Svårtstartad 944:a när den är kall!...

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
zipp99
NA-Poster
Posts: 2
Joined: 2006-11-09 19:55:29
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

Svårtstartad 944:a när den är kall!...

#1 Post by zipp99 »

Har en 944:a -83 som har gått okänt antal mil men verkar vara i "bra
skick" , som dom flesta vet här på forumet har den en l-jetronic
insprutning no less no more.
problemet är att när bilen är kall så är den så in i h... svår att starta
den tänder till då jag drar på nyckeln men sen händer inget mer
jag kan göra så 10-20 ggr utan att den startar men sen helt plötsligt går den igång
och när den går igång så går den lite "lurvigt" i en minut eller två
efter det så går den hur bra som hellst
går jag sen ut och försöker starta den efter ett par timmar så startar den hur bra som hellst.

skulle gärna få förslag eller "hints" på vad det kan vara

944_Driver
Addict
Posts: 2289
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#2 Post by 944_Driver »

Bara för att korrigera, det är motornic på dessa maskiner. Det står fel på massor av ställen, inklusive porsches egna papper.

Jag skulle börja med att kolla lite på tempgivarna i ditt fall, vattentemp i toppen och lufttemp i luftmängdsmätaren. Börja med att rucka lite på kontakterna och spruta i lite 5-56 eller liknande, hjälper det så var glad. Hjälper det inte så mät upp givarna och se vad du får för värden med de kalla, cirkus 3000 ohm vid 20C är rätt normalt vill jag minnas.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

zipp99
NA-Poster
Posts: 2
Joined: 2006-11-09 19:55:29
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#3 Post by zipp99 »

ursäkta att jag komenterar korrigeringen men är det inte så att "motorstyrningen"
är motronic och insprutningen är l-jetronic ?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users