Trust me on this one, har man gjort det 32789238 ggr så behöver manpatand wrote:Jättetack för beskrivningen Mattias!
Knepigaste verkar vara att bygla bränslerelät, det sitter ju så förbannat dumt till där nere vid förarens fötter... ligga på rygg inklämd under ratten är inget roligt... men vad gör man inte för att frugans bils ska må bättre...
Kanske finns det någon enklare punkt att komma åt att tvångsköra pumpen? Förresten varför kan man inte bara slå på tändningen?
inte ens titta! =) Men seriöst så är det inte så bökigt. Så himla långt
inne sitter det inte.
Visst kan du slå på tändningen, då kan du ju lyssna på radion samtidigt.
Saken är att reläet inte slår till förräns det får pulserna från tändspolen.
Samma gäller omvänt, den slutar gå om motorn slutar tända. Detta
är en säkerhetsfunktion om du krockar eller likanande.
Tidigare saabar (bla) har inte denna funktion, utan startar pumpen
med tändningen som du är inne på. Vesäntligheten av denna funktion
är ett ständigt diskutionsämne.
I slutändan är det ju upp till dig själv.
/x