944 turbo bromsar.. runt om... 3500kr.

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
Post Reply
Message
Author
User avatar
951master
Turbo-Poster
Posts: 841
Joined: 2004-03-30 13:41:40
Telefon: 0704388745
Bilmodell: Porsche 951RS
Årsmodell: 1986
Location: Orrhammar
Contact:

944 turbo bromsar.. runt om... 3500kr.

#1 Post by 951master »

bromsok, fram och bak, blästrade, lackade röda med vit porschetext.. efter det.. 243mil...

3500kr inkl. belägg..

bromsskivor fram, svarvade, fräscha.. 500kr/st.


säljer även spindlar med nya lager, hjulhubbar, i så gott som nyskick.. (SÅ GOTT SOM SÅLDA...)

även div. fjäderben orig..


PGA. uppgradering..

Mvh/Richard 070-4388745
Last edited by 951master on 2008-12-25 13:59:30, edited 1 time in total.
The only difference between men and boys, is the price of their toys!

User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

Re: 944 turbo bromsar.. runt om...

#2 Post by Spånet »

951master wrote:bromsok, fram och bak, blästrade, lackade röda med vit porschetext.. efter det.. 243mil...

3500kr inkl. belägg..

bromsskivor fram, svarvade, fräscha.. 500kr/st.


säljer även spindlar med nya lager, hjulhubbar, i så gott som nyskick..
även div. fjäderben orig..


PGA. uppgradering..

Mvh/Richard 070-4388745

Vad är det för c/c mått på okfästhålen, tänkte att dom kanske passar mina nya fjäderben då c/ hålen tydligen skall vara 3.5" :?
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#3 Post by Erol »

Rickard mätte precis cc på oket (pratade med honom i telefon när jag läste
detta, han var som tur var i garaget :wink: ), dock så var oket fortfarande
monterat och där av blev kanske inte mätningen 100%-ig, resultat:

Okets cc-mått 92 mm, dvs ungf. 3,6 tum



Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
951master
Turbo-Poster
Posts: 841
Joined: 2004-03-30 13:41:40
Telefon: 0704388745
Bilmodell: Porsche 951RS
Årsmodell: 1986
Location: Orrhammar
Contact:

#4 Post by 951master »

upp.. nån lär ju vilja uppgradera sin n/a eller VW. :lol:
The only difference between men and boys, is the price of their toys!

Jacko
S2-Poster
Posts: 281
Joined: 2007-06-15 04:07:32
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

#5 Post by Jacko »

Passar dessa bolt on på n/a?

User avatar
951master
Turbo-Poster
Posts: 841
Joined: 2004-03-30 13:41:40
Telefon: 0704388745
Bilmodell: Porsche 951RS
Årsmodell: 1986
Location: Orrhammar
Contact:

#6 Post by 951master »

Jacko wrote:Passar dessa bolt on på n/a?
de vete tusan, det är ju andra spindlar.. men de borde passa... mät ditt c-c mått på din spindel.

Mvh/R
The only difference between men and boys, is the price of their toys!

User avatar
931Melander
Addict
Posts: 1168
Joined: 2004-04-05 20:02:20
Telefon: 0706992900
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1989
Location: Piteå
Contact:

kolla

#7 Post by 931Melander »

Kolla så att det är samma offset på oken också.
Skivorna på gamla bilarna är ju skruvade i bakkant på centrumhubben medans nyare bilar har skivan hängd utifrån.

Fredde
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
944 Turbo S - 88 Silver Rose

Tidigare bilar:
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: kolla

#8 Post by Erol »

931Melander wrote:Kolla så att det är samma offset på oken också.
Skivorna på gamla bilarna är ju skruvade i bakkant på centrumhubben medans nyare bilar har skivan hängd utifrån.

Fredde

Stämmer, de Rickard säljer är från en -86:a och är där med den äldre typen,
där skivan sitter på baksidan av hubben.

Bör därför passa alla bilar upp till -86, om okets infästning stämmer...



/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#9 Post by bergodalvana »

du har pm...
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users