944sverige BETA

Förslag på förändringar och funktioner.
Låst
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Erol
Moderator
Inlägg: 4314
Blev medlem: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

944sverige BETA

#1 Inlägg av Erol » 2011-05-23 14:48:44

Vet att det redan finns en liknande tråd, men kan inte hittaden nu...
Såg den via mobilen (tapatalk) men hittar den inte här, hittar ingen
sök-funktion heller.

Jag har några synpunkter om den nya layouten:

- Ingen sökfunktion

- Som flera påpekat, så är forumet för smalt, på vissa ställen får
inte texten plats och ligger överlappad. Se "Bilvård" i forumindex.

- Vid inloggning så skyms text och boxen som man skall kryssa i om
man vill logga in automatiskt.

- Varför består loggan anv två st amerikanska bilar?

- Varför har Utzon större logtyp än forumets egen logotyp?


Annars bra jobbat, kan bli bra. Kul att det äntligen händer lite
med utvecklingen av sidan!

Lite nyfiken, vad är planen med "Garaget"?


Mvh Erol
Senast redigerad av 2 Erol, redigerad totalt 2011 gång.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Användarvisningsbild
Erol
Moderator
Inlägg: 4314
Blev medlem: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: 944sverige BETA

#2 Inlägg av Erol » 2011-05-23 14:50:23

Upptäckte en sak till, när man går in på forumet så kommer det upp html-kod
längst upp på sidan som försvinner efter ett par sekunder...


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Användarvisningsbild
Ragnar Joensen
Addict
Inlägg: 1326
Blev medlem: 2005-07-18 11:47:24
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Ort: Eslöv (Skåne's metropol)
Kontakt:

Re: 944sverige BETA

#3 Inlägg av Ragnar Joensen » 2011-05-23 19:46:54

Detta var det rörigaste jag har sett hittills !

Ett stort antal olika skrifttyper, tjocklekar, storlekar och färger. Vissa felt inramade i runda rama, vissa med kantiga med skugga eller utan - ingen genomgående linje i designupplägget.

Smalt textområde - 50% av skärmen är bortkastad på svarta områden. Onödigt.

Svart bakgrund och sen gula skallar på vänstersidan och en massa färgprickar på högersidan. Svårt att hålla fokus på texten i det inlägget man skriver. Tur att jag inte har epilepsi, då skulle jag nog tuppa av !


Ragnar
Porsche fantast !

968 1992

Användarvisningsbild
Maxx
Addict
Inlägg: 6017
Blev medlem: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: 944sverige BETA

#4 Inlägg av Maxx » 2011-05-23 20:21:02

Ragnar Joensen skrev:Detta var det rörigaste jag har sett hittills !

Ett stort antal olika skrifttyper, tjocklekar, storlekar och färger. Vissa felt inramade i runda rama, vissa med kantiga med skugga eller utan - ingen genomgående linje i designupplägget.

Smalt textområde - 50% av skärmen är bortkastad på svarta områden. Onödigt.

Svart bakgrund och sen gula skallar på vänstersidan och en massa färgprickar på högersidan. Svårt att hålla fokus på texten i det inlägget man skriver. Tur att jag inte har epilepsi, då skulle jag nog tuppa av !


Ragnar
Tack för att du orkade skriva det jag inte gjorde. Jag visste inte var jag skulle börja ...

Naturligtvis går det att rätta till så det blir nog kanske bra till slut. Vad var det för fel på den förra grunddesignen?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Användarvisningsbild
Erol
Moderator
Inlägg: 4314
Blev medlem: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: 944sverige BETA

#5 Inlägg av Erol » 2011-05-23 20:36:23

Btw. Blått forum på en svart sida?

Som sagt, mycket är rörig just nu. Men jag tror det kan bli bra
fram över. Jocke har ju bett oss forumsmedlemmar om tips
och råd.

Dock så tycker jag att en webbyrå inte borde ha gjort så många
buggar/fel och konstig layout innan de launchar en site.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Användarvisningsbild
laakso
Turbo-Poster
Inlägg: 431
Blev medlem: 2009-05-12 14:25:32
Telefon: 0767677224
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1993
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: 944sverige BETA

#6 Inlägg av laakso » 2011-05-23 20:43:25

Det verkar som tabellerna inte växer om man skriver mer rader än två i förklaringen.
Eller är det bara i Firefox och Chrome?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
968 -93 (Nöjet)
[i]924-80 - Såld[/i]
Seat Ateca 1,5 Tsi 4wd -18 (Lilla familjebilen)
Alfa Romeo 156 SW -03 (Grabbens roliga kombi)
Scott Sportster P3 -10 (Motion)

Användarvisningsbild
Erol
Moderator
Inlägg: 4314
Blev medlem: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: 944sverige BETA

#7 Inlägg av Erol » 2011-05-23 20:51:50

laakso skrev:Det verkar som tabellerna inte växer om man skriver mer rader än två i förklaringen.
Eller är det bara i Firefox och Chrome?
Nej det är för att det är för smal tabell, har påpekat detta i Jockes tråd under allmänt.
Det ser likadant ut i Internet Explorer och Rock Melt.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

thesaint
Site Admin
Inlägg: 287
Blev medlem: 2008-12-30 16:20:56
Bilmodell: 944 turbo -86
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: 944sverige BETA

#8 Inlägg av thesaint » 2011-05-23 20:59:08

Ja det känns fräschare. Men man borde titta på att nyttja bredden på skärmen bättre. Detta var ett av problemen när jag bytte från phpbb2 till 3 och skulle försöka behålla det gamla temat.

Sedan ser det lite konstigt ut även på iPad. Kanske inte är så prioriterat.
Bild

Behöver du hjälp med nåt så kasta iväg ett mail eller pm till mig så kan jag hjälpa till lite ?

Kanske finns stora chanser att tapatalk fungerar bättre också ;)
The chase is better than the catch
Biltråd
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=18275

Användarvisningsbild
Erol
Moderator
Inlägg: 4314
Blev medlem: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: 944sverige BETA

#9 Inlägg av Erol » 2011-05-23 21:33:22

thesaint skrev:Behöver du hjälp med nåt så kasta iväg ett mail eller pm till mig så kan jag hjälpa till lite ?

Kanske finns stora chanser att tapatalk fungerar bättre också ;)
Det är tydligen en webbyrå som gör detta arbete, inte Jocke själv.

Jag skulle bli glad om det vart lite ordning på Tapatalk då jag oftast kollar
av forumet via mobil.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Användarvisningsbild
patand
Moderator & Raceputte
Inlägg: 25381
Blev medlem: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Re: 944sverige BETA

#10 Inlägg av patand » 2011-05-24 06:49:04

Låser denna tråd och hänvisar alla till:

forum/viewtopic.php?f=1&t=24634" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Låst

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare