Hallå porschenissar!!
Jag undrar om det är någon som konverterat en s2 till turbo?
Alltså satt dit en turbo på den befintliga 3.0 lit motorn på 211 Hk, om det övrehuvudtaget går?
Turbo!!!!
- Jensa
- NA-Poster
- Posts: 1
- Joined: 2004-12-17 18:21:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Krylbo
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 34
- Joined: 2004-03-29 17:43:07
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norge
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Självklart så går det, haken är bara att det antagligen blir billigare och definitivt enklare att köpa en turbo direkt. Sedan får du den aldrig genom bilprovningen i det skicket.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jag tror att de som kör med treliters turbomotor har gjort tvärtom, dvs utgått från en 951 och snott blocket från en S2.
Kolla in http://www.puppan.se
Kolla in http://www.puppan.se
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Det blir mer jobb med insug och avgas för att passa med turbon. Dessutom antar jag att man helst skall ha andra kammar än för sugmotorn. Sen kanske det är bra med kylda avgasventiler. En 8-ventilare kan man bygga med originalkolvar. Förmodligen blir en 16 ventilare ungefär dubbelt så dyr att bygga om det skall göras rätt, men visst det går säkert att få ut några fler pållar. 500+ är ju inget nuförtiden .
bngt
bngt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users