924S -86 | Räserbil

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#166 Post by patand »

FSN wrote:Bilder falkenberg
Den ser snabb ut! Riktigt läcker! :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
easec
Addict
Posts: 1023
Joined: 2005-10-24 11:11:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lomma, Skåne
Contact:

#167 Post by easec »

http://hem.passagen.se/hemipanter/?k#Aerodynamics men boken är mer utförlig, liksom de böcker jag har tagit en bild på och som ligger i tråden. Sedan verkar inte de nya bilderna fungera, men hade de funkat så fanns där bilder på diffusern som kommer att användas på Speedlabs bil. Om jag nu minns texten rätt så hade även de bekymmer med värmen.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!

http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad

User avatar
nordstedt
Turbo-Poster
Posts: 746
Joined: 2005-08-28 16:57:43
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kävlinge
Contact:

#168 Post by nordstedt »

patand wrote:
FSN wrote:Bilder falkenberg
Den ser snabb ut! Riktigt läcker! :D
Instämmer din bil är ruggigt fräck, skärmbreddarna blev riktigt bra :)

//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87

User avatar
Eddie Varvstopp
Addict
Posts: 1412
Joined: 2004-03-29 17:06:51
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1984
Location: Kävlinge
Contact:

#169 Post by Eddie Varvstopp »

FSN wrote:Växellådan är ett mindre problem men värmen från avgassystemet måste evakueras på något sätt. Några förslag??
Mitt förslag är att kolla hur Porsche löst liknande grejer tidigare...

Image

Luftutsläpp bakom bakhjulen har ju funnits på flertalet modeller (959 bl.a.) och jag misstänker att det inte är en slump med placeringen :wink: :D .

Härligt att bilen är ute och rör på sig igen :d=:
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#170 Post by headline »

Klaaaaaaaass Fredrik!

Kul att det rullar!!
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#171 Post by FSN »

Eddie Varvstopp wrote:
FSN wrote:Växellådan är ett mindre problem men värmen från avgassystemet måste evakueras på något sätt. Några förslag??
Mitt förslag är att kolla hur Porsche löst liknande grejer tidigare...

Image

Luftutsläpp bakom bakhjulen har ju funnits på flertalet modeller (959 bl.a.) och jag misstänker att det inte är en slump med placeringen :wink: :D .

Härligt att bilen är ute och rör på sig igen :d=:
Fast problemet är nog att det inte finns så mycket luft att evakuera. Skall göra ett lustutsläpp i kofångarn bak och en liten läpp som släpper in lite luft, isolera sista biten på avgassystemet och slänga dit några strålningsvärmeskydd och eventuellt en oljekylare på växellådan. Hoppas att det räcker i år så får det bli nytt avgassystem under vintern.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#172 Post by FSN »

Några bilder
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#173 Post by patand »

F-n vad jagt gillar dina breddningar Fredrik! Tillsammans med fronten så är de riktigt riktigt läckra! :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#174 Post by Pär Hylander »

Hur har det gått, har det blivit några varv på Knutan i torrt före? <1:09?
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#175 Post by FSN »

Pär Hylander wrote:Hur har det gått, har det blivit några varv på Knutan i torrt före? <1:09?
Nej, blev bara en körning på Knutan i år och det var PCS banmöte i regn och halka dvs varken fort eller tidtagning.

Nästa år så SKALL jag vara ute med bilen innan Augusti..... Stand by for "nästa års ursäkt".
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#176 Post by FSN »

Nytt i år:

Ny tank
968 låda med torsen diff
Hemmafixad växellådskyl
Avgas ut på sidan
Ny passagerarstol
Nersänkt batteri





TILL SALU en rostfri tank (t=1,5mm) proffs-svetsad 27-30liter. Passar bra till höger om växellådan + 1 liter catch tank i rostfritt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#177 Post by gurra »

Coolt i dubbel bemärkelse ;)
Vad är det för pump?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#178 Post by FSN »

gurra wrote:Coolt i dubbel bemärkelse ;)
Vad är det för pump?
Biltema naturligtvis, finns det nåt annat?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#179 Post by Karl Birgander »

Snygg lösning!
Är det egengjorda hål för urtaget i underkant?
Körs pumpen kontinuerligt?

Var är körplanen iår?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4679
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#180 Post by Cédric »

Kör du plant golv ? eller brukar det vara ett problem med hettan ?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users