S2 trim
-
- S-Poster
- Posts: 82
- Joined: 2011-07-02 18:00:44
- Bilmodell: 944S
- Årsmodell: 1987
- Location: Ytterån
- Contact:
S2 trim
Tips för er som vill ha lite mer effekt i S2.
Körde den i bänk ifjol original förutom fekzens chip:
139,5 kw och 259,8 nm på hjulen.
Tog en körning på samma bänk idag efter att ha bytt avgaskam från min gamla s motor:
165,3kw och 283,5 nm på hjulen!
En väsentlig skillnad!
Körde den i bänk ifjol original förutom fekzens chip:
139,5 kw och 259,8 nm på hjulen.
Tog en körning på samma bänk idag efter att ha bytt avgaskam från min gamla s motor:
165,3kw och 283,5 nm på hjulen!
En väsentlig skillnad!
Brom of the road
-
- S-Poster
- Posts: 169
- Joined: 2008-02-11 20:25:50
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1991
- Location: Uppsala/Rimbo
- Contact:
Re: S2 trim
35 hk med annan kam?
Det låter lite väl mycket på en sugmotor... vad skiljer kammarna åt mera specifikt?
Och vad händer med motorkaraktären?
Det låter lite väl mycket på en sugmotor... vad skiljer kammarna åt mera specifikt?
Och vad händer med motorkaraktären?
- Cédric
- Addict
- Posts: 4679
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: S2 trim
Intressant! Ja det låter som rätt mycket, skiljer några få grader i timing mellan dom kamarna, men samma duration. Kan ju också skilja i lyft, men det står inte i specen. Hade varit lite lättare att bedöma om man kunde se effektkurvorna på varandra, var nerspänning och däck lika mellan gångerna?
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- S-Poster
- Posts: 82
- Joined: 2011-07-02 18:00:44
- Bilmodell: 944S
- Årsmodell: 1987
- Location: Ytterån
- Contact:
Re: S2 trim
Däck och nerspänning är samma. Skulle kunna lägga in kurvorna om jag visste hur i helvete man gör!
Brom of the road
-
- S-Poster
- Posts: 169
- Joined: 2008-02-11 20:25:50
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1991
- Location: Uppsala/Rimbo
- Contact:
Re: S2 trim
Det finns en knapp som heter "Fullständig redigerare"
När du kommer in i det läget så finns en flik under inmatningsrutan som heter "Bilagor"
Där kan du välja en fil ifrån din dator.
När du gjort det så dyker det upp en knapp som heter "placera innom inlägget" tryck på den.
Posta inlägget.
klart!
När du kommer in i det läget så finns en flik under inmatningsrutan som heter "Bilagor"
Där kan du välja en fil ifrån din dator.
När du gjort det så dyker det upp en knapp som heter "placera innom inlägget" tryck på den.
Posta inlägget.
klart!
Last edited by TomasJ on 2021-06-02 14:14:44, edited 1 time in total.
- safe
- Addict
- Posts: 1466
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: S2 trim
S-motorn är väl rejält mycket varvvilligare än S2 motorn, eller den behöver hållas på högre varv för att ge effekt. Kan tänka mig att de reviderade kammarna till S2an för att få bättre vrid/effekt längre ned.
Det låter som en intressant modifiering i alla fall, S-motorn känns "sportigare" i alla fall det lilla jag provkört den.
Det låter som en intressant modifiering i alla fall, S-motorn känns "sportigare" i alla fall det lilla jag provkört den.
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
-
- S-Poster
- Posts: 82
- Joined: 2011-07-02 18:00:44
- Bilmodell: 944S
- Årsmodell: 1987
- Location: Ytterån
- Contact:
Re: S2 trim
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Brom of the road
- safe
- Addict
- Posts: 1466
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: S2 trim
Även om man bortser från puckeln vid 6500 så är det en bra ökning mellan 4500 upp till 6800 (varvstopp?).
Vet inte om du optimerat något i chipet med nya kammen, men det ser ut som om det finns potential att snygga till det mer.
Hur känns den att köra?
Vet inte om du optimerat något i chipet med nya kammen, men det ser ut som om det finns potential att snygga till det mer.
Hur känns den att köra?
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
-
- S-Poster
- Posts: 82
- Joined: 2011-07-02 18:00:44
- Bilmodell: 944S
- Årsmodell: 1987
- Location: Ytterån
- Contact:
Re: S2 trim
Känns kanon att köra! Har samma chip. Firman som har bänken sa att med ett annat sprut och grövre avgas ( har dansk, tror det är 2,1/4 tum) så skulle siffrorna bli ännu bättre!
Brom of the road
- safe
- Addict
- Posts: 1466
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: S2 trim
På med ett Maxxecu och 3" system!
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
-
- NA-Poster
- Posts: 20
- Joined: 2020-10-03 20:43:45
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Contact:
Re: S2 trim
Hej
Intressant
Har du någon beteckning på kammen du satte in ?
Eller vilken motor som kammen suttit i.
Jonas
Intressant
Har du någon beteckning på kammen du satte in ?
Eller vilken motor som kammen suttit i.
Jonas
-
- S-Poster
- Posts: 82
- Joined: 2011-07-02 18:00:44
- Bilmodell: 944S
- Årsmodell: 1987
- Location: Ytterån
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users