Har allt mindre tid att köra med bilen så jag börjar allt oftare fundera på att sälja den...
Är du intresserad av en Porsche 944 turbo som går mkt bra, varsamt uppdaterad samt allmänt väl ompysslad av samma ägare de senaste nio åren? Fundera på om denna kan vara något för dig...
Köper du min Porsche så är det bara att vrida om nyckeln och köra. Många ”tunga” bitar är fixade; Ny koppling, nya bromsskivor, nya bromsbelägg, nya Bilsteindämpare, nya bränsleslangar i motorrummet, ny kraftigare (Bosch 044) bränslepump, ny baklucka med glasfibervingen som kom på -91 års modell, nya vakuumslangar, nya fjärr/dimljus, startspärr, rostfria instegslister, 968-speglar och handtag, Momo RS 2 GT-stolar, Sandéns hårdare WG samt Bengts chip i kombination med en ny S2-låda med lägre utväxling ger bra tryck och gör den riktigt kul att köra!
Orginalframstolarna (som är el-styrda) ingår givetvis i köpet.
Totalt har jag kvitton sparade på över 100.000 kr nedlagda på förbättringar/service/underhåll.
Aldrig vinterkörd, alltid förvarad i varmgarage över vintern.
Många på 944sverige.com-forumet kan vittna om det fina skicket på bilen.
Lite bilder
http://www.ulfm.se/bilder/CH003.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ulfm.se/bilder/CH001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ulfm.se/bilder/CH004.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ulfm.se/bilder/front.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ulfm.se/bilder/Momostolar.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vill du läsa hela storyn sedan jag köpte den i augusti 2005 så läs min biltråd:
forum/viewtopic.php?t=12576" onclick="window.open(this.href);return false;
Har inte aktuell körsträcka just nu, bilen står ju i varmgaraget och sover fortfarande men typ 22.000 mil eller nåt sånt.
Priset, tja kolla lite vad ev övriga Porsche 944 turbo som är i lika gott skick kan kosta så vet du nog ungefär vad jag kan tänkas vilja ha...
Säljes: 944 turbo 1988
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Säljes: 944 turbo 1988
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: Säljes: 944 turbo 1988
men,men, Mårten! inte kan du sälja bilen
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Säljes: 944 turbo 1988
Mårten!
Helt ärligt, sälj den inte…!
Jag satt i samma sits och valde att sälja, för dom pengarna du får, måste man lägga mer än dubbelt för att få samma körglädje… om den inte äter bröd, ställ undan den och ta fram den igen om ett par år, jag saknar min, men hade inte logistiken att hålla fler bilar… jag ångrar att jag sålde den =/
Helt ärligt, sälj den inte…!
Jag satt i samma sits och valde att sälja, för dom pengarna du får, måste man lägga mer än dubbelt för att få samma körglädje… om den inte äter bröd, ställ undan den och ta fram den igen om ett par år, jag saknar min, men hade inte logistiken att hålla fler bilar… jag ångrar att jag sålde den =/
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- balansaxel
- Turbo-Poster
- Posts: 775
- Joined: 2004-03-30 05:59:49
- Bilmodell: 931 -81 20V turbo
- Årsmodell: 1981
- Location: Sundsvall
- Contact:
Re: Säljes: 944 turbo 1988
Fin bil...sälj den inte under 150000:- iaf....dom är så extremt prisvärda dessa bilar....som sagt,inte lätt att hitta sånna fina exemplar heller numera....
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Re: Säljes: 944 turbo 1988
Såg att jag glömt nämna att även kamremmen är bytt...
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Re: Säljes: 944 turbo 1988
Fortfarande till salu...
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users