Nissan GTR by Corleone
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
OJOJ, grymma data. Bra jobbat! Har du testat nån 0-200 repa?
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Nej, det spinner friskt, måste vara varmt i asfalten med. Ska väl på med R-däck vartefter, kanske det gör skillnad.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
- Turbo-Poster
- Posts: 976
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Härligt jobbat !! Sjukt med effekt
Ha det bra
/Björn
Ha det bra
/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- maverick
- Addict
- Posts: 1993
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Spinner friskt med 4wd, intressantCorleone wrote:Nej, det spinner friskt, måste vara varmt i asfalten med. Ska väl på med R-däck vartefter, kanske det gör skillnad.
MVH//Per
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Var som sagt inbjuden till GT Board köring på Björkvik idag. Gjorde 309 km på rakan innan bromskonerna. Körde mot en Amg Merca 670 hk som bara försvann i backspegeln, likaså en Gallardo som oxå försvann. Fick dock stryk av Underground Gallardo dubbelturbo med 1550 hk på hjulen som gjorde 344 innan konerna och en Turbohoj med 500 hjulhästar. Åker tillbaka i morgon.
Filmerna kommer ut sedan på gtboard.com och youtube.
Filmerna kommer ut sedan på gtboard.com och youtube.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
vad kul
Var det flera gt-r:er med o var du snabbast av dom i såfall?
Hur gick det för tony?
var dubbelturbo gallardon den hårigast bilen?
Så det blir mera körning imorgon, vad fasiken skulle jag jobba just den här helgen för
Var det flera gt-r:er med o var du snabbast av dom i såfall?
Hur gick det för tony?
var dubbelturbo gallardon den hårigast bilen?
Så det blir mera körning imorgon, vad fasiken skulle jag jobba just den här helgen för
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Tony var inte med idag men vi båda åker i morgon. Jag körde en repa mot Perra´s GTR (från 23 GTR) med grundmapp och 1,25 i ladd, då gick de ganska lika, jag tog in en billängd eller 2 på slutet. Han har Switzer 800 kit på sin. Sedan körde jag med 1,5 bar och till sist med 1,75 mot hojen och Gallardon men vad hjälpte det efter 150-180... Hojen åkte över 370 blås men Gallardon höll emot bra.
Ja, Gallardon var grym, den släppte i 300... hade bara bakhjulsdrift idag då något gått sönder. Hörde att han senare idag sprängde lådan (konstigt...) så han kör nog inte i morgon. Hans kit kostade 200.000 dollar
Ja, Gallardon var grym, den släppte i 300... hade bara bakhjulsdrift idag då något gått sönder. Hörde att han senare idag sprängde lådan (konstigt...) så han kör nog inte i morgon. Hans kit kostade 200.000 dollar
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
ojojoj, det kostar att ligga på topp
hur hade din gamla porsche stått sig då tror du, nån borde du tagit med den med antar jag
hur hade din gamla porsche stått sig då tror du, nån borde du tagit med den med antar jag
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Svårt att säga, många bilar idag är väldigt snabba. Gtr:en är 1,5 sekunder snabbare 100-200 än vad Porschen är och det är mer än det låter.DLS wrote:ojojoj, det kostar att ligga på topp
hur hade din gamla porsche stått sig då tror du, nån borde du tagit med den med antar jag
Tror att filmerna hamnar här:
http://www.youtube.com/user/m5boarddotcom" onclick="window.open(this.href);return false;
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Hur gick det igår då?
kör Tony grå automat nu???
Var björck där med sin supra?
hittade lite filmer med supran o gråa automaten på björkvik.
kör Tony grå automat nu???
Var björck där med sin supra?
hittade lite filmer med supran o gråa automaten på björkvik.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Vad ligger 100-200-tiden på i GTRen med max laddtryck?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
4.7 med bara mig i men det finns några hg ladd till att ta men under 4.5 kommer jag nog inte.gurra wrote:Vad ligger 100-200-tiden på i GTRen med max laddtryck?
Är på map 85 nu så det tar sin tid... lite i taget!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Gick bra!DLS wrote:Hur gick det igår då?
kör Tony grå automat nu???
Var björck där med sin supra?
hittade lite filmer med supran o gråa automaten på björkvik.
Först mot en Mattias Steadmann 750 Porsche Turbo som jag tog rejält
Åkte mot en 1095 hp ryss Porsche men han tjuvade lite så jag förlorade med 3 billängder
Körde mot Perras GTR med Switcher 800 kit och vann med kanske 50-100 meter, han tjuvade oxå en billängd vilket gör mycket på slutet.
Tony... ja automat men har fått fel konverter, slirar för mycket så den gör bara 245 km/h men kom iväg samtidigt, åkte jämt till 210 när han slutade att spinna... sen stack han o sen kom jag igen...
Första filmen upplagd... GTR mot Gallardo 1550 hk på hjulen, jag 319 km/h, han 344:
http://www.youtube.com/user/m5boarddotc ... 5wqpdz0dUk" onclick="window.open(this.href);return false;
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Lägger upp en onboard film på Youtube. Sök på CorleoneSweden
http://youtu.be/ez2-7XefIgk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/ez2-7XefIgk" onclick="window.open(this.href);return false;
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
härligt
Satan vilken ljud det var i lambon
Satan vilken ljud det var i lambon
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users