951 -88 | Jag har sparat sen jag var 12...
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
951 -88 | Jag har sparat sen jag var 12...
Tänkte äntligen få ner några rader om min bil...
Porsche 944 turbo eller 951 om man så vill. Årsmodell 1988. Importerad av förre ägaren oktober 2002. Då hade den gått 17932 mil.
Han hämtade bilen i Tyskland och tog den på trailer hem och vidare direkt till Sandén i Göteborg med ordern "fixa det som behöver fixas" med remmar, oljor, översyn etc. Dessutom så försågs den med:
- 968-handtag
- Cupspeglar
- Nya Cup 1 fälgar och däck i lämplig storlek.
- Momo Millenium ratt + matchande växelspaksknopp
- Halo H4A tändstift
- Vita blinkers
- Sandéns chip
- Sandénmoddad wastegate
- Halvtaskig Panasonic stereo
- Servostyrningen renoverades oxå
Jag kontaktade Peter Sandén och frågade honom om vad han tyckte om bilen - "Det är en bra bil, den går bättre än min, köp den" sade han och det gjorde jag... Bilen var i mycket bra skick på nästan alla punkter. Allt elektriskt fungerade sånär som digitalklockan (förstås) samt bakrutetorkaren. Det fanns oxå rost runt den högra låskistan till baklckan som måste fixas. Jag köpte bilen 8 augusti 2005, då hade den gått 18800 mil.
Förarstolen var halvskinn med tyg i sitsdelen. Tyget hade spruckit och det var oxå en spricka i skinnet. Inte snyggt alls Jag fick med ett grymt fult överdrag till stolen.
Mitt försäkringsbolag (Trygg-Hansa) krävde immobilizer så en godkänd sådan monterades, Foxguard CL4. Bryter både bränslepump och tändning.
Lacken var inte direkt bländande blank om man säger så, lite dörruppslag, repor etc här och var men inget direkt allvarligt. Dock hade vä framskärm en taskigt lagad/lackad ca 5 cm stor bula.
Den första tiden bara KÖRDE jag med bilen, vilken underbar känsla at bara glida fram och ha enorma resurser när väl turbon började ladda. Att sedan bromsarna var lika häftiga som accet var ju liksom bara en bonus.
Eter att ha kört av mig det första "ruset" så började jag fundera på div åtgärder. Hade ju redan innan jag köpte bilen hittat detta forum så jag kude köpa en bakstam från en krockad bil och från den sågade vi ur plåten runt låskistan och svetsade i på min bil. Tack till Bertil, min duktige svetsarkompis! Det blev kanonbra. Nya låssprintar + packningar till bakluckelåsen inhandlades på PC.
Polertrissor och dundermedel införskaffades och nu skulle lacken putsas upp. Efter någr trevande försök på en provplåt gick jag lös på Porschen och det blev riktigt bra! Så bra att jag skippade planerna på att lägga 15.000 på en ny lack.
Fick problem med att växlarna blev allt svårare att lägga i. Backen var nästan omöjlig. Hade oxå hittat en spricka i gummit till vä drivaxeldamask. Båda sakerna fixade Sandén lätt. Växelproblemet var helt enkelt att en skruv som låser växelkorset bak vid lådan hade gängat upp sig. Lite Loctite på den så var det fixat.
Bytte även ut en trasig högtalare i det klangpaket (10 högtalare) som bilen hade. Olja + filterbyte sedan var det i stort sett dags för vintervila hösten 2005.
Mer kommer...
Porsche 944 turbo eller 951 om man så vill. Årsmodell 1988. Importerad av förre ägaren oktober 2002. Då hade den gått 17932 mil.
Han hämtade bilen i Tyskland och tog den på trailer hem och vidare direkt till Sandén i Göteborg med ordern "fixa det som behöver fixas" med remmar, oljor, översyn etc. Dessutom så försågs den med:
- 968-handtag
- Cupspeglar
- Nya Cup 1 fälgar och däck i lämplig storlek.
