Tips på grenrör för grövre rör och vassare kam.
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Tips på grenrör för grövre rör och vassare kam.
När jag ändå måste modda avgassystemet för att få in racekatten så tänkte jag byta allt ända från motorn.
Undrar därför lite om grenrör som är lite lättare samt bättre flöde än gjutjärns klumpen som sitter på tidiga 44or.
Till saken hör oxå att jag planerar en lite vassare kam.
Undrar därför lite om grenrör som är lite lättare samt bättre flöde än gjutjärns klumpen som sitter på tidiga 44or.
Till saken hör oxå att jag planerar en lite vassare kam.
MVH Lars G
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Vi säljer vassare kamaxlar!
Måste verkligen uppdatera sortimentet på siten..
Har tre varianter:
272 grader, 280 grader samt 292 grader.
Pris 5900 kr inklusive hårdare fjädrar.
OBS! Detta är nya kammar och inga omslipade originalkammar.
Det innebär också att du inte behöver lämna inbyte!
Mvh Gurra
Revline Racing
Måste verkligen uppdatera sortimentet på siten..
Har tre varianter:
272 grader, 280 grader samt 292 grader.
Pris 5900 kr inklusive hårdare fjädrar.
OBS! Detta är nya kammar och inga omslipade originalkammar.
Det innebär också att du inte behöver lämna inbyte!
Mvh Gurra
Revline Racing
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2007-10-17 19:35:28
- Telefon: 0721765304
- Bilmodell: Letar efter en
- Årsmodell: 1977
- Location: Anderslöv
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 162
- Joined: 2005-10-17 14:18:58
- Contact:
Grenrör snickrar du ihop på en helg.
Men man får räkna med ca 2000 kronor bara för rören.
Troligtvis tjänar du inte så många hästar, men nöjet när det är klart är mycket tillfredställande.
Största problemet med våra system är nog inte så mycke grenröret utan mer avgassystemet, specielt där rören går från 2-1, där är det väldigt fult.
Lätt att fixa.
Bara för att visa vad man kan göra på två dar. Ett avstämt ormbo till min Lotus Europa
Jag hade brutit höger nyckelben och skulderblad och var sjukskriven 2 dar från jobbet och hade meck abstinens.
Mvh Hasse
Men man får räkna med ca 2000 kronor bara för rören.
Troligtvis tjänar du inte så många hästar, men nöjet när det är klart är mycket tillfredställande.
Största problemet med våra system är nog inte så mycke grenröret utan mer avgassystemet, specielt där rören går från 2-1, där är det väldigt fult.
Lätt att fixa.
Bara för att visa vad man kan göra på två dar. Ett avstämt ormbo till min Lotus Europa
Jag hade brutit höger nyckelben och skulderblad och var sjukskriven 2 dar från jobbet och hade meck abstinens.
Mvh Hasse
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Jag tycker du är lite jobbig ibland Hasse! Jag skulle inte få ihop ett sådant grenrör ens om jag hade en EXTRA arm och du hade en arm bakbunden...Hassestålben wrote:Jag hade brutit höger nyckelben och skulderblad och var sjukskriven 2 dar från jobbet och hade meck abstinens.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Kan bara hålla med, du kanske klarar det med mtrl för ca 2000 kr men min metallcontainer skulle bli full och bankkontot tomt innan jag får till något som fortfarande inte ser lika bra utpatand wrote:Jag tycker du är lite jobbig ibland Hasse! Jag skulle inte få ihop ett sådant grenrör ens om jag hade en EXTRA arm och du hade en arm bakbunden...Hassestålben wrote:Jag hade brutit höger nyckelben och skulderblad och var sjukskriven 2 dar från jobbet och hade meck abstinens.
MVH Lars G
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
-
- S-Poster
- Posts: 162
- Joined: 2005-10-17 14:18:58
- Contact:
Jag lovar, ni kan också göra ett grenrör.
Jag kapade rören i lämpliga längder. Jag visste att 90gr =100mm, 45gr = 50mm osv (gr=grader).
Primärrören skulle vara 600mm långa. Så var det bara att plusa ihop böjarna och raksträckorna tills man fick rätt längd.
Tejpa skarvarna tills det passar sen punktar man ihop, dubbel kollar att allt passar och sen svetsar man.'
Lätt som en plätt.
Mvh Hasse
Jag kapade rören i lämpliga längder. Jag visste att 90gr =100mm, 45gr = 50mm osv (gr=grader).
Primärrören skulle vara 600mm långa. Så var det bara att plusa ihop böjarna och raksträckorna tills man fick rätt längd.
Tejpa skarvarna tills det passar sen punktar man ihop, dubbel kollar att allt passar och sen svetsar man.'
Lätt som en plätt.
Mvh Hasse
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Jag kan inte svetsa... räcker det med tejp för att hålla ihop det hela?!Hassestålben wrote:Lätt som en plätt.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Yepp, men det måste vara silvertejppatand wrote:Jag kan inte svetsa... räcker det med tejp för att hålla ihop det hela?!Hassestålben wrote:Lätt som en plätt.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Vulctape och kemiskmetall funkar om man inte störs på ljudet efter varmkörningPehr Johnsson wrote:Yepp, men det måste vara silvertejppatand wrote: Jag kan inte svetsa... räcker det med tejp för att hålla ihop det hela?!
MVH Lars G
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
- S4Häxan
- S-Poster
- Posts: 140
- Joined: 2007-01-18 18:23:29
- Bilmodell: Porsche 928 S4
- Årsmodell: 1990
- Location: Upplands Väsby
- Contact:
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Kunde kanske vara något. en tight stumpa som man stoppar rören iS4Häxan wrote:Spånet wrote: Vulctape och kemiskmetall funkar om man inte störs på ljudet efter varmkörning
Går det lika bra att sy ihop med symaskin???
MVH Lars G
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
- S4Häxan
- S-Poster
- Posts: 140
- Joined: 2007-01-18 18:23:29
- Bilmodell: Porsche 928 S4
- Årsmodell: 1990
- Location: Upplands Väsby
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users