Pehr Johnsson wrote:Nja, du slinker ju med i alla fall med din moderator-status.
Mobilnummer till medlemmar
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Nej nej... inget syfte att skapa ett a och ett b lag! Syftet är väl att kunna dela med sig av telefonnummer, hemadress t.ex dvs lite "känsliga" uppgifter som man inte vill att "kreti och pleti" skall få tillgång till hursomhelst kanske.snugge wrote:att göra en skyddad tråd med telefonnummer tycker jag är okej. att starta en "vip"-avdelning med egna forumtrådar osv tycker jag bara är tramsigt. vad är syftet med det? skapa ett a och b lag?
Det räcker säkert med en skyddad tråd för "vip" medlemmar som du säger snugge. Pratet om en "vip"-avdelning var mest jag som drog igång tror jag då jag tänkte på rejsas off-topic del som är enbart för "vip" folk. Men det är nog overkill iom att vi har en öppen off-topic del istället.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Snugge: Det har inte med forumet i sig att göra. Jagt har varit här på nätterna med 2-3 inloggade som sitter och läser. Ingen belastning alls, men ändå blir det time-out och databas kopplings fel.
Det hela ligger väl one.com som antingen ger för lite bandbredd eller så ligger forumet på en högt belastad server.
Det hela ligger väl one.com som antingen ger för lite bandbredd eller så ligger forumet på en högt belastad server.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Hultberg
- S-Poster
- Posts: 171
- Joined: 2005-10-30 23:16:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Ärligt.. är inte det här lite löjligt? Vill man ha tag på någon kan man ju lösa det via PM eller direkt förfrågan via en tråd?
Och även, är det vansinnigt svårt att hitta en smidig lösning på hur den där listan ska nås, fyllas i och uppdateras. Det kommer bli ganska mycket pannkaka tror jag
Och även, är det vansinnigt svårt att hitta en smidig lösning på hur den där listan ska nås, fyllas i och uppdateras. Det kommer bli ganska mycket pannkaka tror jag
Old math teachers never die, they just tend to infinity.
- maverick
- Addict
- Posts: 1993
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Först måste man skriva det, sen skicka det för att sedan få svar. Alla är inte online 24/7.Hultberg wrote:Ärligt.. är inte det här lite löjligt? Vill man ha tag på någon kan man ju lösa det via PM eller direkt förfrågan via en tråd?
Och även, är det vansinnigt svårt att hitta en smidig lösning på hur den där listan ska nås, fyllas i och uppdateras. Det kommer bli ganska mycket pannkaka tror jag
MVH//Per
- johan944
- Addict
- Posts: 3332
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
- Martin L
- Turbo-Poster
- Posts: 414
- Joined: 2004-04-01 11:29:01
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Jönköping
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- maverick
- Addict
- Posts: 1993
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Eller varför inte via regnummret?Pehr Johnsson wrote:För att om man hittar en bild på en fin bil man vil lägga vantarna på så är det lätt att veta var den finns om man har ett telefonnummer.
Jag tror de flesta här är ganska oskyldiga när det gäller stölder av andras bilar, men som du skriver så blir jag lite osäker på dig, eller?
Äsch, du var ironisk, eller hur?
MVH//Per
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Tanken som jag ser det är väl när man behöver hjälp snabbt och inte har tillgång till forumet. Jag har ett gäng 944sverige medlemmars mobilnummer i min telefon. Kan säkert vara smidigt om man blir ståendes med bilen någonstans och t.ex behöver mekhjälp. Inte alltid man kan vänta på att få hjälp via forumet.Hultberg wrote:Ärligt.. är inte det här lite löjligt? Vill man ha tag på någon kan man ju lösa det via PM eller direkt förfrågan via en tråd?
Och även, är det vansinnigt svårt att hitta en smidig lösning på hur den där listan ska nås, fyllas i och uppdateras. Det kommer bli ganska mycket pannkaka tror jag
Hålla listan påfylld och uppdaterad är väl inget problem. Byter man telefonnummer så säger man till i tråden... fixat!
EDIT: Var tvungen att kolla hur många telefonnummer jag hade till 944sverige medlemmar, 35st! Trodde inte det var SÅ många... men ändock är det ju långt från alla som är aktiva på forumet iof.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Tack Martin! Nu har jag ditt nummer också!Martin L wrote:0768-908432 är mitt nummer om ngn vill ha kontakt eller hjälp kring jkpg
trakten.
/mvh Martin
Ps:Varför är folk så rädda om sin identitet?
För min del handlar det inte om att vara rädd om identiteten (den är nog avslöjade sedan länge) utan att man inte vill att vem som helst ska ringa när som helst... Men självklart ställer jag gärna upp för alla som är aktiva medlemmar på forumet oavsett tid på dygnet, det är bara att höra av sig! Men vill därför inte lämna ut mitt nummer i ett öppet forum hursomhelst. Dock inga problem att få mitt nummer via PM eller om det skapas en tråd så som föreslagits här.
Skickar mitt nummer till dig via PM Martin så är vi "kvitt"...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Det går inte att lägga in "telefonnummer" i sin profil, och sen är just den profil-datan endast synlig för VIP-medlemmar (eller kalla det vad ni vill, "kända medlemmar" kanske låter bättre).
En funktion som skulle vara klockers skulle vara en sortering efter vart folk bor, utifall man är ute och glider och får stopp på bilen och behöver hjälp.
En funktion som skulle vara klockers skulle vara en sortering efter vart folk bor, utifall man är ute och glider och får stopp på bilen och behöver hjälp.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4343
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Ingen här som är medllem i Porscheklubben?
De har ju register med telefonnummer till sina medlemmar, synligt för alla
i klubben (eller hade iallafall tidigare)
Som tidigaret talare säger, vad har ni å vara rädda för? Tänk på att varje
gång ni visar bilen utomhus med reg.plåtar på, då skyltar ni med namn,
personnummer, adress och i förlängningen årsinkomst samt i de flesta fall
även telefonnumret
Allt detta är nämligen offentligauppgifter, så med ett par telefonsamtal har
man svaret på samtliga frågor!
Så ett mobilnummer kan väl inte vara så farligt å lämna ut?
Såg en annan tråd i detta form ang. karta, helt klart bra idé, som det är
idag har man ju inte koll på hur många likasinnade som finns i närheten...
/ Erol
Ooops.... höll på att glömma 070-998 14 88, bor i Eskilstuna, jobbar ett
par dagar i veckan i Norrköping, när jag ine reser på annan ort. Så nu vet
ni vart jag finns å hur ni får tag på mig
De har ju register med telefonnummer till sina medlemmar, synligt för alla
i klubben (eller hade iallafall tidigare)
Som tidigaret talare säger, vad har ni å vara rädda för? Tänk på att varje
gång ni visar bilen utomhus med reg.plåtar på, då skyltar ni med namn,
personnummer, adress och i förlängningen årsinkomst samt i de flesta fall
även telefonnumret
Allt detta är nämligen offentligauppgifter, så med ett par telefonsamtal har
man svaret på samtliga frågor!
Så ett mobilnummer kan väl inte vara så farligt å lämna ut?
Såg en annan tråd i detta form ang. karta, helt klart bra idé, som det är
idag har man ju inte koll på hur många likasinnade som finns i närheten...
/ Erol
Ooops.... höll på att glömma 070-998 14 88, bor i Eskilstuna, jobbar ett
par dagar i veckan i Norrköping, när jag ine reser på annan ort. Så nu vet
ni vart jag finns å hur ni får tag på mig
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users