924S
-
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2015-10-09 12:49:09
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
- Contact:
924S
Hej där ute!
Min -86:a idag nybes. u.a. och äntligen redo för kurviga sommarvägar.
Denna vinter har följande utförts.
Service inkl. kam- och balansrem
Stift
Batteri
Bränslepump
Hastighetsmätarvajer
Slav- och huvudcylinder till kopplingen
Nya gasfjädrar fram
Nya golvmattor
...och så lite puts kvar dock!
Ses i sommar!
/marcuz
Idag Besiktad u.a. och redo
Min -86:a idag nybes. u.a. och äntligen redo för kurviga sommarvägar.
Denna vinter har följande utförts.
Service inkl. kam- och balansrem
Stift
Batteri
Bränslepump
Hastighetsmätarvajer
Slav- och huvudcylinder till kopplingen
Nya gasfjädrar fram
Nya golvmattor
...och så lite puts kvar dock!
Ses i sommar!
/marcuz
Idag Besiktad u.a. och redo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- S-Poster
- Posts: 150
- Joined: 2015-02-12 19:37:16
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Location: Sthlm, bilen står i Trosa
- Contact:
Re: 924S
Grattis! Duktigt med arbete, då känns det extra bra att plocka ut bilen nu!
Snygg färg också! Kan det vara garnet red LM3Y?
Skriv gärna vart du bor, om du är inom rimligt avstånd till stockholm är det ju träff på Cafe Lyran i helgen!
MVH Vidar
Snygg färg också! Kan det vara garnet red LM3Y?
Skriv gärna vart du bor, om du är inom rimligt avstånd till stockholm är det ju träff på Cafe Lyran i helgen!
MVH Vidar
- Cédric
- Addict
- Posts: 4636
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 924S
Bräkleen+tandborsta -> finlira med autosol. Beror ju på lite vad för typ av material det är, på sandgjutet typ insug tycker jag man kommer riktigt långt med bräkleen+tandborste. Släta artiklar typ presshjutet aluminium mår bra av lite mer puts.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2015-10-09 12:49:09
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 924S
Dagens frågor
Borde byta vindruta, går det att göra på ett bra sätt utan att skada instrumentbrädan?
Funderar även på att lacka om fronten då den har mycket stenskott.
Rätt eller fel på en bil med originallack?
Borde byta vindruta, går det att göra på ett bra sätt utan att skada instrumentbrädan?
Funderar även på att lacka om fronten då den har mycket stenskott.
Rätt eller fel på en bil med originallack?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- robinkjellstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 519
- Joined: 2012-09-11 16:40:46
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 924S
Lackar du om bara fronten så får du nog räkna med nyansskillnader som man kanske kommer störa sig mer på än vad stenskotten gör. Jag har själv funderat på att lacka min front då jag också har massa stenskott och liknande kulör som du, men jag har kommit fram till att jag kan leva med lite vita prickar. Bilen är ju ändå inte ny och det gör väl inget att det syns att bilen är användmarisa wrote:Dagens frågor
Borde byta vindruta, går det att göra på ett bra sätt utan att skada instrumentbrädan?
Funderar även på att lacka om fronten då den har mycket stenskott.
Rätt eller fel på en bil med originallack?
PCS#: 13541
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
- Cédric
- Addict
- Posts: 4636
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 924S
Byt till en som tål bromstvätska, så ser det ut när man använder fel slang, ibland har dom lite svårt för det på hydraulfirmor om man frågar. Dom säger att slangarna tål bromsvätska, men så är inte alltid falllet, fick göra om min slang efter att ha åkt på den nitlotten en gång.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users