Vore intressant att få en tid på 931an på Mantorp, troligen är M3an snabbare iom högre fart på rakorna men å andra sidan kör jag ju 931an på R-däck så man vet ju aldrig.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jag är fortfarande näst snabbast... men som teamchefen sa i lördags då jag påpekade att jag inte var allra snabbast: "Med dig händer det ju aldrig något. XXXX råkar ju ut för saker ibland."gurra wrote:Kul att tiderna går neråt! Hur går fajten inom teamet
Då hade jag rätt! Vi kom ner till Mantorp på fredagskvällen och såg att det var några tappra själar som verkade köra med gatbilar i ruskvädret. Såg att det var en 944a ute på banan (vi orkade inte ta oss någon närmare titt utan stannade i den torra husvagnen) och sa att det såg ut att vara din bil!gurra wrote:Var på Mantorop i Fredags men blev bara ett par varv i dimma, regn och skymning![]()
Ska eventuellt dit på onsdag igen, hoppas på bättre väder!
Fick idag 1:34,9.Nahpets wrote:1:37,00.
Halvtank, fet chaufför på 93 kilo (moi), R888or 255 bak 235 fram, Bengts chip och laddade strax under 1 bar, HR kit (100 N fram 210 N bak utan stavar) från Sandén samt 030 kränghämmare.
Grymt nöjd för en söndagschaffis som jag. Andra gången på Mantorp och jag börjar få lite självförtroende tillbaka efter Gotland Ring avkörningen.
Dock fick jag lägga av två timmar innan dagens slut då mina Zimmermanskivor sprack ut till kanten och bromsarna plötsligt blev mjuka ...blää
Utzon nästa ...
Mvh
Stephan
Nahpets wrote:Fick idag 1:34,9.
Visst är det jobbigt när de där svansmotorbilarna ligger i vägen i kurvorna...gurra wrote:Gick jämnt med 996 Cup på rakan, inte i kurvorna dock
Grym tid. Gott med lite flås under huven uppför rakan. Vad har du för toppfart på rakan. Jag hittade en gammal log från mitt senaste besök på Mantorp i Augusti -07. Hade 193,5km/h som bäst.gurra wrote:Precis tillbaka från Mantorp. Med min sedvanliga tur regnade det givetvis hela förmiddagen. Men från lunch var det torrt och det gick att köra på riktigt. Av någon anledning vill min bromsvätska koka efter en sisådär 8 varv så det fick bli korta sessioner. Körde även denna gång med lågt laddtryck, 0,9 bar.
Dagens bästa tid blev 1:30,4 vilket jag är jäkligt nöjd med!
Users browsing this forum: No registered users