Någon här som importerar 944or?
-
- NA-Poster
Någon här som importerar 944or?
Jag är på jakt efter en 951:a och har kollat runt lite på annonser...
Har funderat på att importera från Tyskland, men då jag inte har någon erfarenhet av detta så avhåller jag mig från det.
Det jag nu undrar är om någon här på forumet sysslar med importering av 944:or för att sedan sälja vidare i Sverige...
Gör ni detta själva eller känner någon som gör detta, kontakta mig.
Har funderat på att importera från Tyskland, men då jag inte har någon erfarenhet av detta så avhåller jag mig från det.
Det jag nu undrar är om någon här på forumet sysslar med importering av 944:or för att sedan sälja vidare i Sverige...
- sweanders
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: Någon här som importerar 944or?
Jag har importerat några stycken med gott resultat, maila eller ring om du vill ha hjälp.Chrillos wrote:Jag är på jakt efter en 951:a och har kollat runt lite på annonser...
anders@ixiviv.com
040-911928
0709-993959
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]
- AntX
- S2-Poster
Porsche Benny har väl några importer till salu just nu.
Annars är det ju bara att kolla på Blocket och de andra siterna framåt våren. Det bokstavligen väller in importer i sverige så du borde kunna hitta någon som passar på hemmaplan. Men det är alltid billigast att hämta själv om man har tid.
AntX
Annars är det ju bara att kolla på Blocket och de andra siterna framåt våren. Det bokstavligen väller in importer i sverige så du borde kunna hitta någon som passar på hemmaplan. Men det är alltid billigast att hämta själv om man har tid.
AntX
Vattenkylt!
- poh
- S-Poster
Hur är det med skicket på det som saluförs i Tyskland?
Ska man vara extremt misstänksam?
Finns väl inget som säger att en tyskbil är sämre än en svensk bil, men det blir sannolikt besvärligare om man har klagomål.
Ska man vara extremt misstänksam?
Finns väl inget som säger att en tyskbil är sämre än en svensk bil, men det blir sannolikt besvärligare om man har klagomål.
Patrik Öhrström
[url=http://www1.shellkonto.se/patriko/]Min Saab[/url]
För eller senare blir det en Porsche
[url=http://www1.shellkonto.se/patriko/]Min Saab[/url]
För eller senare blir det en Porsche
- Anders Larsson
- Addict
- sweanders
- Turbo-Poster
Det är många som hämtar hem bilar enbart för att tjäna pengar på dem och då är det ofta billigast möjligt som gäller. När man handlar till sig själv bör man söka på de marknader man kan nå, det är inte så ruskigt mycket billigare i Tyskland men det finns ett större urval.AntX wrote:Porsche Benny har väl några importer till salu just nu.
AntX
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]
-
- S-Poster
Tycker också du ska ringa och kolla med Benny!
Han är väldigt seriös och kunnig.
Kan intyga att han synar bilarna väldigt noga vid köpet och inte tar hem nått som variit rejält smällt eller liknande.
Det han inte kan om 944 turbo/S2 + 968 är dessutom inte värt att veta!
Lycka till med Porsche-köpet!
Mvh:Pelle
Han är väldigt seriös och kunnig.
Kan intyga att han synar bilarna väldigt noga vid köpet och inte tar hem nått som variit rejält smällt eller liknande.
Det han inte kan om 944 turbo/S2 + 968 är dessutom inte värt att veta!
Lycka till med Porsche-köpet!
Mvh:Pelle
944 turbo-86 + 944 turbo-89
- AntX
- S2-Poster
[quote="sweanders
Det är många som hämtar hem bilar enbart för att tjäna pengar på dem och då är det ofta billigast möjligt som gäller. När man handlar till sig själv bör man söka på de marknader man kan nå, det är inte så ruskigt mycket billigare i Tyskland men det finns ett större urval.[/quote]
Det stämmer, gårdshandlarna får man akta sig för både i Sverige och nere på kontinenten. Urvalet är större det stämmer men prisbilden är också lägre enligt mina erfarenheter. Framför allt de äldre frontmotor Porschar har inte något större affektionsvärde hos tex tyskarna så prierna brukar vara därefter. Men som sagt har man möjlighet att resa runt så gör man nog bäst affär om man hämtar själv.
Anders
Det är många som hämtar hem bilar enbart för att tjäna pengar på dem och då är det ofta billigast möjligt som gäller. När man handlar till sig själv bör man söka på de marknader man kan nå, det är inte så ruskigt mycket billigare i Tyskland men det finns ett större urval.[/quote]
Det stämmer, gårdshandlarna får man akta sig för både i Sverige och nere på kontinenten. Urvalet är större det stämmer men prisbilden är också lägre enligt mina erfarenheter. Framför allt de äldre frontmotor Porschar har inte något större affektionsvärde hos tex tyskarna så prierna brukar vara därefter. Men som sagt har man möjlighet att resa runt så gör man nog bäst affär om man hämtar själv.
Anders
Vattenkylt!
- 944_968CS
- S2-Poster
Kotaktuppgifter till Benny
Kan någon av Er ge Bennys hemsida, e-postadress, telefonnummer etc,
/Bosse P
/Bosse P
- Anders Larsson
- Addict
Re: Kotaktuppgifter till Benny
Han finns här på forumet,kolla medlemslistan!!944_968CS wrote:Kan någon av Er ge Bennys hemsida, e-postadress, telefonnummer etc,
/Bosse P
PORSCHE 968 CS 1995
PCS #7876
PCS #7876
-
- Turbo-Poster
Benny Larsson Säffle
0533 19035
0702 011948
Benny har hjälpt mig med att importera båda mina 951. Den senaste hittade jag på mobile.de och sen bad jag Benny hämta den. Jag kommer att göra likadant nästa gång om det blir aktuellt. För det lilla extra det kostar att ta hjälp av Benny är det inte värt besväret att göra jobbet själv tycker jag.
bngt
0533 19035
0702 011948
Benny har hjälpt mig med att importera båda mina 951. Den senaste hittade jag på mobile.de och sen bad jag Benny hämta den. Jag kommer att göra likadant nästa gång om det blir aktuellt. För det lilla extra det kostar att ta hjälp av Benny är det inte värt besväret att göra jobbet själv tycker jag.
bngt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
- Bodens Svarta 944 S2
- Addict
sweanders.. Du känner nog till min tjejs brorsa.
Han kör oxå en 944 Turbocup - 86.
Fredrik Åberg
Mvh
Janne
Han kör oxå en 944 Turbocup - 86.
Fredrik Åberg
Mvh
Janne
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )