Det rullar på som Petter sjunger fast inte på hjulen då....
Startproblemen skall åtgärdas. Eftersom jag tänkte vara lite pedagogisk och visa vilket startproblem jag jobbar med så riggades kameran för videoinspelning och jag började nöta på startmotorn. Bilen startar direkt.........
Nåväl, det finns ett fel och vi får väl köra den långa vägen. Från årsmodell 80 så måste man bygla relät eller koppla in sig på anslutningen till motorn. Jag är "lite" omständig emelanåt så jag tar den långa vägen.
Rycker ur relät för bensinpumpen och kollar på det. I princip lika ett "vanligt". Kollar över mina förråd och fastnar för ett från en Saab 9K
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/relay1.JPG)
Detta är utgångsläget
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/relay2.JPG)
Benen till relästyrningen klipper vi av
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/relay3.JPG)
Från + matningen lägger vi ner en matning till spolen
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/relay4.JPG)
och jorden till spolen tar vi genom plasthöljet
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/relay5.JPG)
Så här ser det ut klart
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/relay6.JPG)
Monterat i centralen
Nu är det bara att jorda kabeln så startar pumparna.
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/IMG_1358.JPG)
Bränslemätningskittet från Verktygsboden ser ut så här.
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/IMG_1359.JPG)
Naturligtvis drar man av anslutningen mot bränslehuvudet men den vänstervridna borren tar ut resterna med bravur.
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/IMG_1360.JPG)
Inkopplingen runt bränslehuvudet
![Image](http://www.malartorp.com/Porsche/IMG_1363.JPG)
Tryckmätare och strömbrytare till bensinpumparna
Mätningen visade att jag har för snabbt tryckfall både med och utan warm up regulator.
Warm up regulator har både för lågt och för högt tryck samt att den efter en en stund inte har något tryck alls... Alla mina tre reservregulatorer är kassa enligt mina första mätningar.
så jag måste ut och jaga dessa, skall vara 011 på slutet av Boschnummret till en 80'a
/Janne