Hej ... jag kanske är i behov här !emm wrote:Om du har vägarna förbi skåne någon dag i sommar så har jag en man som är väääldigt duktig på att massera ut bulor till vettiga pengar.
Skönt med fräscha oljor
Hej ... jag kanske är i behov här !emm wrote:Om du har vägarna förbi skåne någon dag i sommar så har jag en man som är väääldigt duktig på att massera ut bulor till vettiga pengar.
En aning långt att åka bara, så det blir dyrt bara för att få fixat lite bulor. Jag skulle ju kunna se det som ett svepskäl för en minisemesteresa. Jag får fundera lite, det finns nog skickligt folk här i trakterna med.emm wrote:Om du har vägarna förbi skåne någon dag i sommar så har jag en man som är väääldigt duktig på att massera ut bulor till vettiga pengar.
därav jag skrev vägarna förbi...Maxx wrote:En aning långt att åka bara, så det blir dyrt bara för att få fixat lite bulor. Jag skulle ju kunna se det som ett svepskäl för en minisemesteresa. Jag får fundera lite, det finns nog skickligt folk här i trakterna med.emm wrote:Om du har vägarna förbi skåne någon dag i sommar så har jag en man som är väääldigt duktig på att massera ut bulor till vettiga pengar.
Nahpets wrote:Hej ... jag kanske är i behov här !emm wrote:Om du har vägarna förbi skåne någon dag i sommar så har jag en man som är väääldigt duktig på att massera ut bulor till vettiga pengar.
Skönt med fräscha oljor
Du menade ...Erol wrote:Du missade en punkt på listan...
- Köpa och montera kompressorkit!
Camberplattor alternativ:Maxx wrote:Jahopp ... trodde det glappade lite i höger hjullager fram, det som inte blivit bytt än, men det visade sig att troligtvis vara fjäderbenslagringen. Glappar även på vänster sida. Kan det vara bilens sätt att säga till mig att jag borde montera ställbara fjäderbenslagringar? Vilka är mest bang-for-the-buck? Sandéns? Jag tror han vill ha 3.400 penningar för dem. Är det bara att handla och se glad ut?
Samtidigt som det kollades runt hjulupphängningen så stoppade någon fingret mot balansaxelhuset på höger sida och sa "Läcker det olja här? Ja, det gör det" ... Då Sandén tvättade ren motorn för att kolla efter oljeläckage när jag hade den inne på service med rembyte (och en misstänkt läckande vevaxelpackbox) så måste oljan vid balansaxelhuset ha kommit sen dess. Synd att han missade det men det må väl vara hänt. Det är ju inte precis så att det skvalar ut olja men det måste fixas.
Och varför nöja sig med ovanstående ... Sandén nämnde att han tyckte att däcken var lite slitna och dags att byta, vilket jag själv iofs redan börjat fundera på, men både han och jag missade vad Erol/Jon upptäckte; corden börjar lysa igenom fläckvis på inre skuldran av höger bakdäck. Inte bra! Även om jag har rejält med camber bak (-2,8°) så borde det främst vara de 3 mm toe-in jag har som slitit på inre skuldran. Eller ska jag leta efter andra orsaker? Funderar på att få hjulvinklarna kontrollerade bara för att se om allt står som det är tänkt. Det är mer slitet på höger däck än vänster, men det kanske är marginell skillnad.
Vilka däck jag ska köpa denna gång? Har tidigare funderat på Bridgestone RE050A. Däcken ska funka till inspirerad körning på kurviga vägpartier och en del roadtrips. Till bana har jag r-däck så gatdäcken kommer bara att gå på gatan.
HejKarl Birgander wrote: Camberplattor alternativ:
http://www.paragon-products.com/Camber_ ... c-3500.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Billigt, men fast: http://www.paragon-products.com/KLA_Mon ... _944sm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/9 ... PLATE.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Japp, bara att köpa. Jag tror att Sandéns variant är riktigt bra. Vet flera som åker med den och är mycket nöjda.Maxx wrote:... Vilka är mest bang-for-the-buck? Sandéns? Jag tror han vill ha 3.400 penningar för dem. Är det bara att handla och se glad ut?
Users browsing this forum: No registered users