lite fart runt banan och första passet löper på ganska fint.
Andra passet kommer en gtr som går väldigt bra, får börja skärpa mig och lyckas till sist lägga lite distans till honom, bromsar då efter långrakan lite sent men inga problem innan jag tittar i backspegeln och ser konstig rök där, hm har nog låst ett framhjul i inbromsningen vilket kvittot kom på efter kurvan då det började skaka mer än lovligt, körde några varv till men det skakade alldeles för mycket och går i depå.
Lägger på mina nitto nt01 och åker ut igen efter lunch och åker någon 1.36 tid
Vi får meka ännu mer och spänner kabelstammen nedåt så att bilen går rent och åker tills dom stänger, när vi kommer dit på söndagen så skär vi upp kabelstammen och hittar en lödning som gått av och gett dålig kontakt, gör en Abiko reparation och bilen går genast mycket bättre.
Kör ett flertal pass fram till regnet ca kl 13, bästa racechrono tid blev 1.34.63 vilket kändes bra.
Lite förbättringar att göra
som att förbättra vevhusventilationen då den tryckte ur sig en del olja. tack e85
Sen göra färdigt mina spindelledsförlängningar för lite bättre geometri
Obs detta skrivet på telefon jag får lite dålig översikt på min meningsbyggnad samt auto korrigering , hoppas att ni har överseende med detta.