924S -86 | Räserbil
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
F.ö. väldigt servicevänligt bagagegolv!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Snygg kylning!
Har du någon termostat som öppnar för kylningen eller kyler den konstant? Kylningen ser ju väldigt effektiv ut så om den kyler konstant så kanske oljan kan bli FÖR kall, eller?
Har du någon termostat som öppnar för kylningen eller kyler den konstant? Kylningen ser ju väldigt effektiv ut så om den kyler konstant så kanske oljan kan bli FÖR kall, eller?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Karl Birgander wrote:Snygg lösning!
Är det egengjorda hål för urtaget i underkant?
Körs pumpen kontinuerligt?
Var är körplanen iår?
Du menar oljeurtsget i botten? Är original oljeplugg.
Startar pumpen med strömbrytare när oljan blir varm. Funderade på termostat men det blev inget.
Körplanen är att komma ut och köra nåt öht. Skall precis dra igång mitt husbygge och har tillökning planerad i juni så fritid är en bristvara.
Kör med plant golv men hade värmeproblem på S2 lådan med lamelldiff och utan golv. Har tagit bort tanken och ersatt med hemmabyggd sak så jag kanske har fipplat till det med luften. Sen så tror jag inte att torsendiffen blir lika varm som lamelldiff men det blev en kylare ändå. Trist att behöva plocka bort plankorna under bilen bara för att det blir lite varmt.Cédric wrote:Kör du plant golv ? eller brukar det vara ett problem med hettan ?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Du menar att dom är 1cm längre än vad dom behöver vara? Det är ganska statiskt montage så jag hoppas att dom tål det??? Annars vet jag vem som säljer nya.....Pär Hylander wrote:Usch, ni misshandlar slangarna era busar!
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Det är antagligen bättre än om dom vore helt raka och spända. Dock så är ju en sådan installtion i en räserbil inte statiskt per definition... det skakar och vibrerar och lever runt. Avsevärd risk att stolpen i slangkopplingen kommer att skava på innertuben pga slangens vibrationer. Lite bättre att montera slangen med vinklade kopplingar så att slangen blir U-formad.FSN wrote:Du menar att dom är 1cm längre än vad dom behöver vara? Det är ganska statiskt montage så jag hoppas att dom tål det??? Annars vet jag vem som säljer nya.....Pär Hylander wrote:Usch, ni misshandlar slangarna era busar!
Intrressant kylare... kanske inte världens effektivaste men aerodynamiskt ivf. Aluplåt i botten? Termiskt kopplad till kopparrören? Räknat ngt på snedfördelningen av flödet? Kraftfull blästring av undersidan kan ev ge signifikant förbättring pga ytförstoring (och kanske för att det kan öka turbulensen)
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Verkningsgraden är garanterat mycket låg men troligen betydligt högre än behovet. Naturligtvis är den räknad och strypt så nån större snedfördelning är det inte, sen så fördelar alun värmen ganska bra ändå så det är nog inte det största problemet. Ganska trevligt att slippa trycka den tjocka oljan genom en konv "air to oil" kylare. Blästring tror jag inte på, sitter färgen kvar efter dom här åren så blästrar det inte mycket.Pär Hylander wrote:Det är antagligen bättre än om dom vore helt raka och spända. Dock så är ju en sådan installtion i en räserbil inte statiskt per definition... det skakar och vibrerar och lever runt. Avsevärd risk att stolpen i slangkopplingen kommer att skava på innertuben pga slangens vibrationer. Lite bättre att montera slangen med vinklade kopplingar så att slangen blir U-formad.FSN wrote: Du menar att dom är 1cm längre än vad dom behöver vara? Det är ganska statiskt montage så jag hoppas att dom tål det??? Annars vet jag vem som säljer nya.....
Intrressant kylare... kanske inte världens effektivaste men aerodynamiskt ivf. Aluplåt i botten? Termiskt kopplad till kopparrören? Räknat ngt på snedfördelningen av flödet? Kraftfull blästring av undersidan kan ev ge signifikant förbättring pga ytförstoring (och kanske för att det kan öka turbulensen)
STCC BMWn har en liknande placering på sin växellådskylare.
Jag har 4 kart däck liggande till dig i Haverdal.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: 924S -86 | Räserbil
Till salu
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users