ÄNTLIGEN!!!!
Efter många år i förvaring så är äntligen bilen hemma igen. Har dessutom gjort mig av med alla andra projekt så nu kommer allt fokus ligga på min 951.
Det var dock inte en helt enkel match att flytta hem den. När den stod i min förra verkstad så hade jag redan plockat av axlar både fram och bak. Vilket senare blev stulet när jag hade inbrott. Så hur flyttar man en bil utan axlar frågar ni? (kanske?).
Jo med lite McGyver tänk.
Först så pallade vi upp bilen så högt att vi kunde köra släpet under fronten på bilen, ungefär såhär
Eftersom vi inte hade en domkraft som kunde lyfta bilen så högt så fick vi använda motorlyften och två lyftvagnar där bak och successivt höja pallbockarna steg för steg
Jag saknar lite bilder i början men därefter så satte vi en domkraft under motorbalkenoch lyfte av den från de främre pallbockarna. Sedan lyft vi lyftborden bak så vi lyfte av bilen från de bakre pallbockarna
Typ så. Sedan vinchade vi in bilen på släpet och la EU pallar under bilen så den kunde ligga på dessa utan att trycka upp sumpen som går lägre ner än motorbalken.
Fick naturligtvis inte ut domkraften sen så vi fick lyfta upp den en bit, palla upp den igen på släpet och lägga en pall och en klots under där framme.
UTE!!!!
Då det var i princip omöjligt att spänna fast den ordentligt där bak, fick sätta ett spännband igenom hålen till torsionsstavarna som vi gjorde då jag hade dom kvar. Detta hindrade dock inte bilen för att hoppa upp så vi fick köra hela vägen hem vääääldigt sakta.
Inte tagit någon bild hemma i garaget än men nu står hon hemma, och gott om plats är det.
Så nu när den står där så är första projektet att plocka ner tanken, sen fixa all rost i bakvagnen, tvätta och måla hela bakre undersidan med stenskottsfärg (hela ska målas under men tar en bit i taget).
Sedan ska bakvagnen sättas dit, bärarmar och dämpare, ska även modifiera bakvagnsbryggan lite då orginal tar i coiloversen en aning.