Nissan GTR by Corleone

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3194
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#121 Inlägg av DLS » 2013-07-25 08:54:15

Corleone skrev:Hej

Har inte varit på Rennlist på mycket länge. Är det samma okunskap som tidigare...?
Jo det finns ju en hel del som kan nada men det finns även bra folk.
Eftersom porschen är så mycke billigare o vanligare där borta så är det flera svenssons som har dom där också.

Man kan se rennlist som ett stort volvoforum i Sverige ungefär med både ungtuppar som nyss köpt bil o gamla kunniga uvar som varit där sen urminnes tider :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Samuelf
S-Poster
Inlägg: 181
Blev medlem: 2007-08-19 22:25:08
Bilmodell: 924 -78
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#122 Inlägg av Samuelf » 2013-07-25 08:56:48

När får man den där omtalade provturen? ;)

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#123 Inlägg av Corleone » 2013-07-27 11:26:30

Samuelf skrev:När får man den där omtalade provturen? ;)
Bara att höra av dig om du är i närheten...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#124 Inlägg av Corleone » 2016-05-22 23:29:21

Hej alla, det var länge sedan!

Min 951 finns fortfarande och den är oftast i drift då jag brukar besikta den varje år åt nuvarande ägaren. Dock inte ännu i år...

GTR då...? Jodå, den har fått en riktig låda och koppling samt lite mer pulver... nu är den rask. Omtalade 0-200 går på 5.85 sek. Men fortfarande from som ett lam och växlar vid 1200 rpm. Har aldrig varit med om en mer fantastisk bil än denna. Inte ens trimmade sporthojar hänger med...

Byter mappar på ratten, från grundtryck, 1.2 bar med 700 whp till 2.0 bar och dryga 1100 whp och 1120 nm på hjulen. En annan kul grej är "Rolling boost". Man åker i den hastighet man vill dra ifrån, håller ner cruise knappen, gasar fullt och sen släpper knappen. Du har man det laddtryck man mappat in som önskat redan när knappen släpps. Då bär det iväg direkt. Finns oxå "Boost of the line", samma sak fast från stillastående.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3194
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#125 Inlägg av DLS » 2016-05-23 14:44:29

Kul att du aldrig nöjer dig med vara snabb, du ska vara snabbast ;)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
posse944
Turbo-Poster
Inlägg: 412
Blev medlem: 2008-12-04 10:38:39
Telefon: 0763283552
Bilmodell: 944 2.5L
Årsmodell: 1988
Ort: Norrköping/Göteborg
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#126 Inlägg av posse944 » 2016-05-23 15:25:15

Helt galna siffror Corleone. Jag minns när jag åkte med och du hade då ca 650 whp, kan inte ens föreställa mig hur bra ös det måste vara i den nu! :)

Kul att höra att 951:an fortfarande är i drift :) Går den i Norrköpingstrakten? Har inte sett den på väldigt länge.
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)

Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#127 Inlägg av Corleone » 2016-05-23 17:52:44

Ja, att det kan vara så barnsligt kul med bilar och effekt.

Killen som äger min gamla bor i Sthlm men har bilen hos föräldrarna i Mjölby. I år är den nog inte påställd för jag har inte besiktat åt han. Vi hoppas på nästa år...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Samuelf
S-Poster
Inlägg: 181
Blev medlem: 2007-08-19 22:25:08
Bilmodell: 924 -78
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#128 Inlägg av Samuelf » 2016-05-24 10:42:09

Herrejösses! 1100 hästar måste ju skotta på rätt bra. Nu ska man ju inte stirra sig blind på siffror för kompisens 550hästars saab "känns" mycket snabbare och råare än den 600hästars Mercedes jag provkörde för nåt år sedan men det går liksom inte att tjafsa med tanken på "över tusen hästar." ;D

Är du i Linköping nåt? ;)

Användarvisningsbild
maverick
Addict
Inlägg: 1988
Blev medlem: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Ort: Stockholms län
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#129 Inlägg av maverick » 2016-05-24 19:16:43

Helt galna siffror.
Att du får den prestandan med enbart 1100hk är helt sjukt.

Jag tyckte att min gamla hoj var snabb med 0-200 på sju sekunder :roll:
Senast redigerad av 1 maverick, redigerad totalt 2016 gånger.
MVH//Per

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3194
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#130 Inlägg av DLS » 2016-05-24 19:19:26

Det är 1100 hjulhästar på 4wd. Det innebär bra mycket mera i motorn.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
maverick
Addict
Inlägg: 1988
Blev medlem: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Ort: Stockholms län
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#131 Inlägg av maverick » 2016-05-24 19:21:15

DLS skrev:Det är 1100 hjulhästar på 4wd. Det innebär bra mycket mera i motorn.
I och för sig. Ignorerade att det var på hjulen.
Tycker ändå att tiden är otroligt snabb för antalet hästar (1500ish?).

Krävs nog turbomatat och förlängd sving för att matcha den tiden på en mc.
MVH//Per

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#132 Inlägg av Corleone » 2016-05-24 22:29:48

Med tidigare set-up som var ganska exakt 800 på hjulen och 1000 nm gick 0-200 på exakt 7,0 enligt Racelogicen. Så GTR med launch är snabb. Likaså är ju alla växlingar utan tapp av laddtryck.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
patand
Moderator & Raceputte
Inlägg: 25381
Blev medlem: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#133 Inlägg av patand » 2016-05-25 06:59:57

Herrjösses! :shock:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#134 Inlägg av Corleone » 2016-10-10 22:29:57

Återkommer
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#135 Inlägg av Corleone » 2017-05-22 20:59:05

Update 2017:

GTR ute och i drift!

Kul och snabb. Har nu gjort nya vxl mappar (över 1000 parametrar) så jag kan köra fullt i automatläge med rätt varv på växling, 1:an, 8100 rpm, 2:an, 8000 osv. Mycket jobb men klart. Är oxå nästan klar med BOTL = Boost of the line launch. Mycket att prova med olika varvtal och se till att få stabilt ladd innan bromsen släpps. Launch sker nu vid 3500 rpm och +0,1 Bar i ladd. Bär iväg bra kan jag lova.

Mods denna säsong är större laddkyl, 4 portars vevhusventilation, nya GTX3076 turbos samt nya R888 generation 2. Sen har en ny programvara kommit från COBB där jag kan mappa många fler parametrar. Dessutom kan jag nu programmera traction control i 7 steg som ligger i programmet. Den arbetar med sänkning av tändning och varierande gasspjäll. Det sker rätt mjukt och bilen blir snabbare. Jag kan ändra traction medan jag kör mot olika underlag och jag kan oxå ändra vanliga ECU mapparna på ratten där jag har 8 st, lägst utan ladd och med 60% trottel c:a 600 awhp till nästan 1100 awhp.

Många här med sina fina 944 Turbo skulle ha mycket nytta av ett "riktigt" sprut. Installera så mappar jag!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare