ska oljetrycks lampan lysa när bilen är avstängd?? det gör det i alla fall på min 944 turbo-86.. den drar en jäkla massa ström så jag undrar om det är det som är felet eller om det är något annat.???
finns det möjligen någon på detta forum som har en bild på hur servon sitter... knäckte mitt fäste förra sommaren.. och nu har jag tappat bort delarna och kommer inte ihåg hur pumpen ska sitta??
HJÄLP!!!!
oljetrycks lampa???
-
- NA-Poster
- Posts: 24
- Joined: 2004-04-18 21:17:10
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: övik
- Contact:
oljetrycks lampa???
de bli
-
- NA-Poster
- Posts: 24
- Joined: 2004-04-18 21:17:10
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: övik
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Spontant skulle jag vilja säga att ingen lampa ska lysa när bilen är avstängd. Jag skulle ta det för att vara något som är fel. En liten lampa borde inte dra särskilt mycket ström så det är nog bara ett symtom på ett större fel som är det som drar "en jäkla massa ström".
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Som Maxx säger, INGEN lampa skall lysa när bilen är avstängd. Du har ett elfel...
Börja med klassikern; Ryck ut en säkring i taget och se när lampan slocknar (hoppas den gör det!). Slocknar den då så konsultera elschema för att se vad den säkringen matar. Kolla oxå jordpunkterna. Detta är en start...
Du kan oxå lossa + kabeln från batteriet och koppla in en amperemätare i serie mellan pluspol och pluskabel. Då ser du hur mycket ström ditt problem tar. En indikeringslampa bör väl vara på 2-3 watt(?).
Ohms lag ger att strömmen I=Effekten, Watt/Spänningen, volt. D v s i vårt (ditt) fall Strömmen=2w/12v = 0.17 ampere (3 watts lampa ger 0.25 amp). Jämför detta med vad du mäter upp så ser du om det är mer än indikatorlampan som ligger och drar ström.
Lycka till
/M
Börja med klassikern; Ryck ut en säkring i taget och se när lampan slocknar (hoppas den gör det!). Slocknar den då så konsultera elschema för att se vad den säkringen matar. Kolla oxå jordpunkterna. Detta är en start...
Du kan oxå lossa + kabeln från batteriet och koppla in en amperemätare i serie mellan pluspol och pluskabel. Då ser du hur mycket ström ditt problem tar. En indikeringslampa bör väl vara på 2-3 watt(?).
Ohms lag ger att strömmen I=Effekten, Watt/Spänningen, volt. D v s i vårt (ditt) fall Strömmen=2w/12v = 0.17 ampere (3 watts lampa ger 0.25 amp). Jämför detta med vad du mäter upp så ser du om det är mer än indikatorlampan som ligger och drar ström.
Lycka till
/M
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users