En riktigt spännande helg har varit. Edvin och Gustav med Fredrik Å som projektledare har hjälpt mig att byta motor i BettanII.
BettanII rullade för egen maskin mot det väntande operationsbord som Edvin hade gjort iordning. Under ledning av Fredrik så plockades ett antal grejor bort. Onödiga prylar enlig Fredrik, så nu har Bettan även blivit lite lättare .
Målet för helgen var att den gamla motorn skulle vara ur och den nya monterad, detta klarade vi med råge. Dock finns det lite kvar att göra innan bilen kan köras för egen maskin. Vi har några frågetecken kvar att lösa.
Ändrade lite i rubriken så att den ska passa under "våra bilar" .//Patrik
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!
http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad
Frääänt
När blir det testkörning? Sugen på att köra lite nu va?
På bilden längst ner, är dropstopen monterade där?
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Jon80 wrote:Frääänt
När blir det testkörning? Sugen på att köra lite nu va?
På bilden längst ner, är dropstopen monterade där?
Nej det är de inte. Dags för evolution 3 på dropstopen. Bilen går hårdare och hårdare så det blir en uppdatering på dessa, så fort jag kommer hemifrån sthl.
Bilden är ett utmärkt exempel på hur det funkar.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!
http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad
Håll uppsikt på denna detalj. Böjen i änden på den kan gå av.
Min var ombyggd enligt liknande och den gick av 1 timme innan jag skulle åka mot anderstorp i somras.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Håll uppsikt på denna detalj. Böjen i änden på den kan gå av.
Min var ombyggd enligt liknande och den gick av 1 timme innan jag skulle åka mot anderstorp i somras.
Böjen har använts tidigare, det var andra sidan som modifierades. Tror inte det blir några problem med detta. Men visst, risken finns alltid med grejer som inte är utprovade. Himla tur att Mats är sugen på att prova!
Karl Birgander wrote:
Håll uppsikt på denna detalj. Böjen i änden på den kan gå av.
Min var ombyggd enligt liknande och den gick av 1 timme innan jag skulle åka mot anderstorp i somras.
Böjen har använts tidigare, det var andra sidan som modifierades. Tror inte det blir några problem med detta. Men visst, risken finns alltid med grejer som inte är utprovade. Himla tur att Mats är sugen på att prova!
Mats: var lugn till motsatsen är ett faktum...
Mvh Gustav
Jag tror absolut inte att den skall gå av, utan bara talade om egna erfarenheter. Min höll i kanske 3000 mil med mig som ägare och vem vet hur länge den varit på likadant sätt innan.
Har den suttit så ett tag så lär den sitta ett tag till!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
riktigt trevligt att tråden om bilen lever, hiiii! Fronten är ihopplock från tre eller fyra leverantörer. Frontplast från en tysk firma, ursprungen till ljuspottorna oxså tysk fast otto har gjutet av dem och fixat dessa. Spoiler från dansken, plåt under för ögla från Höllviken. Lamporna från tyskland och lampinställning från Otto. Lamporna + kopplingar från Biltema.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!
http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad
Nu börjar grejorna hamna på plats. Glemander gör som vanligt ett helt otroligt arbete. Vi har hittat några extra hk både här o där, så nu kan vi kanske ta upp kampen med Old School lite bättre.
Mindre elektronik i BettanII iallafall
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!
http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad