Hade jag inte haft så dåligt med tid just nu så hade jag gärna krupit in under min 931:a och fotat lite. Har för mig att plåten sitter på plats på min nämligen.
Är så himla sugen på att fixa lite med min bil nu, har ju mätare som ska in osså behöver jag fixa stolsfästet för att få stolen lite framåt också. Men tid verkar inte finnas just nu, plus att det är rätt kallt att jobba i minusgrader... (bilen står ju på ej uppvärmd plats)
Per eftersom din 924 är ombyggd till gtr så passar inte plåten
under motorn. På 924 så går plåten från framkanten av karossen
till balken som styrstången sitter fäst i, sitter med tre bultar i balken
sedan fäst i rambalkarna på undersidan är gjord för att suga ut luften
från motorn på turbon sitter även en gummiflärp för att öka
suget under motorn
Anders Holmquist wrote:Per eftersom din 924 är ombyggd till gtr så passar inte plåten
under motorn. På 924 så går plåten från framkanten av karossen
till balken som styrstången sitter fäst i, sitter med tre bultar i balken
sedan fäst i rambalkarna på undersidan är gjord för att suga ut luften
från motorn på turbon sitter även en gummiflärp för att öka
suget under motorn
Hej Anders,
jo, jag är medveten om att den inte kommer att passa. Är dock ute efter att få veta hur orginalet ser ut så att jag kan göra en till min bil. Får antagligen inte göra den hursomhelst eftersom reglementet säger att "aerodynanamiska anordningar under bilen inte får eftermonteras". Det tolkar jag som att jag får göra en lättare variant som i övrigt har samma egenskaper som orginalet.
Edit, det där med flärpen till turbon blev jag intresserad av! Kanske Ottos foto kan visa det?
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
per: Jag har lagt upp bilder på hur porsche gjorde på gt/gts i din
byggtråd på rejsa. flärpen finns med på pet bilden nr:28 av plåten i början
av tråden = en gummi bit som sitter i bak på plåten
ingen aning om mått men otto kanske har kvar den på någon
av deras 924:or