safe wrote: ↑2023-03-20 13:12:06
gtBen wrote: ↑2023-03-20 12:06:32
Det är långa gälar i undertrayen, men jag kommer inte ihåg om de leder in eller leder ut luft
Jag vill inte ha en jättelång nersänkt skiva in under bilen, det känns jobbigt att bara tänka på att den inte blir långvarig. Kanske blir lagom med en "planka" längst fram och en tunn aluminiumplåt som går längre in, plåten kan ju masseras lite där det finns något som sticker ner.
Original sitter det ju tätningslist på stående plåten framför batteriet för att hindra luft från att strömma igenom
det blir inget L88-scoop
jag tror faktiskt att original undertray drar ut luft ur motorutrymmet. Oj oj ...det här kan kräva eftertanke
Japp, undertray drar ut luft från motorrummet. Men man vill inte ha in luft under bilen om man kan undvika det, bättre att få den över bilen där den kan hjälpa till istället för att bråka med bilen.
Tätningslisten bör nog vara kvar om det går annars så trycks det nog in luft där.
I främre delen av huven upp till stötdämpartornen typ finns ett undertryck, där bör man plocka ut luften som kommer från kylaren.
Jodå, undertrayet drar ut luft ur motorutrymmet.
Jag kapade ur lite på min splitter-mall så undertrayet passar direkt, och nu sitter det på plats då det borde vara bättre med något än inget alls. Det går att knacka/pressa igen gälarna men det får vänta tills jag tagit fram rätt splitter och fått tag i några vents för huven.
Förra veckan kom nya besked om däck för årets tävlingar, Michelin har fortfarande problem att få fram en del R-däck så alla i de klasserna får tävla på valfria R-däck. Känns bra då jag har en helt ny omgång Nankang AR-1 225/45x15 på mina knockout-pink 8" telefoner, jag tror de passar bättre än TB5 på tex Kinnekulle.
Satte då på rosa fälgar och fick höja bilen 10mm för att klara kravet på en lägsta punkt på 75mm ...som är oljetråget
Nu i helgen är det warmup för pcsr på Kinnekulle, så det är sista fixarna kvar att göra. Kvar innan bilen lastas på torsdag är:
* sätta på dekaler enligt purfärsk instruktion
* sätta in ventilationsbubblor i dörr-rutorna
* prova/hitta skor kläderna hans-skydd, jag har inte använt något alls av det jag nu behöver använda
* läsa på säkerhets- och miljöregler och få fram grejor som brandsläckare presenning uppsamlingskärl
* packa verktygen och lite reservdelar, ju mer desto bättre ...det man har med sig brukar inte behövas
* läsa på alla regler och instruktioner jag printat ut
* kanske bäst att byta ut glykolen i kylare/motor mot water-wetter
* en provkörning av nya däcken på de nysopade vägarna
* serva biltransporten litegrann och förhoppningsvis hämta upp däckstället