hejsan jga har några frågor som jag gärna vill ha svar på.
1. vad kostar en 944 turbo ca? behöer inte vara fin då all inredning ska ut å glasfiber fkärmar ska på osv....
2. skiljer de något på karossen på 944 av olika årsmodeller eller är de bara andra spoliar som gäller?
3. en "vanlig" sug 944 hur är de å trimma en sådan? nån som har erfarenheter å tips eller är de en turbo som gäller?
MVH // Andreas
frågor om 944 av en porsche nybörjare ...
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2005-12-28 18:40:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2005-12-28 18:40:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Om du väntar lite mer än 1 timme och 6 minuter kanske du får svar. Det är inte zatzy med två miljoner besökare per sekund.
1. Läs annonser och bilda dig en uppfattning.
2. Plåten blir lite annorlunda med 85.5 då rätt mycket ändrades i övrigt och turbomodellen kom.
3. Det blir dyrt att trimma motorn på en sugis, dvs som på alla bilar med sugmotor.
//Magnus
1. Läs annonser och bilda dig en uppfattning.
2. Plåten blir lite annorlunda med 85.5 då rätt mycket ändrades i övrigt och turbomodellen kom.
3. Det blir dyrt att trimma motorn på en sugis, dvs som på alla bilar med sugmotor.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2005-12-28 18:40:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
944_Driver wrote:Om du väntar lite mer än 1 timme och 6 minuter kanske du får svar. Det är inte zatzy med två miljoner besökare per sekund.
1. Läs annonser och bilda dig en uppfattning.
2. Plåten blir lite annorlunda med 85.5 då rätt mycket ändrades i övrigt och turbomodellen kom.
3. Det blir dyrt att trimma motorn på en sugis, dvs som på alla bilar med sugmotor.
//Magnus
1. har letat men hittar bara annonser på fina å hela 944 turbos.
2. exakt vad blev annorlunda ?
3. självklart är de så. alltid dyrare å trimma sugis men finns de nån här som gjort de å vad har ni gjort/effekt isåfall?
MVH
- Kenneth Strömberg
- S-Poster
- Posts: 153
- Joined: 2004-03-30 08:25:05
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
1. Det är svårt att hitta risiga 944:or, Porsche ägare brukar ta hand om sina bilar. Men en ok turbo ligger mellan 75-120 tusen (beroende på årsmodell, mil, dokumentation, utrustning)
Det som finns på blocket just nu:
http://www.blocket.se/view/6517048.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/vi/6874449.htm?ca=11_s
2. Börja med att läsa på lite om 944 på:
http://www.connactivity.com/~kgross/FAQ/944faq04.html
85/86 är det en hel del som ändras karros, instrumentpanel mm. Karossen hade ett front byte till en rundare... MEN det är inte karossen som du ska tänka på utan vad som finns under som är viktigt. Bromsar, koppling mm mm... läs i länken ovan där står alla gobitar.
3. Om du funderar på att börja trimma ordentligt så kan du ju lägga ner planerna på att köpa något annat än en turbo. Visst du kanske kan effekthöja en N/A 10-20 hästar om du börjar byta det mesta i motorn men då har du redan lagt ner en 20-30 tusen och är ändå inte uppe i samma effekt som i en orginal turbo (du har säkert spenderat mer på N/A bil + trim än vad en orginal turbo kostade). Så mitt bästa tips på trim till en N/A är sälj den och köp en turbo.
Vad jag vet så finns det inga "standard trim" till N/A. Medans till turbon så finns det numera en hel uppsjö av olika effekthöjare. Kolla på http://www.revline.se/ eller www.sanden.nu
/Kenneth
Det som finns på blocket just nu:
http://www.blocket.se/view/6517048.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/vi/6874449.htm?ca=11_s
2. Börja med att läsa på lite om 944 på:
http://www.connactivity.com/~kgross/FAQ/944faq04.html
85/86 är det en hel del som ändras karros, instrumentpanel mm. Karossen hade ett front byte till en rundare... MEN det är inte karossen som du ska tänka på utan vad som finns under som är viktigt. Bromsar, koppling mm mm... läs i länken ovan där står alla gobitar.
3. Om du funderar på att börja trimma ordentligt så kan du ju lägga ner planerna på att köpa något annat än en turbo. Visst du kanske kan effekthöja en N/A 10-20 hästar om du börjar byta det mesta i motorn men då har du redan lagt ner en 20-30 tusen och är ändå inte uppe i samma effekt som i en orginal turbo (du har säkert spenderat mer på N/A bil + trim än vad en orginal turbo kostade). Så mitt bästa tips på trim till en N/A är sälj den och köp en turbo.
Vad jag vet så finns det inga "standard trim" till N/A. Medans till turbon så finns det numera en hel uppsjö av olika effekthöjare. Kolla på http://www.revline.se/ eller www.sanden.nu
/Kenneth
---------------------------
Kenneth Strömberg
PCS 7431
Porsche Boxster S -01
Porsche 944 Turbo -89 (såld)
Dodge B250 Van -88
Honda Civic 1.5i -89
---------------------------
Kenneth Strömberg
PCS 7431
Porsche Boxster S -01
Porsche 944 Turbo -89 (såld)
Dodge B250 Van -88
Honda Civic 1.5i -89
---------------------------
Who is online
Users browsing this forum: No registered users