Det skiljer bara ca 1,8 procent (vilket är OK) mellan de två storlekarna, men tack för påminnelsen!
/Alexander
Originaldimension 215/60 -15 finns ej mer - vad väljer ni?
-
- S-Poster
- Posts: 94
- Joined: 2007-11-22 21:25:00
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Jasså, och vad tror du bilar som t ex 906 åkte med för dimension med på 60-talet, för att inte tala om kvalitet jmf med dagens märkesdäck. Dimension på däcket har inte mycket att göra med max hastighet om gummi och stomme är av rätt kvalitet. Finns bilar som på 70-talet åkte i 400 km/h med 15" och jätteprofil jmf med dagen vulkade blingfälgarJBlom wrote:Jag skulle då inte åka 230km/h med 215/60-15 på Autobahn oavsett märke...
Aerodynamik och chassi gör nog mer på högfartstabilitet än däcksdimension förutsatt däcket håller.
Sen skulle nog ingen åka i 230 med en 944 N/A på autobahn, dom lär inte göra mer än 220
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users