Den ser snabb ut! Riktigt läcker!FSN wrote:Bilder falkenberg
924S -86 | Räserbil
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- easec
- Addict
- Posts: 1023
- Joined: 2005-10-24 11:11:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lomma, Skåne
- Contact:
http://hem.passagen.se/hemipanter/?k#Aerodynamics men boken är mer utförlig, liksom de böcker jag har tagit en bild på och som ligger i tråden. Sedan verkar inte de nya bilderna fungera, men hade de funkat så fanns där bilder på diffusern som kommer att användas på Speedlabs bil. Om jag nu minns texten rätt så hade även de bekymmer med värmen.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!
http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad
http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Mitt förslag är att kolla hur Porsche löst liknande grejer tidigare...FSN wrote:Växellådan är ett mindre problem men värmen från avgassystemet måste evakueras på något sätt. Några förslag??
Luftutsläpp bakom bakhjulen har ju funnits på flertalet modeller (959 bl.a.) och jag misstänker att det inte är en slump med placeringen .
Härligt att bilen är ute och rör på sig igen
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Fast problemet är nog att det inte finns så mycket luft att evakuera. Skall göra ett lustutsläpp i kofångarn bak och en liten läpp som släpper in lite luft, isolera sista biten på avgassystemet och slänga dit några strålningsvärmeskydd och eventuellt en oljekylare på växellådan. Hoppas att det räcker i år så får det bli nytt avgassystem under vintern.Eddie Varvstopp wrote:Mitt förslag är att kolla hur Porsche löst liknande grejer tidigare...FSN wrote:Växellådan är ett mindre problem men värmen från avgassystemet måste evakueras på något sätt. Några förslag??
Luftutsläpp bakom bakhjulen har ju funnits på flertalet modeller (959 bl.a.) och jag misstänker att det inte är en slump med placeringen .
Härligt att bilen är ute och rör på sig igen
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
F-n vad jagt gillar dina breddningar Fredrik! Tillsammans med fronten så är de riktigt riktigt läckra!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Nej, blev bara en körning på Knutan i år och det var PCS banmöte i regn och halka dvs varken fort eller tidtagning.Pär Hylander wrote:Hur har det gått, har det blivit några varv på Knutan i torrt före? <1:09?
Nästa år så SKALL jag vara ute med bilen innan Augusti..... Stand by for "nästa års ursäkt".
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Nytt i år:
Ny tank
968 låda med torsen diff
Hemmafixad växellådskyl
Avgas ut på sidan
Ny passagerarstol
Nersänkt batteri
TILL SALU en rostfri tank (t=1,5mm) proffs-svetsad 27-30liter. Passar bra till höger om växellådan + 1 liter catch tank i rostfritt.
Ny tank
968 låda med torsen diff
Hemmafixad växellådskyl
Avgas ut på sidan
Ny passagerarstol
Nersänkt batteri
TILL SALU en rostfri tank (t=1,5mm) proffs-svetsad 27-30liter. Passar bra till höger om växellådan + 1 liter catch tank i rostfritt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Coolt i dubbel bemärkelse
Vad är det för pump?
Vad är det för pump?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Snygg lösning!
Är det egengjorda hål för urtaget i underkant?
Körs pumpen kontinuerligt?
Var är körplanen iår?
Är det egengjorda hål för urtaget i underkant?
Körs pumpen kontinuerligt?
Var är körplanen iår?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Cédric
- Addict
- Posts: 4679
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Kör du plant golv ? eller brukar det vara ett problem med hettan ?
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
Who is online
Users browsing this forum: No registered users