- Momo Millenium ratt + matchande växelspaksknopp
- Halo H4A tändstift
- Vita blinkers
- Sandéns chip
- Sandénmoddad wastegate
- Halvtaskig Panasonic stereo
- Servostyrningen renoverades oxå
Jag kontaktade Peter Sandén och frågade honom om vad han tyckte om bilen - "Det är en bra bil, den går bättre än min, köp den" sade han och det gjorde jag... Bilen var i mycket bra skick på nästan alla punkter. Allt elektriskt fungerade sånär som digitalklockan (förstås) samt bakrutetorkaren. Det fanns oxå rost runt den högra låskistan till baklckan som måste fixas. Jag köpte bilen 8 augusti 2005, då hade den gått 18800 mil.
Förarstolen var halvskinn med tyg i sitsdelen. Tyget hade spruckit och det var oxå en spricka i skinnet. Inte snyggt alls Jag fick med ett grymt fult överdrag till stolen.
Mitt försäkringsbolag (Trygg-Hansa) krävde immobilizer så en godkänd sådan monterades, Foxguard CL4. Bryter både bränslepump och tändning.
Lacken var inte direkt bländande blank om man säger så, lite dörruppslag, repor etc här och var men inget direkt allvarligt. Dock hade vä framskärm en taskigt lagad/lackad ca 5 cm stor bula.
Den första tiden bara KÖRDE jag med bilen, vilken underbar känsla at bara glida fram och ha enorma resurser när väl turbon började ladda. Att sedan bromsarna var lika häftiga som accet var ju liksom bara en bonus.
Eter att ha kört av mig det första "ruset" så började jag fundera på div åtgärder. Hade ju redan innan jag köpte bilen hittat detta forum så jag kude köpa en bakstam från en krockad bil och från den sågade vi ur plåten runt låskistan och svetsade i på min bil. Tack till Bertil, min duktige svetsarkompis! Det blev kanonbra. Nya låssprintar + packningar till bakluckelåsen inhandlades på PC.
Polertrissor och dundermedel införskaffades och nu skulle lacken putsas upp. Efter någr trevande försök på en provplåt gick jag lös på Porschen och det blev riktigt bra! Så bra att jag skippade planerna på att lägga 15.000 på en ny lack.
Fick problem med att växlarna blev allt svårare att lägga i. Backen var nästan omöjlig. Hade oxå hittat en spricka i gummit till vä drivaxeldamask. Båda sakerna fixade Sandén lätt. Växelproblemet var helt enkelt att en skruv som låser växelkorset bak vid lådan hade gängat upp sig. Lite Loctite på den så var det fixat.
Bytte även ut en trasig högtalare i det klangpaket (10 högtalare) som bilen hade. Olja + filterbyte sedan var det i stort sett dags för vintervila hösten 2005.
Mer kommer...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Mårten on 2009-09-17 12:31:44, edited 1 time in total.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Ser fin ut!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Ser för dj-vlig ut! Jämfört med hur den ser ut idag alltså! (såg den ju live på Såtenenäs)
Du har gjort en fin bil ännu finare Mårten! Starkt jobbat!
Du har gjort en fin bil ännu finare Mårten! Starkt jobbat!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Mats Jacobsson
- Addict
- Posts: 1971
- Joined: 2004-07-10 17:36:09
- Telefon: 0703281787
- Bilmodell: Boxster S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping/Köpingebro
- Contact:
Ser super fin ut
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84 Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt )
PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84 Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt )
PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Man tackar allrasom ödmjukast för responsen!!
Nåväl, eftersom förarstolen var kass så inleddes jakten på något bättre och efter att ha konstaterat att nya (=fräscha) stolar till våra bilar inte växer på träd och att de som finns var dyra som attan så högg jag som en kobra när annonsen dök upp. Jag fick 2 kanonfina skinnstolar + baksäte för 2000 spänn av en som byggt räserbil av en 944, så vi möttes i depån på Anderstorp och bytte pengar mot inredning.
