Nissan GTR by Corleone
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
http://youtu.be/ez2-7XefIgk" onclick="window.open(this.href);return false;
Första testrepan på lördagen med 1.25 i ladd, c:a 725 hk. Tjuvstart av den andra GTR:en. Videon mellan oss med min 850 hk mapp kommer snart upp.
Första testrepan på lördagen med 1.25 i ladd, c:a 725 hk. Tjuvstart av den andra GTR:en. Videon mellan oss med min 850 hk mapp kommer snart upp.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3892
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Satan vad det går!
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?
Bobo
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Ja faktisk helt odramatiskt. Hur stadigt som helst. Med Porschen kändes det inte helt säkert i dessa farter...[Bobo] wrote:Satan vad det går!
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?
Bobo
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3892
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Tycker min S2:a börjar bli lite sprattlig redan runt 160.... Men det klart, då är den näst intill orginal.Corleone wrote:Ja faktisk helt odramatiskt. Hur stadigt som helst. Med Porschen kändes det inte helt säkert i dessa farter...[Bobo] wrote:Satan vad det går!
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?
Bobo
Var är det ni gasar? Ser ut som ett flygfält?
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Ja, Björkvik, ett nedlagt militärt fält åt Katrineholms hållet.[Bobo] wrote:Tycker min S2:a börjar bli lite sprattlig redan runt 160.... Men det klart, då är den näst intill orginal.Corleone wrote: Ja faktisk helt odramatiskt. Hur stadigt som helst. Med Porschen kändes det inte helt säkert i dessa farter...
Var är det ni gasar? Ser ut som ett flygfält?
Bobo
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
vill se filmen när du spöar perra, du släppte ju av för tidigt på första filmen
du får hojta till om ni ska dit nån mer gång i år.
du får hojta till om ni ska dit nån mer gång i år.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3892
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Sign me up!DLS wrote: du får hojta till om ni ska dit nån mer gång i år.
Hatar att leta blåljus när jag vill åka fort rakt fram
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Det här evenemanget som Micke åker på kräver lite bilar med effekt (vi pratar säkert minst +500-600hk på hjulen) o det är bara special inbjudna på det.
Men det händer att andra kör där o har mindre krav då.
brukar komma upp förfrågan på garaget ibland.
annars kan man hyra björkvik ring en vardag rätt billigt
Men det händer att andra kör där o har mindre krav då.
brukar komma upp förfrågan på garaget ibland.
annars kan man hyra björkvik ring en vardag rätt billigt
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Jo det har blivit lite effekt hysteri, de flesta hade mer effekt än mig och då har jag minst 851/1005, troligtvis lite till nu. Å andra sidan vänjer man sig extremt snabbt, runt 1000 är nog ganska lagom känns det som... Sen måste de sitta i en bra bil. Tony med mer än 1100 rwhp (BMW) hänger inte med min alls från 50-200 km/h och än mindre från stillastående så det är mer än bara effekt det handlar om.
Medeleffekten har större betydelse än toppeffekten och fler borde kanske se över effektbandet många ggr för att få en snabbare bil.
Medeleffekten har större betydelse än toppeffekten och fler borde kanske se över effektbandet många ggr för att få en snabbare bil.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Idag har jag varit o sotat ur Mikaels bil lite
Den gick ju inte alls så bra
Nä bara skoja, det var det mest hårresande jag varit med om
Nu tror jag att jag förstår hur det känns att åka rymdraket till månen
Det kändes mer i magen än hangover på liseberg.
Tack för åkturen o provturen Mikael
Nu ska jag sälja min bil o skaffa en cykel istället tror jag.
Den gick ju inte alls så bra
Nä bara skoja, det var det mest hårresande jag varit med om
Nu tror jag att jag förstår hur det känns att åka rymdraket till månen
Det kändes mer i magen än hangover på liseberg.
Tack för åkturen o provturen Mikael
Nu ska jag sälja min bil o skaffa en cykel istället tror jag.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Tack själv! Trevligt att få besök och prata lite bil... Hoppas din kärra nu mår bättre av Evans Cooling!DLS wrote:Idag har jag varit o sotat ur Mikaels bil lite
Den gick ju inte alls så bra
Nä bara skoja, det var det mest hårresande jag varit med om
Nu tror jag att jag förstår hur det känns att åka rymdraket till månen
Det kändes mer i magen än hangover på liseberg.
Tack för åkturen o provturen Mikael
Nu ska jag sälja min bil o skaffa en cykel istället tror jag.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Idag så ställer jag om från MAF till Speed Density (MAP) då MAFarna bottnar vid sina 5 V trots 80 mm pipes. Allt i de olika mapparna ser likadant ut förutom att MAF mapparna är ersatta av en mapp för totaltryck (VE i praktiken) och varv och den är sedan kompenserad genom temperatur på både inlopp och insug.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Har du testat några 0-402m tider med bilen Mikael?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Nej inte ännu, bara följande idag, ej färdig mappat... med Racelogic GPS
0-100 2,6 med mycket hjulspinn och ej optimal växling (även jag kan hacka på varvtalsspärren...)
100-150 1,8
100-200 4,6
Alltså 0-200 på 7,2
0-402 borde gå på strax under 10, liknande set-up som jag kör 9,65-9,95
0-100 2,6 med mycket hjulspinn och ej optimal växling (även jag kan hacka på varvtalsspärren...)
100-150 1,8
100-200 4,6
Alltså 0-200 på 7,2
0-402 borde gå på strax under 10, liknande set-up som jag kör 9,65-9,95
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Så gott som färdigt nu. Går inte mer med de aggregaten jag har. Körde Racelogic:
0-402 m 9,83@243
0-100 km/h 2,5
100-150 km/h 1,7
100-200 km/h 4,5
0-200 km/h 7,0
Jag är nöjd för i år och har lärt mig GTR mappning och dess gränser. Blev nästan 100 mappar innan det blev klart så det tar tid...
0-402 m 9,83@243
0-100 km/h 2,5
100-150 km/h 1,7
100-200 km/h 4,5
0-200 km/h 7,0
Jag är nöjd för i år och har lärt mig GTR mappning och dess gränser. Blev nästan 100 mappar innan det blev klart så det tar tid...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
Who is online
Users browsing this forum: No registered users