Nissan GTR by Corleone

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Nissan GTR by Corleone

#1 Inlägg av Corleone » 2010-10-08 16:20:04

Ok, startar en GTR tråd för er som kan vara intresserade. Bilen är en 2009 och registrerad andra halvåret 2009. Mätarställning just nu är 450 mil.

Har modifierat en del redan med dubbla Walbro pumpar i tank, större spridare (950 CC) som tyvärr inte räckte helt, (byter nu till 2200 cc), AMS laddkylare, inloppsrör till turbo och andra luftrör och filter.

Bilen har ett platsbyggt Ferrita som tyvärr låter något för mycket och inte är helt rätt utformat flödesmässigt, det kommer jag att bygga om snart. 4 st 5" slutrör är oxå fränt!

Mappning skedde förra veckan för E85. Det går till så att jag har en liten dosa som jag kopplar in på OBD uttaget, där kan jag ladda in olika mappar, olika växellådsmappar och dessutom ställa kopplingen. När jag mappar så loggar jag alla värden direkt från orginalsprutet. Skickar sen via mail över loggen till en kille som kommer in i systemet och som sedan skickar tillbaka en ny mapp, sen om igen... det blev 9 mappar på en fredag eftermiddag, sen var det klart.

Bilen har en fantastisk dubbelkopplingslåda som är äckligt snabb, växlar på 0,2 sekunder och man tappar aldrig laddtryck, nästa växel ligger redan i när den växlar. Kommer att byta några grejer i lådan för att bli mer safe samt lameller (12 st) när den ändå är nere.

Just nu är effekten maxad genom att de 2 IHI aggregaten är bottnade, effekt mellan 580-600 på hjulen. Laddar momentant 1,4 men sedan 1,3 ner till 1,05 bar vid 7000 rpm. Under vintern bygger jag om aggregaten med Garret kompressorhjul och helt kullagrat. Då räcker effekten till 750 hk på hjulen och det känns som det kan vara nog där.

Är den snabb då? Ja, i min dosa kan jag logga 0-100 och 0-402 meter, ensam i bilen med lite tank och en uppvärmd asfalt går 0-100 på 2,95 sekunder. Då använder lag den inbyggda launchen, orginal så stannar den på 2500 rpm men nu har jag en annan "LC" mapp med 4000 rpm och en mjuk start innan programmet öppnar de elektroniska spjällen helt. Är det som nu bara 10 grader ute så spinner det hejdlöst på alla 4 ända upp till 100 km/h.

Finns 3 olika program för växellådan, "Winter" ger tidiga uppväxlingar, Normal är normal och så "R" som står för Race där den växlar mer aggressivt, även ned.

Likaså antispinn har 3 lägen "Off" vilken man helst aldrig ska köra i, "normal" där effekten dras ned när det spinner och "Race" där ett kontrollerat hjulspinn tillåts.

Väghållningen har oxå 3 lägen, mjukt, normalt och Race.

Om man jämför med Porschen då... well... när man kört en GTR så kan jag tyvärr bara säga att det är mycket bättre, fränare, snabbare och bekvämare. Porschen har sin charm och sprinten 100-200 km/h går båda på runt 6 sekunder men från start går det inte att jämföra. Självklar har det med slantar att göra och som den står så är det 1 mille totalt så det vore väl konstigt om det inte skiljde på en 20 år nyare bil.
Skulle jag valt en 997 turbo som jag tittade på först så hade den med samma mil kostat runt 1,4-1,5 begagnad och dessutom betydligt dyrare att få fart på.

Ska väl filma lite med min I-Phone och ta lite nya bilder snart!

Så jag är nöjd och jag bjuder alla som vill på provtur eller att själv prova den!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
FredrikÅ
Addict
Inlägg: 1187
Blev medlem: 2006-07-15 08:49:19
Bilmodell: Mellan Porschar.
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#2 Inlägg av FredrikÅ » 2010-10-08 20:42:31

En av topp-5 bilar på vill-ha-listan, kanske topp-3.. 8)
Ska bli spännande att följa detta.

Jag är framför allt intresserad av att se hur drivlinan; koppling/låda/diffar/drivknutar
klarar riktig körning.

