Page 4 of 4
Re: 924 -76
Posted: 2021-04-03 15:37:57
by johan944
Tackar
min 924 som är under renovering saknar också fästena för krängningshämmaren så den där lösningen var perfekt att se.
Re: 924 -76
Posted: 2022-04-07 07:17:48
by Ingemansson
Kan man byta ut dessa stift eller axeln i förebyggande syfte innan man slänger i en nyinköpt 5-vxl låda?
Hur går det med kompressorkonverteringen?
Re: 924 -76
Posted: 2022-04-07 08:50:46
by Erik D
Jag tror att det blir svårt att byta fjäderstiftet eftersom det sitter försänkt i ett blindhål. Ett alternativ skulle kunna vara att försöka borra ur det men då är risken att man får metalspån i lådan som ställer till med problem för lager och kugg.
Angående kompressor installationen så är den nästan klar. Allt är på plats förutom luftboxen som behöver modifieras lite mer än tänkt innan den passar.
IMG_20220403_144903427_HDR.jpg
IMG_20220403_150837983_HDR.jpg
IMG_20220403_132219541.jpg
IMG_20220403_132131251.jpg
Re: 924 -76
Posted: 2022-04-07 09:22:49
by Ingemansson
Då får det vara som det är.
Ser riktigt nice ut! Aggregatet skaffade du begagnat eller? Eaton M45 från en Merca?
Re: 924 -76
Posted: 2022-04-07 09:48:14
by Ingemansson
Från Cooper S R53 läste jag mig till nu.
Re: 924 -76
Posted: 2022-04-07 16:07:10
by Erik D
Ingemansson wrote: ↑2022-04-07 09:48:14
Från Cooper S R53 läste jag mig till nu.
Stämmer bra!
Re: 924 -76
Posted: 2022-04-28 22:35:52
by gtBen
häftigt jobb, tumme upp på det