Lindsey Racing.
-
- NA-Poster
- Posts: 19
- Joined: 2013-01-01 00:15:24
- Bilmodell: 944 Turbo S Silver Rose
- Årsmodell: 1988
- Contact:
Lindsey Racing.
Hej,
Har precis köpt en 944 Turbo S i mkt fint skick, o som alltid är det kul o trimma lite granna. LR har några färdiga paket till bilen. Bla ett som ger 340 whp vilket låter ju jätte bra men är det någon som testat ett trimkit fr dem?
http://www.lindseyracing.com/mm5/mercha ... 951PACK340" onclick="window.open(this.href);return false;
Med vänlig hälsning,
Patrick
Har precis köpt en 944 Turbo S i mkt fint skick, o som alltid är det kul o trimma lite granna. LR har några färdiga paket till bilen. Bla ett som ger 340 whp vilket låter ju jätte bra men är det någon som testat ett trimkit fr dem?
http://www.lindseyracing.com/mm5/mercha ... 951PACK340" onclick="window.open(this.href);return false;
Med vänlig hälsning,
Patrick
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1768
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: Lindsey Racing.
Hej, Gurra (erkänd 944 ägare) här på forumet har med dem att göra. Prova med ett PM.
Välkommen förresten.
Mvh
Stephan
Välkommen förresten.
Mvh
Stephan
- Erol
- Moderator
- Posts: 4343
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Lindsey Racing.
Personligen skulle jag vara lite skeptisk mot chip från USA då de har annan kvalité på bränsle än vad vi har.
För övrigt så brukar Lindsey ha bra grejer till våra bilar.
För övrigt så brukar Lindsey ha bra grejer till våra bilar.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- NA-Poster
- Posts: 19
- Joined: 2013-01-01 00:15:24
- Bilmodell: 944 Turbo S Silver Rose
- Årsmodell: 1988
- Contact:
Re: Lindsey Racing.
Ja dom har ju 91 okt... Borde bara bli större marginaler med 98okt.
Eller tänker jag fel?
Eller tänker jag fel?
- gegge
- Addict
- Posts: 2629
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Lindsey Racing.
91 i USA motsvarar ungefär 95 i EU. De har ett annat system. AKI vs. RON.patrick_set wrote:Ja dom har ju 91 okt... Borde bara bli större marginaler med 98okt.
Eller tänker jag fel?
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
-
- NA-Poster
- Posts: 19
- Joined: 2013-01-01 00:15:24
- Bilmodell: 944 Turbo S Silver Rose
- Årsmodell: 1988
- Contact:
Re: Lindsey Racing.
Ok, det visste jag faktiskt inte... Men då borde det ju funka bra med 98 okt.
Ingen som köpt o provat ett kit?
Ingen som köpt o provat ett kit?
- FredrikÅ
- Addict
- Posts: 1187
- Joined: 2006-07-15 08:49:19
- Bilmodell: Mellan Porschar.
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Lindsey Racing.
Har du testat att hålla gasen i botten någon länge stund?patrick_set wrote:Hej,
Har precis köpt en 944 Turbo S i mkt fint skick, o som alltid är det kul o trimma lite granna.
Fredrik Åberg
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: Lindsey Racing.
Kan väl säga att jag är mindre imponerad av Lindseys kvalité. Har ganska mycket av deras produkter på min egen turbo och majoriteten av deras egentillverkade delar passar inte och kräver en del ombyggnad och eftertanke för att få det att funka ordentligt. För att inte glömma att precis alla skruvar som inte ska sitta i något Porschetillverkat är tumstorlekar vilket kan vara irriterande om man inte har de verktygen.
Sen en Turbo S behövs väl inte direkt trimmas mer än kanske Sandén chip och lite hårdare wastegate fjäder. Tycker att det finns andra saker som går före isåfall. Kanske lite större frambromsar och coilovers?
Sen en Turbo S behövs väl inte direkt trimmas mer än kanske Sandén chip och lite hårdare wastegate fjäder. Tycker att det finns andra saker som går före isåfall. Kanske lite större frambromsar och coilovers?
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
Re: Lindsey Racing.
Jag har bl.a deras Maf-kit samt intercoolerrör, spridare, bränsleledningar mm.. har funkat bra för mig.. chip har Bengt fixat åt mig..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 411
- Joined: 2009-10-29 22:31:12
- Bilmodell: Porsche 944 -84 NA
- Årsmodell: 1984
- Location: Falköping
- Contact:
Re: Lindsey Racing.
Köpte du den 944 turbo S en som låg på blocket för 110.000 kronor?
Är ägare av porsche 944 -84
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot]