Trepunktsbälten bak

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
Peter O
Carrera-Poster
Posts: 311
Joined: 2004-06-21 08:40:53
Bilmodell: 944 Turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Helsingborg
Contact:

Trepunktsbälten bak

#1 Post by Peter O »

Jag har en Turbo S från -88 som jag vill sätta trepunktsbälten bak i. Den har idag midjebälten så den enda fästpunkten jag inte vet om, är för själva rullen, sannolikt bakom panelerna nånstans. Vet någon därute om alla bilar har dessa fästen, oavsett vad de levererades med för bälten? I så fall, var mer exakt sitter fästena?

Tacksam för svar.

Peter[/b]

Muren
NA-Poster
Posts: 4
Joined: 2004-09-16 00:49:18
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Vaxholm
Contact:

#2 Post by Muren »

Förskte få till samma sak på min S2-89:a och gav upp! Plåtkonsolen som rullen fästs i är punktsvetsat i hjulhuset och skruvat i plåtkanten under gummitätningen på sidan av bakluckan (svårt att förklara). Dessutom är bagagerumsmattan på dessa bilar utformad på ett annat sätt för att dölja hela arrangemanget.

Det blev för mycket jobb för mig, jag köpte ett "tuning"-fyrpunktsbälte för 500-600 kr. Det långa bakre "hängselfästet" satte jag i vad jag tror är en lastsäkringsögla (sticker upp ur mattan på varje sida längst bak i skuffen).

Hela arrangemanget är lätt att montera i och ur och gör att jag kan köra med barnen bak med rent samvete!
/David Muren
S2-89

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#3 Post by Pär Hylander »

Muren wrote: Det blev för mycket jobb för mig, jag köpte ett "tuning"-fyrpunktsbälte för 500-600 kr. Det långa bakre "hängselfästet" satte jag i vad jag tror är en lastsäkringsögla (sticker upp ur mattan på varje sida längst bak i skuffen).
!
Det där låter ju bra för oss, vi har en cabbe och där finns ju inte övre fästet alls. Var hittade du detta bältet?
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users