Sida 4 av 4

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-21 19:16:11
av Kjell 944
Min bil är en -91:a och precis passerat 20.000mil innan avställning.
Lacken är orginal (inte omlackad)
Ingen rost
Inredningen är hel, inga hål i lädret på stolarna
All el fungerar
Är väldigt tight o skrammelfri vid körning
Bilen köptes April -09, i helt orginalskick
Jag har uppdaterat väghållning osv.
Kan säga att det är inte många bilar som är som denna efter 20.000mil och de flesta körs inte bara om Söndagar. Utan får bekänna färg lite då och då.

Vanliga uppdateringar från orginal är-
Sänkning med fjädrar o dämpare
Cup-rör
Öppet luftfilter
Byte av luftmassamätare
Chip
Cup-speglar
17-18" fälgar

Är dessa saker gjorda, så spar du pengar!

-Säger så här - Köp hellre en långmilare i bra skick än en som rullat 12-13000mil i dåligt skick, för samma pengar.

-Lycka till

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-21 20:50:06
av Pehr Johnsson
Mattias 924 skrev:
Rallyjohan skrev: x Sandén tar 6900 kr för en service. Dyraste av alla servicar. Vad är anledningen till detta? Kan man göra detta själv?
Kan en 15 liter högklassig motorolja och sex tändstift som inte går att se utan spegel samt mekaniska ventillyftare ha nåt med saken att göra? I så fall så kan du med lite träning göra det själv. Oljebyte bör du kunna klara utan träning. Tänk på att det är två oljepluggar bara.
...12 stift på 964!! :mrgreen: :mrgreen:

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-21 21:53:53
av Rallyjohan
...12 stift på 964!!
FY F-n!

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-21 21:55:01
av Pehr Johnsson
Rallyjohan skrev:x En ganska irrelevant fråga. Vad är det för stereo i den? Går det få i ordentliga högtalare utan att modda?
Patand svarade egentligen på denna frågan, ljudstsremet består av av en 3.6 liters boxer sexa...

Sen finns det annat ljud också två högtalare i varje dörr och två i hatt hyllan bak. Det borde nog gå att montera nya fräsha element, det borde finnas plats.

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-21 21:57:12
av Pehr Johnsson
Rallyjohan skrev:
...12 stift på 964!!
FY F-n!

..och dubbla fördelare och dubbla tändspolar!!

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-23 12:18:06
av emm
Vill inte pajja... men den bilen har varit till salu väldigt länge, så pass länge att jag definitivt skulle haft med mig en 911-kunnig när man tittar på bilen!

Jag är själv liiiite spekulant på en 11, men jag köper mycket hellre "rätt" bil, annars tenderar det väldigt enkelt att skena iväg med pengar!

Lycka till!

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-23 16:22:36
av Rallyjohan
Emm -> Tänker inte köpa den utan att den både besiktigats och M-testats.

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-23 18:21:22
av emm
M-test är säkert jättebra, oberoende part i det hela, men jag tror ändå att en 911 kille vet vad man ska titta efter, slitna bromsskivor mm är ju ändå förbrukningsgrejer som man får räkna med... jag menar andra specifika 964 "sjukdomar"...

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-23 22:01:44
av Kjell 944
-Sjukdomar på en 964!!! Finns det :shock:

Påfyllningsröret för bensinen
Gardinen på vingen
Avsaknad av cylinderpackning -89-90
Rost vid A-stolpar
Baklamporna
Detta skulle kunna vara "sjukdomar" :roll:

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-23 23:31:10
av Rallyjohan
Det här börjar kännas som en för dyr hobby, jag borde nog bara behålla min 924s som funkar bra, är billig att försäkra och laga.

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-23 23:38:58
av emm
Kjell 944 skrev:-Sjukdomar på en 964!!! Finns det :shock:

Påfyllningsröret för bensinen
Gardinen på vingen
Avsaknad av cylinderpackning -89-90
Rost vid A-stolpar
Baklamporna
Detta skulle kunna vara "sjukdomar" :roll:
Där finns t ex en del som inte M-test skulle märka, tummen upp Niclas!

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-24 13:36:18
av John
Jag tycker att mycket gällande kostnader på en 964 beror på vilket skick man vill ha på sin bil.

Många kan leva med att den droppar några droppar olja, att det är en rostfläck vid fram och bakrutan samt att baklysen+reflexrampen är blekt och sprucken. Kan man nöja sig med det så är det grönt att köpa en "halvdan" bil och servar man själv så blir den inte dyrare att äga än en 944.

Men jag och folk som vill ha bilen perfekt kan ofta spara pengar på att leta efter en bil där det mesta redan är gjort. Kopplingen går ju på 15-20´ bakljus med reflexramp komplett 10´ oljeläckage 5-15´storservice 20´. Bara där är man uppe i 50-60000kr och då har man inte ens titta på bromsar, puts, inredning mm.

Min första 964 hade kvitton på 100000kr i uppgraderingar mm under de senaste 1000milen och den 964 jag har idag servdes för 8500Euro på sista servicen i tyskland och 6000Euro gången innan så där är allt bytt också. Bilen var dyrare än många andra men jag tror jag tjänar på det i längden.

Jag vill inte skrämma någon från att köpa en 964 för det är den härligaste bil jag ägt MEN kan man inte leva med att ha den i bruksskick så skall man antingen betala för en riktigt påkostad och fin bil från början ELLER vara beredd på att det kostar att uppgradera/renovera en 964.

:#944burn:

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-01-24 13:59:10
av Rallyjohan
Ja som sagt jag har börjat förstå att det verkar kosta mer än vad det smakar med tanke på de siffror ni nämner. Hoppas någon annan rikare än jag kan få nytta av den här tråden för här hoppar jag av 964-tåget innan jag klivit på. Nu ska jag köpa nya dämpare till min 924s, tack och hej!

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-03-14 20:12:12
av PeppeF
Lägger in en liten teaser här oxå.
Polerade Speedline på en svart 964 är sjukt snyggt.
Här är några bilder på min brors förra bil. (dock en turbo)
964turbo.jpg
964turbo2.jpg

Re: Är den här nåt att ha?

Postat: 2011-04-21 18:52:57
av Lodde
NICE vill ha en... när jag lärt mej min nyinköpta 944 och fått gnista på den 8)