Avställningen under vintern 05-06 ägnades bl a åt att fixa ännu ett läck av servoolja, denna gång var det i slanganslutningen till reservoaren. Parkeringsbromsen justerades oxå till. Hade nämnligen upptäckt att jag inte kunde stå stil i en backe...
Instegslister i rostfritt från David här på forumet monterades oxå.
Våren 2006 togs kontakt med Bengt för att byta ut Sandénchippen mot hans, han lovade bättre bottendrag så jag åkte ner till Bjärred och vi bytte chip samt bränsletrycksregulator och monterade in en pysventil för högre laddtryck. Vi provkörde (Bengt körde och jag läste av trycket på en extrainsatt turbotrycksmätare) för att kunna justera in pysventilen. När Bengt laddade fullt och mätaren visade 1.5 bar(!) då jäv..r gick det undan Jag höll på att göra på mig... Givetvis stannade vi och justerade ner trycket. Ny provsväng, klart. Bengts chip rekommenderas för övrigt.
En ny turbotrycksmätare från BSR inhandlades och monterades under stereon. Bengt tyckte att jag behövde hålla lite bättre koll på trycket nu än vad orginalmätaren medger.
Upptäckte att min tempmätare började hoppa upp-och-ner på ett sätt som inte var rimligt så jag bytte tempgivaren och passade samtidigt på att montera en ny oljetrycksgivare. Känns bra att veta att dessa är ok och att lita på... Tyvärr visade det sig att tempmätaren var lika hysterisk ändå.
Besiktningen klagade på att det var glapp i styrlederna, det var det inte, det var tyvärr i kulbultarna, KUL ( ). Sandén bytte bärarmar med nya kulbultar på båda sidorna och samtidigt monterades hans förbättrade casterblock + en krängningshämmarbussning som hade tagit stryk av läckande servoolja. Dessa bussningar gillar INTE servoolja! En hjulbalansering gjordes oxå.
I september 06 deltog jag på mitt första banmöte med PCS på Anderstorp
Nåväl, eftersom förarstolen var kass så inleddes jakten på något bättre och efter att ha konstaterat att nya (=fräscha) stolar till våra bilar inte växer på träd och att de som finns var dyra som attan så högg jag som en kobra när annonsen dök upp. Jag fick 2 kanonfina skinnstolar + baksäte för 2000 spänn av en som byggt räserbil av en 944, så vi möttes i depån på Anderstorp och bytte pengar mot inredning.
Avställningen under vintern 05-06 ägnades bl a åt att fixa ännu ett läck av servoolja, denna gång var det i slanganslutningen till reservoaren. Parkeringsbromsen justerades oxå till. Hade nämnligen upptäckt att jag inte kunde stå stil i en backe...
Instegslister i rostfritt från David här på forumet monterades oxå.
Våren 2006 togs kontakt med Bengt för att byta ut Sandénchippen mot hans, han lovade bättre bottendrag så jag åkte ner till Bjärred och vi bytte chip samt bränsletrycksregulator och monterade in en pysventil för högre laddtryck. Vi provkörde (Bengt körde och jag läste av trycket på en extrainsatt turbotrycksmätare) för att kunna justera in pysventilen. När Bengt laddade fullt och mätaren visade 1.5 bar(!) då jäv..r gick det undan Jag höll på att göra på mig... Givetvis stannade vi och justerade ner trycket. Ny provsväng, klart. Bengts chip rekommenderas för övrigt.
En ny turbotrycksmätare från BSR inhandlades och monterades under stereon. Bengt tyckte att jag behövde hålla lite bättre koll på trycket nu än vad orginalmätaren medger.
Upptäckte att min tempmätare började hoppa upp-och-ner på ett sätt som inte var rimligt så jag bytte tempgivaren och passade samtidigt på att montera en ny oljetrycksgivare. Känns bra att veta att dessa är ok och att lita på... Tyvärr visade det sig att tempmätaren var lika hysterisk ändå.
