944 Turbo Cab -91 Nr 12 av 13 till Sverige

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
Post Reply
Message
Author
Uljo
NA-Poster
Posts: 21
Joined: 2015-11-12 20:21:51
Telefon: 0708133164
Bilmodell: 944 Turbo Cab
Årsmodell: 1991
Contact:

944 Turbo Cab -91 Nr 12 av 13 till Sverige

#1 Post by Uljo »

En mycket speciell och unik 944:a säljes.
Tillverkningen av 944:an avlutades med att man gjorde 500st Turbo Cab LHD och ca 100st RHD.
Turbo-bilar och Cabbar fanns innan, men inga Turbo cabbar.
Den här bilen är nr 12 av tot 13 st som togs in till Sverige, och färgen är Ruby red, som har bliver så poppis igen.
Bilen har gått endast 9070 mil.
Kördes från början lite av Porsche själva troligen, har sedan haft 3 ägare före mig, samt att den nog gått som "tjänstebil" något år. Jag har ägt bilen sedan april 2016, ägaren före mig ägde bilen i 20 år.

Bilen blev helt genomgången av Porsche Center när jag köpte bilen 2016, vid mätarställning 8806 mil. Remmar, vätskor, vattenpump, filter, bromsar, nya däck, ny framruta, ja allt och lite till byttes och kollades.
Ändå missade ett litet läckage från toppackningen, vilken senare byttes, i samband med planing av toppen. Fakturor finns naturligtvis på allt.
Även inredningen är genomgången av proffs, ratt och vxl-spak med damask omsydda och färgade, även sätena är renoverade.

Servad av Porsche Center senast 2022-05-04. Besiktigad 2022-05-02, nästa gång 2024.
Servicebok och Instruktionsbok finns.
Bilen går fantastiskt fint, underbar motor och är tyst i chassit.

Bakre avgassystem behöver bytas, ändröret har lossnat.
El-cabben fungerar inte. Motorerna är ok, men en annan del av mekanismen är trasig.
Lacken är matt på sina ställen, men underbar ändå, denna färg alltså........
Bakrutan på cabben har en spricka.

Intresserade skickar ett pm i god ton till mig :D, med ett namn och telefonnummer så hör jag av mig.
Ev ägarbyte sker via Transportstyrelsens app, så ett svenskt körkort erfodras.

Välkomna
Ulf
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users