S: 98-optimerat Trimchip.

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
Post Reply
Message
Author
User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

S: 98-optimerat Trimchip.

#1 Post by FekZen »

Hallå,

Som många känner till sedan tidigare, kan jag ordna 98 eller E85 optimerade trimchip. Till både 944 och 968 mfl, går bra att skicka mig förfrågningar på vilka modeller ni än undrar över. Kan ev gå att göra viss custom made också tex eget varvstopp eller liknande.

Om någon av er som kör med mina chip kikar in i denna tråden, är det alltid välkommet med lite feedback också :)

Skicka PM för mer info,

Mvh
A
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

User avatar
Mogge
Turbo-Poster
Posts: 558
Joined: 2006-08-09 23:28:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Helsingborg
Contact:

#2 Post by Mogge »

Tjena Adde Och alla ev köpare av chip :D
Jag länkar här till min biltråd istället för att skriva om allt,där finns det ju dessutom en guide i hur man byter ut chippet :D.

http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... il&start=0

Gott nytt år
Mvh
Morgan Lundahl

Ingenting är bättre än Ferrari,Men Porsche är bättre än ingenting. Därför är Porsche bättre än Ferrari
------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=9676/]Mitt lilla projekt[/url]

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#3 Post by FekZen »

Halla Mogge,

Din guide ar klockren , tack for hjalpen med att forklara pa ett snyggt satt hur man gor for att byta ut chipet.

Jag ar utomlands lite nu , men kan svara pa PM med nagra dagars varsel . blir battre igen om nagra v nar jag ar tillbaka,

Mvh
A
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

User avatar
Adde_k
Turbo-Poster
Posts: 969
Joined: 2004-09-10 16:29:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Halmstad
Contact:

#4 Post by Adde_k »

Vad skaru ha för 98chippen för en 944a nuförtiden? =)
Porsche - There is no substitute

...quench my thirst with gasoline

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#5 Post by FekZen »

Nu är jag tillbaka i sverige igen :) , eller kanske ska säga :/ pg av vädret.. he he

Adde_k > Du har PM.

Mvh
A
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#6 Post by FekZen »

Tjoh!

Går bra att skicka PM även gällande andra bilmodeller så svarar jag inom kort vad som kan göras. Även önskemål om anpassning för turbo/kompressor konvertering, chip med backad tändning osv går bra.

Mvh
Adde
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#7 Post by jonaslarsson »

jag har provat min bil med fekzen chipet och den går som ett skott :D
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#8 Post by Minsc S2 »

Om någon av er som kör med mina chip kikar in i denna tråden, är det alltid välkommet med lite feedback också
Har haft ett av FekZens trimmchip i min 944 i snart 3 år, och tja...när jag ställde in den i garaget i höstas gick den precis som den gjorde efter att jag satt i chippet: Som en raket!

Chippet gjorde att bilen kommer som f*n vid 2500rpm istället för 3500 rpm, plus den fick ett (mycket) härligare ljud. Kan inte säga om/hur många extra hästar och Nm det ger, då det inte är den enda modifikation jag gjort, men kan utan tveka säga att den ökar det med! :)
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#9 Post by Pehr Johnsson »

Tomas: Vad är mer gjort med din bil?
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#10 Post by Minsc S2 »

Jag har bytt luftfilter till ett öppet konat kraftfilter (ger brutalt skönt ljud när man trampar gasen i botten), samt så bytte den förra ägaren ljuddämpare. Vet inte dock inte vilken typ av ljuddämpare han bytte till, men han som införskaffade bilen till mig kallade den för "Power ljuddämpare" :roll:
Vet inte riktigt vad han menade med det, men jag klagar inte, då den ger skäl för namnet, hehe.
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#11 Post by FekZen »

Låter som det fungerat bra :)

Jonaslarsson> Om du har några siffror eller andra erfarenheter att dela med dig av så skriv gärna det också. Alltid kul med lite feedback.

Själv kommer jag snart börja köra min E36 på E85 och börja utveckla chip till den. Nu när soppan är så sjukt dyr är det inte helt fel att köra på E85!

Mvh
A
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

User avatar
Patman
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2006-12-08 00:14:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uddevalla
Contact:

#12 Post by Patman »

Ja måste säga att jag är helnöjd efter att provkört idag.Regnigt & blött men fick ändå en känsla av att det svara bättre vid gaspådrag. Ska tanka "riktig" bensin och känna ordentligt när det blir torrare ute. Tack Fekzen.
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!


PCS Medlem - 10271

-Who are you?!
-I´m Patman!!!

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

968 chip

#13 Post by StefanQ »

När man byter chip på en 968 så ser det lite annorlunda ut än på en 944. Man kan följa Mogges instruktion fram till när man öppnar boxen sen ser det annorlunda ut.
Skillnaden är att 968ans box inte behöver delas utan chipet sitter åtkomligt direkt när man fått av locket. Chipet sitter under ett gult plastlock och som man lätt får bort med en liten skruvmejsel.
Jag kommer att köra bilen med originalchip och med FekZens trimchip på rullande landsväg nu på torsdag. Skall bli spännande att se om det blir ngn skillnad...
/Stefan
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
Patman
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2006-12-08 00:14:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uddevalla
Contact:

#14 Post by Patman »

Spännande Stefan. Hoppas du kommer med en rapport.
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!


PCS Medlem - 10271

-Who are you?!
-I´m Patman!!!

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#15 Post by FekZen »

Trevligt trevligt! Sisst vi körde bänk var det en 944 S2 som vi bänkade till +9 hk och +19 Nm om jag inte minns fel, dock hade vi bara original standardvärden att jämföra med för det kördes aldrig med originalchipet i samma veva. Detta blir helt klart intressant!

Håller även på med en 325i E30 turbo som vi bänkat en gång nu på 0.9 bar till 286 hk. Dock med chipets inställningar, backade tändningen osv, bör det finnas mycket mer att hämta, så vi är inte klara ännu. Behöver fetas på rätt mkt mer nu där turbon laddar och snålas ut mkt mer innan den börjar ladda, men ska nog hålla för 1.5 bar om vi har tur :) http://gummirauk.gotdns.com/gr/leon83/OYN072.jpg

Mvh
Adde
Last edited by FekZen on 2008-04-15 17:12:33, edited 2 times in total.
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users