Besiktningen klagade på att det var glapp i styrlederna, det var det inte, det var tyvärr i kulbultarna, KUL ( ). Sandén bytte bärarmar med nya kulbultar på båda sidorna och samtidigt monterades hans förbättrade casterblock + en krängningshämmarbussning som hade tagit stryk av läckande servoolja. Dessa bussningar gillar INTE servoolja! En hjulbalansering gjordes oxå.
I september 06 deltog jag på mitt första banmöte med PCS på Anderstorp
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Din bil är väldigt fin!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
Sjysst bil, och i rätt färg naturligtvis!
Har du de vanliga instegslisterna, eller är det såna som är belysta? Jag har de vanliga i en enda bit alu eller vad det nu är.
Edit: Det ser ut som de vanliga listerna men jag vet att David ska ha tagit fram såna med belysning om jag inte misstar mig helt.
Har du de vanliga instegslisterna, eller är det såna som är belysta? Jag har de vanliga i en enda bit alu eller vad det nu är.
Edit: Det ser ut som de vanliga listerna men jag vet att David ska ha tagit fram såna med belysning om jag inte misstar mig helt.
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Det är de "vanliga" i rostfritt stål
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Dekaltrimmat m m
Lite mer om vad som är gjort/händer med bilen.
Under vintern lackades vä framskärm om, jag tröttnade på den taskiga lagningen som en tidigare ägare hade gjort.
Lite bling-bling i form av aluringar runt instrumenten blev det oxå, något för Jon att börja tillverka? Köpte mina från Armaturenringe i Tyskland. Snäppfastsättning!
Har även satt in en shortshift från Lindsey Racing som jag hoppades skulle ta bort vibrationerna i spaken vid vissa varvtal. Bättre men inte helt bra ännu. Notera den "mobila verkstadshandboken" i bakgrunden...
Plockade ur intercoolern och gjorde rent den inuti. Var lite skraj att den skulle drypa av olja men det var väldigt lite! Nu är den ren och fin både invändigt och utvändigt.
Fick några snygga forumdekaler häromdagen från Fredrik, kalassnygga! (Bild tagen med mobilkameran).
Under vintern lackades vä framskärm om, jag tröttnade på den taskiga lagningen som en tidigare ägare hade gjort.
Lite bling-bling i form av aluringar runt instrumenten blev det oxå, något för Jon att börja tillverka? Köpte mina från Armaturenringe i Tyskland. Snäppfastsättning!
Har även satt in en shortshift från Lindsey Racing som jag hoppades skulle ta bort vibrationerna i spaken vid vissa varvtal. Bättre men inte helt bra ännu. Notera den "mobila verkstadshandboken" i bakgrunden...
Plockade ur intercoolern och gjorde rent den inuti. Var lite skraj att den skulle drypa av olja men det var väldigt lite! Nu är den ren och fin både invändigt och utvändigt.
Fick några snygga forumdekaler häromdagen från Fredrik, kalassnygga! (Bild tagen med mobilkameran).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- MattiasA
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2006-06-21 20:23:38
- Bilmodell: 944Turbo -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Trollhättan
- Contact:
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Nej det är inte speciellt svårt, det fixar du lätt. Följ bara anvisningarna i Clarks garage, http://www.clarks-garage.com/ kolla under G - GaugesMattiasA wrote:Aluminiumringarna blev ju jättebra. Var det mycket pill/jobb att få loss och isär huvudinstrumentet?
Blev lite sugen på att göra likadant i vinter...
/Mattias
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Äntligen inkörd!
På väg till jobbet idag på morgonen slog mätaren om till 20 000 mil så nu får väl pärlan anses vara inkörd, nu kan man äntligen börja gasa ordentligt, he he
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Har du lust att ta en närbild på turbologgan som du har på framskärmen och lägga upp?
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Who is online
Users browsing this forum: No registered users