Hög co-halt...
- Indischrot
- Turbo-Poster
- Posts: 491
- Joined: 2004-03-30 09:30:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Hög co-halt...
Detta har varit uppe förut men jag hittar inte den tråden...
Hur som helst så fick jag ett fint rött klistermärke på besiktningslappen för att min co-halt låg på 5.8 och gränsvärdet är 4.4.
Jag hade till och med k-sprit i tanken men ändå är det så högt. Förra året låg den på 2.3 (!). Det enda som hänt där i
mellan är att sanden har satt i ett trevligt chip. Vet inte hur mycket det påverkar.
Nån som har lite tips på vad som skall göras?? Med ett så högt värde räcker det nog inte med att bara byta tändstift och filter.
Vad brukar det kosta att få insprutningen justerad hos en verkstad??
Hilfe!
Hur som helst så fick jag ett fint rött klistermärke på besiktningslappen för att min co-halt låg på 5.8 och gränsvärdet är 4.4.
Jag hade till och med k-sprit i tanken men ändå är det så högt. Förra året låg den på 2.3 (!). Det enda som hänt där i
mellan är att sanden har satt i ett trevligt chip. Vet inte hur mycket det påverkar.
Nån som har lite tips på vad som skall göras?? Med ett så högt värde räcker det nog inte med att bara byta tändstift och filter.
Vad brukar det kosta att få insprutningen justerad hos en verkstad??
Hilfe!
PCS#8968
- Erol
- Moderator
- Posts: 4339
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Enklast är ju att slå i några liter E85, men det är ju nte riktigt rätt...
Kan vara dax att byta olja eller kolla hur turbon mår. Det kan åxå vara katten som
börjar bli dålig... har du provmätt med orginalchip?
Mvh Erol
Kan vara dax att byta olja eller kolla hur turbon mår. Det kan åxå vara katten som
börjar bli dålig... har du provmätt med orginalchip?
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Indischrot
- Turbo-Poster
- Posts: 491
- Joined: 2004-03-30 09:30:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 154
- Joined: 2004-04-27 10:10:00
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2290
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Börja med lite 5-56 och att rucka lite på LMM kontakten och och skruva sedan på skruven under plastbrickan på LMM om det behövs. Den är en insexskruv nere under plastbrickan om brickan finns kvar. Skruva den utåt bör få ner CO. Konstigt att besiktningen inte gjorde det på plats.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Kapar tråden! Bang bang!! he he.. El Nobre! arriba!
Min erfarenhet är att på en turbo går röret från intercoolern till trottelhuset rakt över LLM´en så frågan är vilket verktyg använder man för att komma åt? ser inte ut som man kan gå rakt uppeifrån...
Man har ju bytat Lmm i vinter... :(
/Claves
Min erfarenhet är att på en turbo går röret från intercoolern till trottelhuset rakt över LLM´en så frågan är vilket verktyg använder man för att komma åt? ser inte ut som man kan gå rakt uppeifrån...
Man har ju bytat Lmm i vinter... :(
/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Indischrot
- Turbo-Poster
- Posts: 491
- Joined: 2004-03-30 09:30:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 51
- Joined: 2004-08-31 16:00:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Har samma problem med min... avgasvärden och bränsleförbrukning är skyhög
Ingen verkar veta vad det beror på... har testat och bytt det mesta nu.
Har tex bytt bränsletrycksregulator,mätt upp bränsletrycket, kollat spridarna, skiftat till andra databoxar, chip, tempgivare, gasspjällsgivare,LMM, mm,mm utan resulat.
/Pelle
Ingen verkar veta vad det beror på... har testat och bytt det mesta nu.
Har tex bytt bränsletrycksregulator,mätt upp bränsletrycket, kollat spridarna, skiftat till andra databoxar, chip, tempgivare, gasspjällsgivare,LMM, mm,mm utan resulat.
/Pelle
944 turbo-86 + 944 turbo-89
- PT944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2005-02-17 09:32:01
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: STENUNGSUND
- Contact:
Re: Hög co-halt...
TJENA!!Indischrot wrote:Detta har varit uppe förut men jag hittar inte den tråden...
Hur som helst så fick jag ett fint rött klistermärke på besiktningslappen för att min co-halt låg på 5.8 och gränsvärdet är 4.4.
Jag hade till och med k-sprit i tanken men ändå är det så högt. Förra året låg den på 2.3 (!). Det enda som hänt där i
mellan är att sanden har satt i ett trevligt chip. Vet inte hur mycket det påverkar.
Nån som har lite tips på vad som skall göras?? Med ett så högt värde räcker det nog inte med att bara byta tändstift och filter.
Vad brukar det kosta att få insprutningen justerad hos en verkstad??
Hilfe!
KOM FÖRBI VERKSTAN I STORA HÖGA KAN JAG HJÄLPA DIG ATT STÄLLA IN CO-HALTEN RING MIG SÅ FIXAR VI DET EN KVÄLL ELLER HELG?
TONY HEMTELE 0303-52850 KVÄLLAR
Tony O
- Indischrot
- Turbo-Poster
- Posts: 491
- Joined: 2004-03-30 09:30:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 51
- Joined: 2004-08-31 16:00:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4339
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jaha, jag åkte också på det... 4,1 med gränsvärde på 3,5...
Har dock lite funderingar på min bil.. tex. en "öppen dump" (som togs bort idag) chip å
lite annat som skall kollas innan mätninig...
Har dock lite funderingar på min bil.. tex. en "öppen dump" (som togs bort idag) chip å
lite annat som skall kollas innan mätninig...
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Indischrot
- Turbo-Poster
- Posts: 491
- Joined: 2004-03-30 09:30:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
- Lasse
- Turbo-Poster
- Posts: 611
- Joined: 2004-05-06 10:29:40
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: 1991
- Location: Strövelstorp
- Contact:
- Indischrot
- Turbo-Poster
- Posts: 491
- Joined: 2004-03-30 09:30:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users