Nissan GTR by Corleone

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#76 Inlägg av Corleone » 2011-07-11 15:47:05

http://youtu.be/ez2-7XefIgk" onclick="window.open(this.href);return false;

Första testrepan på lördagen med 1.25 i ladd, c:a 725 hk. Tjuvstart av den andra GTR:en. Videon mellan oss med min 850 hk mapp kommer snart upp.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
[Bobo]
Addict
Inlägg: 3807
Blev medlem: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#77 Inlägg av [Bobo] » 2011-07-11 19:14:28

Satan vad det går! :-D
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?

Bobo

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#78 Inlägg av Corleone » 2011-07-11 19:24:25

[Bobo] skrev:Satan vad det går! :-D
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?

Bobo
Ja faktisk helt odramatiskt. Hur stadigt som helst. Med Porschen kändes det inte helt säkert i dessa farter...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
[Bobo]
Addict
Inlägg: 3807
Blev medlem: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#79 Inlägg av [Bobo] » 2011-07-11 19:27:44

Corleone skrev:
[Bobo] skrev:Satan vad det går! :-D
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?

Bobo
Ja faktisk helt odramatiskt. Hur stadigt som helst. Med Porschen kändes det inte helt säkert i dessa farter...
Tycker min S2:a börjar bli lite sprattlig redan runt 160.... Men det klart, då är den näst intill orginal.

Var är det ni gasar? Ser ut som ett flygfält?

Bobo

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#80 Inlägg av Corleone » 2011-07-11 19:46:19

[Bobo] skrev:
Corleone skrev: Ja faktisk helt odramatiskt. Hur stadigt som helst. Med Porschen kändes det inte helt säkert i dessa farter...
Tycker min S2:a börjar bli lite sprattlig redan runt 160.... Men det klart, då är den näst intill orginal.

Var är det ni gasar? Ser ut som ett flygfält?

Bobo
Ja, Björkvik, ett nedlagt militärt fält åt Katrineholms hållet.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3194
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#81 Inlägg av DLS » 2011-07-11 20:00:59

vill se filmen när du spöar perra, du släppte ju av för tidigt på första filmen ;)

du får hojta till om ni ska dit nån mer gång i år.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
[Bobo]
Addict
Inlägg: 3807
Blev medlem: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#82 Inlägg av [Bobo] » 2011-07-11 20:29:07

DLS skrev: du får hojta till om ni ska dit nån mer gång i år.
Sign me up!
Hatar att leta blåljus när jag vill åka fort rakt fram :-D

Bobo

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3194
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#83 Inlägg av DLS » 2011-07-11 20:52:52

Det här evenemanget som Micke åker på kräver lite bilar med effekt (vi pratar säkert minst +500-600hk på hjulen) o det är bara special inbjudna på det.

Men det händer att andra kör där o har mindre krav då.
brukar komma upp förfrågan på garaget ibland.
annars kan man hyra björkvik ring en vardag rätt billigt
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#84 Inlägg av Corleone » 2011-07-11 22:04:50

Jo det har blivit lite effekt hysteri, de flesta hade mer effekt än mig och då har jag minst 851/1005, troligtvis lite till nu. Å andra sidan vänjer man sig extremt snabbt, runt 1000 är nog ganska lagom känns det som... Sen måste de sitta i en bra bil. Tony med mer än 1100 rwhp (BMW) hänger inte med min alls från 50-200 km/h och än mindre från stillastående så det är mer än bara effekt det handlar om.
Medeleffekten har större betydelse än toppeffekten och fler borde kanske se över effektbandet många ggr för att få en snabbare bil.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3194
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#85 Inlägg av DLS » 2011-07-19 20:47:13

Idag har jag varit o sotat ur Mikaels bil lite :roll:
Den gick ju inte alls så bra 8)

Nä bara skoja, det var det mest hårresande jag varit med om :shock:
Nu tror jag att jag förstår hur det känns att åka rymdraket till månen :mrgreen:
Det kändes mer i magen än hangover på liseberg.

Tack för åkturen o provturen Mikael :#pray:

Nu ska jag sälja min bil o skaffa en cykel istället tror jag. :#944burn:
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#86 Inlägg av Corleone » 2011-07-21 09:59:00

DLS skrev:Idag har jag varit o sotat ur Mikaels bil lite :roll:
Den gick ju inte alls så bra 8)

Nä bara skoja, det var det mest hårresande jag varit med om :shock:
Nu tror jag att jag förstår hur det känns att åka rymdraket till månen :mrgreen:
Det kändes mer i magen än hangover på liseberg.

Tack för åkturen o provturen Mikael :#pray:

Nu ska jag sälja min bil o skaffa en cykel istället tror jag. :#944burn:
Tack själv! Trevligt att få besök och prata lite bil... Hoppas din kärra nu mår bättre av Evans Cooling!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#87 Inlägg av Corleone » 2011-07-21 10:06:22

Idag så ställer jag om från MAF till Speed Density (MAP) då MAFarna bottnar vid sina 5 V trots 80 mm pipes. Allt i de olika mapparna ser likadant ut förutom att MAF mapparna är ersatta av en mapp för totaltryck (VE i praktiken) och varv och den är sedan kompenserad genom temperatur på både inlopp och insug.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3194
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#88 Inlägg av DLS » 2011-07-23 09:46:49

Har du testat några 0-402m tider med bilen Mikael?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#89 Inlägg av Corleone » 2011-07-23 17:24:58

Nej inte ännu, bara följande idag, ej färdig mappat... med Racelogic GPS
0-100 2,6 med mycket hjulspinn och ej optimal växling (även jag kan hacka på varvtalsspärren...)
100-150 1,8
100-200 4,6
Alltså 0-200 på 7,2

0-402 borde gå på strax under 10, liknande set-up som jag kör 9,65-9,95
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#90 Inlägg av Corleone » 2011-08-12 21:44:34

Så gott som färdigt nu. Går inte mer med de aggregaten jag har. Körde Racelogic:
0-402 m 9,83@243
0-100 km/h 2,5
100-150 km/h 1,7
100-200 km/h 4,5
0-200 km/h 7,0

Jag är nöjd för i år och har lärt mig GTR mappning och dess gränser. Blev nästan 100 mappar innan det blev klart så det tar tid...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare