Anpassad reg-plåt fram

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
jaganz
S-Poster
Posts: 57
Joined: 2004-04-04 15:01:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Höör
Contact:

Anpassad reg-plåt fram

#1 Post by jaganz »

Jag begärde från Vv och få en nr.plåt fram som passar. Fick då detta svar. För att få detta skall jag skicka in foto av frontens reg-plåts plats med måttuppgifter. Att plåten hindrar kylning mm är inget skäl.
Själv anser jag att den stora ser för jävlig ut i fronten Dessutom måste man ha ett fäste som gör att den måste sticka ut 5-6 cm!
Det är rena löjan att Alfa och div. får ett undatag för normerna!

Kanske vi gemensamt kan påverka byråkraterna där med en STOR protest!
Enstaka hörs vi inte, men gemensamt? Någon som är villig och samla ihop trådarna?
Janne:evil:

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#2 Post by Corleone »

Jag hänger på. Kankse en uppmaning till medlemmar i PCS?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Turbo_Richard
S2-Poster
Posts: 245
Joined: 2004-03-29 18:45:08
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#3 Post by Turbo_Richard »

Lägg ner....alfan & jänkare eller andra som inte har plast för stor plåt får små,fatta läget.
Och om någon tror på fullaste allvar att vv lyssnar på några porsche ägare när dom inte lyssnar på vad svensak folket vill dom ska göra me skatte medel så tror ja dom skiter i det.

Tror du din kylning drabbas så hårt av stor plåt?
Varför måste din plåt sitta så långt ut?
Vv skiter nog i hur din bil ser ut me stor eller liten plåt.

Dom flesta i pcs kör utan eller me liten klisterskylt.

Ja måsta oxså ha stor plåt...men ja kör utan eller me liten dekalskylt istället,skulle ja bli stoppad så får ja väl ta dom böter ja får, ja vet ju om att det är mot lagen.
[img]http://i22.photobucket.com/albums/b329/Richard_s/Scaniamini3.jpg[/img]

Pcs 7878

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#4 Post by Minsc S2 »

fattar inte varför det skulle vara olagligt med klisterskylt framtill :roll:
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

User avatar
Anders Larsson
Addict
Posts: 1063
Joined: 2004-03-29 12:09:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång alt Loftahammar
Contact:

#5 Post by Anders Larsson »

Man får inte bara böter av klisterdekalen utan även en plump i besiktningsprotokollet om Herr kontrollör är paragrafryttare..har märkt av båda fallen själv..men det är ju bara att pröjsa o åka vidare :roll: :evil:
PORSCHE 968 CS 1995

PCS #7876

jaganz
S-Poster
Posts: 57
Joined: 2004-04-04 15:01:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Höör
Contact:

#6 Post by jaganz »

Turbo_Rickard!
Jag har inte problem med kylningen, och angav endast som skäl platsens storlek Det var vv som sa att kylproblem inte var ett av de skäl som jag bör göra i ansökan!
Att vv kanske skiter i hur min bil ser ut är deras åsikt, men jag skiter inte i det!
Janne

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#7 Post by Pär Hylander »

Minsc S2 wrote:fattar inte varför det skulle vara olagligt med klisterskylt framtill :roll:
Lagen är numera skriven så att endast skyltar från vv är tillåtna....
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#8 Post by ninetofour »

Kan man inte upprätta någon form av elektronisk namnlista här på forumet och lämna till vv. Jag tror att de flesta skulle skriva under. Gör det även möjligt för gäster på forumet att skriva på. Sedan lämnar ni den till vv och hoppas på det bästa. Det är i varje fall värt ett försök :lol:
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

Jim Profit
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2004-03-29 10:06:20
Bilmodell: Porsche 944 turbo
Årsmodell: 1986
Location: STHLM
Contact:

#9 Post by Jim Profit »

ninetofour wrote:Kan man inte upprätta någon form av elektronisk namnlista här på forumet och lämna till vv. Jag tror att de flesta skulle skriva under. Gör det även möjligt för gäster på forumet att skriva på. Sedan lämnar ni den till vv och hoppas på det bästa. Det är i varje fall värt ett försök :lol:
Skojar du, det kommer inte att påverka nånting, det är betydligt fler än Porsche folket som färgäves försökt få tag i de små plåtarna. Förövrigt fattar jag inte att ni orkar när det bara är 400 spänn i böter.
Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#10 Post by ninetofour »

Nej jag skojar inte, vi lever ju trots allt i en demokrati där man kan påverka. Även om man inte lyckas att påverka så är det viktigt att markera sin ståndpunkt, samma villkor skall väl gälla alla bilar.
Om inte så kan man väl "mailbomba" vägverket, detta blir ju ett irritationsmoment eftersom de är en myndighet och all post till en myndighet måste registreras, då är det lättare att ge efter. :lol:
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

jaganz
S-Poster
Posts: 57
Joined: 2004-04-04 15:01:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Höör
Contact:

#11 Post by jaganz »

Jim Profit wrote:
ninetofour wrote:Kan man inte upprätta någon form av elektronisk namnlista här på forumet och lämna till vv. Jag tror att de flesta skulle skriva under. Gör det även möjligt för gäster på forumet att skriva på. Sedan lämnar ni den till vv och hoppas på det bästa. Det är i varje fall värt ett försök :lol:
Skojar du, det kommer inte att påverka nånting, det är betydligt fler än Porsche folket som färgäves försökt få tag i de små plåtarna. Förövrigt fattar jag inte att ni orkar när det bara är 400 spänn i böter.
De" bara 400 spänn i böter" lägger jag för på bilen än på böter som inte är verklighetsbaserade.
944:an som har en anpassat front för reg-plåt fram skall väl inte bli åsidosatt!
Jag tänker driva det vidare själv, envis som F-n!
:evil:

User avatar
Anders Larsson
Addict
Posts: 1063
Joined: 2004-03-29 12:09:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång alt Loftahammar
Contact:

#12 Post by Anders Larsson »

jaganz wrote:
Jag tänker driva det vidare själv, envis som F-n!
:evil:
Helt rätt inställning..PÅ DOM BARA :d=:
PORSCHE 968 CS 1995

PCS #7876

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#13 Post by broberg »

min '44 är gjord för att ha en "vanlig" reg-skylt fram.. sådäså! :D

har en liten plåtskylt som förra ägarna haft.. så fuuult!
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

gramse
S-Poster
Posts: 55
Joined: 2004-04-15 13:34:43
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm/Uppsala - Knivsta
Contact:

#14 Post by gramse »

Nejdå, så här är det.

Om man har en bra motivering så löser dom detta. Själv satt jag på stor plåt både fram och bak, det ville jag ju inte för den frampå såg ju ut som en ladugårdsvägg i förhållande till fronten (smaken är som ....). Jag skickade helt enkelt in min story till vv och fick grönt ljus på liten plåt. Jag har liten även bak (Godkänt även där) men jag kommer att byta tillbaka till (godkänt) stor bak för det är snyggare enligt mig. Dock har jag stor bak redan eftersom jag hade mina ursprungliga plåtar kvar men detta är inte sanktionerat av vv att sätta stor där det ska vara liten.

Det tar någon månad eller två för vv att bearbeta detta, sitter någon form av nämd som ger OK eller avslag men låt tiden arbeta åt dig, skriv ihop något vettigt och framföralllt trovärdigt, var seriös, gärna men någon bild eller två (Ps. photoshop kan vara ett bra program om man vill förtydliga något). Om jag fått OK kan väl flera få det.

Neeoo
NA-Poster
Posts: 27
Joined: 2004-04-01 08:48:18
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#15 Post by Neeoo »

Hmm kan vi inte få en kopia på hur du skrev så att vi kan plagiera, för då kan man om man inte får rätt protestera mera att man blivit särbehandlad =)
Hmm svårt att veta vad man ska skriva här, men jag ska försöka hitta på nått kul senare

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users