Gummilister
-
- Turbo-Poster
- Posts: 414
- Joined: 2008-10-25 13:30:14
- Bilmodell: 944 -85B
- Location: Örebro
- Contact:
- fridsten
- Turbo-Poster
- Posts: 619
- Joined: 2007-06-28 14:35:42
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Solna
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Trots att det var jag som tipsade om bakluckelisten på Swedol så har jag själv ännu inte monterat någon. Ni som har gjort det, vad använde ni för lim? Någon annan som har rekommendationer på vad för lim man bör använda?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- Turbo-Poster
- Posts: 414
- Joined: 2008-10-25 13:30:14
- Bilmodell: 944 -85B
- Location: Örebro
- Contact:
Var ner å pillade med bilen förut och insåg mitt misstag... Jag tänkte helt fel, listen sitter ju på bilen och inte på själva luckan, jag tänkte på någon list som satt runt själva rutan, men så var ju inte fallet... Tankevurpa kan man väl kalla det.Patrik Börjesson wrote:Är det en svår operation att byta listen runt rutan?
Min läcker längst ner vid vingen, där vattnet ska rinna igenom...
Swedol finns ju innomräckhåll, så jag kommer ju handla där
Den listen som sitter i bilen ser ju plättlätt ut att byta. Min sitter inte med något lim vad jag kunde se, utan den är endast påtryckt. Testade att lossa den en liten bit för att kolla.
Nu ska jag ut och täta bakluckan... Det är någon som försökt täta med flänstätning som inte härdar...
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Den kanske inte är limmad? Kanske bara som jag fått för mig det?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- fridsten
- Turbo-Poster
- Posts: 619
- Joined: 2007-06-28 14:35:42
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Solna
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Listen är limmad på min 968 CS i alla fall. Ska byta den då den har "krympt ihop".
Har även jämfört "Swedollisten" med orginallisten och det är exakt samma list. Med ett pris på 30 kr/m blir det inte särskilt dyrt att byta.
Har även jämfört "Swedollisten" med orginallisten och det är exakt samma list. Med ett pris på 30 kr/m blir det inte särskilt dyrt att byta.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Jo jag tror att orginallisten är limmad. Min var lite klistrig när jag drog bort den. Har för mig att någon (Sandén?) sade något om att den var självklistrande. Jag köpte en ny på Swedol efter ditt tips Michael. Den klämde jag bara dit, hur lätt som helst!
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- maverick
- Addict
- Posts: 1993
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
- xanlar
- Turbo-Poster
- Posts: 852
- Joined: 2005-11-20 14:14:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2628
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
- maverick
- Addict
- Posts: 1993
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
- makkanftw
- Addict
- Posts: 1456
- Joined: 2009-02-08 20:11:35
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
- Location: Ed
- Contact:
- Jesper von Wowern
- Turbo-Poster
- Posts: 678
- Joined: 2007-07-05 12:40:22
- Telefon: 0701751401
- Bilmodell: 912-65, 944-84
- Årsmodell: 1984
- Location: Vellinge
- Contact:
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
På mitten längst bak/ner, d v s rakt ovanför låscylindern.maverick wrote:BUMP!
Var satte ni skarven? På orginalplatsen dvs centrum i bakkant eller någon annanstans?
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users