968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Polerade lite på kompressorn innan den monterades. Provkörde idag och det verkar lovande. Man glömmer fort vilket härligt drag det blir med lite fler hästar. Jag kunde inte höra några tendenser till slirning från remmen, så det ser bra ut inför denna sommaren.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Ställde på bilen idag och monterade den svarta huven som en kompis snyggat till i vinter.
Det blev ett par mil och det känns fortfarande bra. Banmötes start på Gelleråsen den 15 april om allt går enligt plan.
Det blev ett par mil och det känns fortfarande bra. Banmötes start på Gelleråsen den 15 april om allt går enligt plan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Jappe,
När du gick upp så mycket i effekt, böt du dina spridare då? Eller gjorde du något annat förutom ommappningen? Ökade bränsletryck osv? Vet du om den går fett eller magert vid maxeffekt? Eller har du lyckats få lambda 1 genom hela varvtalespannet?
/Stefan
När du gick upp så mycket i effekt, böt du dina spridare då? Eller gjorde du något annat förutom ommappningen? Ökade bränsletryck osv? Vet du om den går fett eller magert vid maxeffekt? Eller har du lyckats få lambda 1 genom hela varvtalespannet?
/Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Hej Stefan.StefanQ wrote:Jappe,
När du gick upp så mycket i effekt, böt du dina spridare då? Eller gjorde du något annat förutom ommappningen? Ökade bränsletryck osv? Vet du om den går fett eller magert vid maxeffekt? Eller har du lyckats få lambda 1 genom hela varvtalespannet?
/Stefan
Jag har större spridare som var med i kompressor satsen från USA (gröna med 3 st insprutningshål). Jag skall till Civincos rullande landsväg på tisdag för att mappa nya motorn, den nyrenoverade kompressorn, tillsammans med den dubbelsidiga remmen. Jag får återkomma med vilken effekt som vi får ut och om nuvarande bränslepump räcker till, eller om det får bli byte av pump. Har besiktat bilen två gånger och avgasvärdena har varit helt OK båda gångerna.
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Tackar, skulle uppskatta om du läste av nr på spridarna om det är möjligt eller om du har data på dem?
Stefan
Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Hej StefanStefanQ wrote:Tackar, skulle uppskatta om du läste av nr på spridarna om det är möjligt eller om du har data på dem?
Stefan
Hittade plastpåsen som spridarna kom i och det enda som stod där var nummer 558 och att de var till en porsche 928. Hoppas detta kan hjälpa dej, eller att någon på forumet vet vilka spridare som har nummer 558.
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Tackar, verkar stämma bra. Tror dom sitter på 928 Gts vilket verkar lovande...
Heter egentligen boschnr 0280 150 558.
Heter egentligen boschnr 0280 150 558.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Film från körningen på Gelleråsen med PCSR. http://www.youtube.com/watch?v=VGpRMz6f ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Jappe wrote:Film från körningen på Gelleråsen med PCSR. http://www.youtube.com/watch?v=VGpRMz6f ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Säg den glädje som varar. Idag skulle vi mappa vid Civincos rullande landsväg, men kunnde bara konstatera att packningen till toppen har givit upp, så den var meningslöst att belasta motorn innan ny packning är på plats.
I söndags var det klackarna i taket när bilen hängde med Gt 3 bilarna på rakan, idag är det baksmälla och mer utgifter. Jag hörde uttrycket "väkommen till turboträsket" idag av en kompis. Kan det verkligen stämma.
I söndags var det klackarna i taket när bilen hängde med Gt 3 bilarna på rakan, idag är det baksmälla och mer utgifter. Jag hörde uttrycket "väkommen till turboträsket" idag av en kompis. Kan det verkligen stämma.
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Vad trist! Jag lider med dig! Körde du på mycket ladd eller var det bara en gammal packning?
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Ras på nya motorn? Nåja det kunde varit värre än en toppackning men ändå! Riktigt tråkigt men du är garanterat snart på banan igen. Bokstavligen!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Det stämmer nog tyvärr lite för ofta att om man vill ha driftsäkerhet så skall man inte söka mer effekt.Jappe wrote:Jag hörde uttrycket "väkommen till turboträsket" idag av en kompis. Kan det verkligen stämma.
Hur gammal var din packning? Ska du passa på att få dit en bättre eller göra något typ "o-ringning" så det håller bättre än original?
Håller tummarna för att du får snabbt ordning på det och får njuta av säsongen!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Packninen var i princip helt ny. Den nybyggda motorn var klar till körningen på Nordslingan hösten 2011. Motorn kördes då utan överladdning.StefanQ wrote:Vad trist! Jag lider med dig! Körde du på mycket ladd eller var det bara en gammal packning?
Vi har kontaterat att motorn får för lite bränsle efter 6000 varv, så ny packning, bränslepump och större spridare bör lösa alla bekymmer.
Mina 558 spridare kan jag avvara, när allt nytt är på plats, om du är intresserad.
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Jag vet inte om jag är det, om du fått problem med för lite bränsle så kanske det är på gränsen för mig med. Vad tror du att du hade i motorn ungefär? 291 rwhp ger minst 330 hk i motorn va? Då borde dom kanske funka för mina 300hk som jag siktar på.
Vad säger dom du köpte kitet om att spridarna dom specat inte räcker?
Tror att 0280 155 968 är det du skall ha. Även kallade green giants. Tydligen en poppis spridare när man etanolkonverterar turbobilar. Sitter normalt på Volvo R modeller.
Vad säger dom du köpte kitet om att spridarna dom specat inte räcker?
Tror att 0280 155 968 är det du skall ha. Även kallade green giants. Tydligen en poppis spridare när man etanolkonverterar turbobilar. Sitter normalt på Volvo R modeller.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]