951 -86 | "Lär dig köra"
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Tack Jon, du är förlåten!
Jag är duktigt sugen på prylar, så fort plånboken (och min bättre hälft) är övertygade ska lite prylar beställas, som idag är på väg att säga ajöss.
Responsiva bilar tycker vi om! Varvtider vet jag inte heller omdet påverkar, men känslan är massor när man inte tävlar!
Tack för rapporten!
Jag är duktigt sugen på prylar, så fort plånboken (och min bättre hälft) är övertygade ska lite prylar beställas, som idag är på väg att säga ajöss.
Responsiva bilar tycker vi om! Varvtider vet jag inte heller omdet påverkar, men känslan är massor när man inte tävlar!
Tack för rapporten!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
ok, 0,7 bar är ju vad jag kör med också... fast det är väl lite lite för din del mot vad du är van vid iof.Jon80 wrote:Inte åtgärdat ännu, så bilen laddade sjukt sent och laddar fortfarande bara 0.7 bar. Pratade med Jonas på Autolab, och enl. honom är det ingen fara att använda bilen iallafall. Inte så kul som det brukar vara, men gott att få rasta den lite
Hoppas det löser sig och inte blir alldeles för dyrt.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Nä.. 0.7 är ju orginal för 951or, men taktventilen är kass, så den laddar seeeeeent. Får vänta bortåt 4500varv förens motorn "tar sig". Åkte jämt med en 944S2 utmed långa rakan.patand wrote:ok, 0,7 bar är ju vad jag kör med också... fast det är väl lite lite för din del mot vad du är van vid iof.Jon80 wrote:Inte åtgärdat ännu, så bilen laddade sjukt sent och laddar fortfarande bara 0.7 bar. Pratade med Jonas på Autolab, och enl. honom är det ingen fara att använda bilen iallafall. Inte så kul som det brukar vara, men gott att få rasta den lite
Hoppas det löser sig och inte blir alldeles för dyrt.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Aha... ännu sämre respons än på min bil just nu alltså... jobbigt! Men som sagt, det löser sig väl när du får en ny taktventil!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- qvisfr
- Turbo-Poster
- Posts: 987
- Joined: 2005-08-21 23:53:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lischöping
- Contact:
Å det kan jag intyga även här på Forumet!!Jon80 wrote:
Fredrik Qvisander var föresten på plats och åkte med sin blå 968. Han åkte mycket bra och lovordade även han mitt framvagnspaket (iallafall när han pratade med mig )
F-n vilken kul dag det var
HAr fått en betydligt rappare och mer distinkt styrkänsla fram. Både av bussningarna och av lite mer aggressiva hjulvinklar.
Tycker att dina bussningar är väldigt lyckade för bankörning.
Tack också för smörjningen efter dagens övningar. Trodde ett tag att du skulle köra om polisen på vägen hem.........
Kanondag!
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Snabb uppdatering på medicinen mot min mjuka framvagn:
Ett stycke ganska fult fjäderben
En del från Utzon, en från Biltema och en JERD-tillverkning
Ihoplagt i fin fin harmoni
Närbild ny fjädertallrik, signerad JERD
Närbild Coilover kit, direkt från herr Utzon
Här monterat med orginal fjädertallrik som 'distans', för att få orginal topplagring att fungera
Fjäderkonstanten är på biltemafjädern ungefär 60N/mm orginal, och med 3 varv bortsågade i kapen lite drygt 100N/mm. Detta kommer ge en egenfrekvens på drygt 2.6 Hz. Med andra ord finns det mer att ge om så önskas
Mvh Jon
Ett stycke ganska fult fjäderben
En del från Utzon, en från Biltema och en JERD-tillverkning
Ihoplagt i fin fin harmoni
Närbild ny fjädertallrik, signerad JERD
Närbild Coilover kit, direkt från herr Utzon
Här monterat med orginal fjädertallrik som 'distans', för att få orginal topplagring att fungera
Fjäderkonstanten är på biltemafjädern ungefär 60N/mm orginal, och med 3 varv bortsågade i kapen lite drygt 100N/mm. Detta kommer ge en egenfrekvens på drygt 2.6 Hz. Med andra ord finns det mer att ge om så önskas
Mvh Jon
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- johan944
- Addict
- Posts: 3327
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
När kommer distanserna till försäljning?
Du hade M030 med hjälpfjäder bak, va?
Du hade M030 med hjälpfjäder bak, va?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Bak sitter nåt från Forza.. 30N/mm hjälpfjäder. Med orginal framfjädring så viftade bilen lite väl lätt på innerbakhjul under sväng, med hjulspinn som följd.Karl Birgander wrote:När kommer distanserna till försäljning?
Du hade M030 med hjälpfjäder bak, va?
Distanserna kommer att säljas av Utzon efter ordentligt test på Gelleråsen på söndag . Tanken är att tillhandahålla ett mycket prisvärt kitt inkluderat Coilover-rör, fjäder och fjädertallrik. Och att det ska bli [Citat Utzon]Ett kostym kitt[slut citat] (att man alltså mer eller mindre ska kunna montera utan att byta kostymen mot arbetskläder ) Det enda som kan bli aningens 'mek' är att med kapad fjäder är att Dropstops behövs. Tänker filosofera vidare på ett kostymkit även där, och då helst helt utan att 'borra' i bilen någonstans.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Dämparna är några orginaltjosan, varför även dämparna ska bytas till nya diton med hjälp av FAQn på forumet . Dämparna inhandlades av och efter konsultation med Utzon.Dea wrote:Vad är det för sättning på dämparna (bump/rebound) ?
Behövs ganska tuffa dämpare för att hålla ordning på så hårda fjädrar som 100 N/mm.
/Dea
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Snygg lösning!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- mr.b
- S-Poster
- Posts: 79
- Joined: 2006-07-31 09:23:40
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Jakobstad Finland
- Contact:
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Tanken är att de ska fungera med orginal fjädertallrik = fungera med orginal prylar alltså.mr.b wrote:Så väntar vi även med spänning på när de ställbara camberplattorna som inte påverkar höjden på bilen kommer ut.. och går att använda med std dimensioner på fjädrarna!
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- mr.b
- S-Poster
- Posts: 79
- Joined: 2006-07-31 09:23:40
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Jakobstad Finland
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users