Coiloverfjädrar bytes HÅDRA mot MJUKARE alt. köpes mjukare.

Köpes Annonser
Post Reply
Message
Author
User avatar
951master
Turbo-Poster
Posts: 841
Joined: 2004-03-30 13:41:40
Telefon: 0704388745
Bilmodell: Porsche 951RS
Årsmodell: 1986
Location: Orrhammar
Contact:

Coiloverfjädrar bytes HÅDRA mot MJUKARE alt. köpes mjukare.

#1 Post by 951master »

Har 650 resp. 700 pounds fjädrar till mina coilovers, som är ämnade för bankörning, vill byta mot något mjukare fjädrar som är runt 500 pounds

alt. köpes ett set fjädrar som GÅR att åka med på landsväg. iallafall kortare sträckor :lol:

mina grejer är NYA och aldrig monterade, krav på fjädrar: FRÄSCHT!

Mvh/Richard

070-4388745
The only difference between men and boys, is the price of their toys!

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#2 Post by patand »

700 pounds är vad jag har på min bil fram och det går utmärkt att åka med på landsväg, även längre sträckor (Kalmar - Vagnhärad tur och retur t.ex). Min bil är dessutom lättare än din gissar jag... så varför byta fjädrar? :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
951master
Turbo-Poster
Posts: 841
Joined: 2004-03-30 13:41:40
Telefon: 0704388745
Bilmodell: Porsche 951RS
Årsmodell: 1986
Location: Orrhammar
Contact:

#3 Post by 951master »

kanske nåt ja fått för mej bara då... men visst hade turbo cup fjädrar på 410 pounds? original turbo: 135, m030: 175?

fick en känsla av att njurbälte bör användas till och ifrån glasskiosken med 700.. nån mer med erfarenhet? :lol:
The only difference between men and boys, is the price of their toys!

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3330
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#4 Post by johan944 »

Har åkt och provkört Patands bil på vanlig landsväg och tycker inte att man behöver njurbälte i den :D
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4623
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#5 Post by Cédric »

nåja, ganska hård är den ju ändå, i överkant för glassätning. men har man gatdäck på och kanske ställer ner dämpningen lite så borde de bli ganska bra. Helt klart värt att testa.

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#6 Post by gurra »

Om du anger längd och diameter på fjädrarna är det lite lättare :)
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#7 Post by patand »

Cédric wrote:nåja, ganska hård är den ju ändå, i överkant för glassätning. men har man gatdäck på och kanske ställer ner dämpningen lite så borde de bli ganska bra. Helt klart värt att testa.
Visst är den hård och för glassätning skulle jag också välja mjukare. Men kör man mest bana och bara åker till/från banorna så funkar det bra. Njurbälte behövs ej. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#8 Post by Dea »

Jag har ett par H&R 70N/mm till salu motsvarar 399 pounds
60 mm diameter och 180 mm långa, dvs det som brukar användas på Biolstein och H&R coilovers till 944:an

Jag kör 120 N/mm nu, ca 684 pounds och det är ganska stumt. Funkar OK på landsväg men dåligt i stan.

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users