Jag håller tummarna! :)
Fredrik Åberg

Användarvisningsbild
Tjonken
S2-Poster
Inlägg: 294
Blev medlem: 2009-05-14 15:31:19
Telefon: 0733821214
Bilmodell: 944 S -87, 924 -76
Årsmodell: 1987
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#3 Inlägg av Tjonken » 2010-10-08 21:19:41

Grym bil! :d=:
"For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer" - John Gall

Porsche 944 S -87 "White Lion"
Porsche 924 -76 "Räserbilen" Inte riktigt hundra - Racing Team (Facebook)
Mercedes C32 AMG -02

Thomas Petersen
PCS# 7321
ÖSK# 592

Användarvisningsbild
posse944
Turbo-Poster
Inlägg: 412
Blev medlem: 2008-12-04 10:38:39
Telefon: 0763283552
Bilmodell: 944 2.5L
Årsmodell: 1988
Ort: Norrköping/Göteborg
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#4 Inlägg av posse944 » 2010-10-09 00:35:45

Såå cool! :D måste se den nån dag :wink:
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)

Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#5 Inlägg av Corleone » 2010-10-09 15:24:53

Körde lite idag, var ju fint väder... tog lite video med luren. 2 personer och full tank. Svårt att hålla i luren själv bara...
Första är när man bara lätt åker iväg efter rödljus:
http://www.youtube.com/watch?v=be9JecQl0eo" onclick="window.open(this.href);return false;

Andra fullgas utan launch i automatläge och med antispinn, 0-160 ungefär:
http://www.youtube.com/watch?v=JlJW6CpGv1o" onclick="window.open(this.href);return false;
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3213
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#6 Inlägg av DLS » 2010-10-09 19:13:53

holy shit vad det bär iväg :D
Växlar fruktansvärt snabbt o mjukt.
enda jag tycker är lite negativt ändå är att den ser fortfarande ut som ett rymdskepp o inte som en sportbil som porschen gör men smaken är som baken o som sagt bra mycke billigare än om man skulle ha en 911 som kunde matcha GT-R:en
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#7 Inlägg av Corleone » 2010-10-09 19:39:28

DLS skrev:enda jag tycker är lite negativt ändå är att den ser fortfarande ut som ett rymdskepp o inte som en sportbil som porschen gör men smaken är som baken o som sagt bra mycke billigare än om man skulle ha en 911 som kunde matcha GT-R:en
Tyckte jag med först men när man ser den på riktigt är det helt annat.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3213
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#8 Inlägg av DLS » 2010-10-09 21:15:11

Jo den är ju inte ful o den låter ju grymt :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
gurra
Sponsor
Inlägg: 3532
Blev medlem: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#9 Inlägg av gurra » 2010-10-09 22:39:52

Galet snabb. GTRen är riktigt mäktig!
Det där du säger om att 20 år nyare bil (och betydligt dyrare) gör sitt till är så sant. Det är därför min bil går mer och mer åt race-hållet, då har den lättare att stå sig.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Anders Larsson
Addict
Inlägg: 1063
Blev medlem: 2004-03-29 12:09:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Finspång alt Loftahammar
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#10 Inlägg av Anders Larsson » 2010-10-13 00:23:31

Grymt vrid och effekt :d=:
PORSCHE 968 CS 1995

PCS #7876

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#11 Inlägg av Corleone » 2010-10-13 09:19:43

Anders Larsson skrev:Grymt vrid och effekt :d=:
Ja, 650 hp och 800 nm gör sitt...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
Corleone
Turbo-Poster
Inlägg: 658
Blev medlem: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#12 Inlägg av Corleone » 2010-10-15 22:25:44

Bytte olja och filter hos Tony igår. Blev Mobil 1 nu för kallare klimat mot Castrol Edge annars.

Nästa vecka blir byte av filter och inloppsrör samt till 2000 cc Denso spridare och sedan ommappning förstås.

Skulle vilja bromsa i Rototest, någon som vet vart närmaste är från Norrköping?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3213
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#13 Inlägg av DLS » 2010-10-16 09:53:21

Skulle tro
http://www.vette.se/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
men är inte riktigt säker

annars har pbz i uppsala en

Dom här i stockholm verkar ha en också
http://www.mte.se/default.asp?mP=2&sP=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Maptun i Örebro har en
http://www.maptun.com/servicesRototest.php" onclick="window.open(this.href);return false;

men undrar om inte det bara är pbz som har 4wd??
Senast redigerad av 1 DLS, redigerad totalt 2010 gånger.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
M-Nilsson
Addict
Inlägg: 1673
Blev medlem: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Ort: Karlshamn
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#14 Inlägg av M-Nilsson » 2010-10-16 10:03:17

Grym! Måste bara vara häftigt att ha en bil där mätaren går till 360! :#pray: :wink:
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

Användarvisningsbild
jerker67
Addict
Inlägg: 1154
Blev medlem: 2006-04-26 23:10:42
Bilmodell: 944N/A -84
Ort: BOLLNÄS
Kontakt:

Re: Nissan GTR by Corleone

#15 Inlägg av jerker67 » 2010-10-18 21:42:40

Bara att gratulera SUPER bil... GT2 smiskare på Ringen...
Vill ha begär..
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare