968cs info sökes av er erfarna Porsche ägare
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2005-05-03 21:12:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Skåne
- Contact:
968cs info sökes av er erfarna Porsche ägare
Hej på er alla här,
Jag funderar mkt allvarligt på att skaffa en 968cs och vänder mig därför till er som kan dessa bilar. Kan ni med erfarenheter dela med er oavsett det är positiva eller negativa sådana. Vad ska man se upp med? Finns det ökända lik till salu? Vet ni något om de x som finns till salu nu?
Jag är tacksam för allt.
MVH
Johan Åhman
Jag funderar mkt allvarligt på att skaffa en 968cs och vänder mig därför till er som kan dessa bilar. Kan ni med erfarenheter dela med er oavsett det är positiva eller negativa sådana. Vad ska man se upp med? Finns det ökända lik till salu? Vet ni något om de x som finns till salu nu?
Jag är tacksam för allt.
MVH
Johan Åhman
- Cédric
- Addict
- Posts: 4621
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
det här verkar vara ett schysst ex:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12749
Nån gång inom en inte alldeles för avlägsen framtid (rätt sida av 30 års strecket ) så kommer en 968cs ingå i min bilskara, om inte miljöpartiet sätter stopp för det.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12749
Nån gång inom en inte alldeles för avlägsen framtid (rätt sida av 30 års strecket ) så kommer en 968cs ingå i min bilskara, om inte miljöpartiet sätter stopp för det.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Ja vad skall man säga, jag vet inte om några riktiga ras till bilar här i sverige men det finns säkert.
Vad skall du använda bilen till, åka bana eller glassätarbil.
Ett fel som tydligen är relativt vanligt på 968:or är att pinionlagren i växellådan ger upp i och det medför ett härligt vinande från lådan,,, på min bil började vinandet vid 60 km/h så det är absolut något att kolla för det är en reparation på runt 15000:-.
Sen är det de eviga tjatet om M030 som visst är trevligt med grövre krängare, större bromsar fram och justerbara dämpare som förmodligen är slut eftersom det är en +10 år gammal bil.
option 220 diff är ju också ett stort plus i kanten
Köp bil av någon som kör bana för då har han förmodligen hittat dom flesta felen och åtgärdat dom samt att bilen förmodligen är välservad.
Den bilen på Rejsa.nu tycker jag verkar OK
Vad skall du använda bilen till, åka bana eller glassätarbil.
Ett fel som tydligen är relativt vanligt på 968:or är att pinionlagren i växellådan ger upp i och det medför ett härligt vinande från lådan,,, på min bil började vinandet vid 60 km/h så det är absolut något att kolla för det är en reparation på runt 15000:-.
Sen är det de eviga tjatet om M030 som visst är trevligt med grövre krängare, större bromsar fram och justerbara dämpare som förmodligen är slut eftersom det är en +10 år gammal bil.
option 220 diff är ju också ett stort plus i kanten
Köp bil av någon som kör bana för då har han förmodligen hittat dom flesta felen och åtgärdat dom samt att bilen förmodligen är välservad.
Den bilen på Rejsa.nu tycker jag verkar OK
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Håller helt med Magnus.
Skall du använda bilen för semesterresor och liknande så välj en vanlig 968a 92 till 94.
Ljudnivån i CS är ganska så tröttsam vid långkörning.
(alla 95or är CS och en hel del med diger tillvalslista som gör dessa till normala 968or med hög ljudnivå i bilen)
Bozo
Skall du använda bilen för semesterresor och liknande så välj en vanlig 968a 92 till 94.
Ljudnivån i CS är ganska så tröttsam vid långkörning.
(alla 95or är CS och en hel del med diger tillvalslista som gör dessa till normala 968or med hög ljudnivå i bilen)
Bozo
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.
viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.
viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2005-05-03 21:12:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Skåne
- Contact:
Hej och tack för era svar.
Det är tanken på en styv, stum, obekväm bil med ordentliga stolar ( läs skalstolar ) som lockar mig. Den är inte tänkt som bruksfordon som shopping och semester utan som entusiastfordon och ta ut den lite på bana. Jag var uppe i HBG förra tisdagen och provade en cs och blev sjukligt förälskad i stumheten och och känslan i bilen.
Den maritimblå på rejsa saknar skalstolarna, dock så sitter det andra stolar av samma karaktär.
MVH
Johan
Det är tanken på en styv, stum, obekväm bil med ordentliga stolar ( läs skalstolar ) som lockar mig. Den är inte tänkt som bruksfordon som shopping och semester utan som entusiastfordon och ta ut den lite på bana. Jag var uppe i HBG förra tisdagen och provade en cs och blev sjukligt förälskad i stumheten och och känslan i bilen.
Den maritimblå på rejsa saknar skalstolarna, dock så sitter det andra stolar av samma karaktär.
MVH
Johan
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Första årgången (-92) har vevstakar som är undermåliga och absolut bör bytas ut. Porsche har utfärdat en instruktion till verkstäderna att vevstakarna inte får sättas tillbaka om man tar av dem, men de har inte meddelat ägarna hur dåliga de är (svagt). Jag har ett block från -92 med stort hål i sidan från ett dylikt ras ( nej jag köpte den så).
Bengt
Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2004-04-06 01:05:03
- Location: Sthlm / Halmstad
- Contact:
se upp för kammar som pajjar, händer mellan 9000 och 20 000 mil, då måste i princip hela toppen plockas ner=dyrt
vindruta e svindyrt att byta
luftmassemätare har jag hört knasar lite av och till
se till att göra en 4hjulsinställning och cornerweight samt styva däck fram så går den som bäst
pma om du är sugen på en vanlig(icke-cs)968 med CSchassie i garanterat fint skick med nya kammar, ruta och feta techartfälgar mm=)
vindruta e svindyrt att byta
luftmassemätare har jag hört knasar lite av och till
se till att göra en 4hjulsinställning och cornerweight samt styva däck fram så går den som bäst
pma om du är sugen på en vanlig(icke-cs)968 med CSchassie i garanterat fint skick med nya kammar, ruta och feta techartfälgar mm=)
inte snabbast bara bäst
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
Jag måste nog ändå säga att man åker förvånasvärt bra i CS;ens skalstolar på långresan. Man kan ju inte flytta sig så mycket, men det är ändå en vilsam körställning.
Jag skulle nog leta efter en bil med diffbroms om jag vore dig. Stötdämpare, bromsar mm kan man ju alltid byta i efterhand. Men att byta/ hitta en låda med diffbroms är nog lite knöligare .
Jag skulle nog leta efter en bil med diffbroms om jag vore dig. Stötdämpare, bromsar mm kan man ju alltid byta i efterhand. Men att byta/ hitta en låda med diffbroms är nog lite knöligare .
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]