Hur mycket skall det flöda? Det var inte mycket som kom vid tomgång... typ precis som när man börjar få en jämn stråle ut ur en vattenkran istället för droppandet/skvättandet det börjar med. Gasade man till kom det ju en puls, men det var ingen övertygande mängd.
Motorn är nu tömd, kåpor och slangar demonterade och i eftermiddag lär pumpen vara loss. Skall bli intressant att se om det syns något där, eller om det är något annat (blåst topplockapackning, trasig topp osv. tankarna svindlar).
Våren, värmen och överhettningarnas tid...
-
- Carrera-Poster
- Posts: 321
- Joined: 2004-03-29 12:40:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 4
- Joined: 2009-05-29 13:17:04
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
jag har samma problem rivt vatten pumpen och kände lite på lagrena den gick lite trögt och med tanke på att den drivs av kamremens baksida på ett blankt hjul så behövs de nog inte så mycket motstånd för att pumpen ska hälsa hem. sen får man en kokning och toppen spricker eller pakningen går förhoppningsvis inte. men har du samma problem som jag har att kylfläkten inte startar först just innan kokning. och det kan jag tänka mig beror på att pumpen är dålig och inte sickar ut vatten till kylaren som den ska och fläkten inte får signal att starta. jag tycker det låter vettigt.
ingen bil mekaniker men motorman på sjön så lite kunig är man ju
ingen bil mekaniker men motorman på sjön så lite kunig är man ju
lev i dag dö i kväll
-
- Carrera-Poster
- Posts: 321
- Joined: 2004-03-29 12:40:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
Nu vet jag varför jag inte får nån värme i bilen... Anslutningentillbaka in i pumpen ifrån värmepaketet är pluggad, eller rättare sagt, de har inte borrat upp den efter gjutningen
Men då kvartstår ju frågan: Varför blir bilen tokvarm? Pumphjulet satt som det skulle, och var i alla fall visuellt precis likadant som en orginalpump. Alla anslutningar och gångar fanns där, även om de inte är så prydliga... (gjutskägg och annat)
Skit samma, beställer ny pump ikväll, orkar inte krabba med det amerikanska eländet längre. Och överhettar bilen efter det börjar jag med fiske istället.
Men då kvartstår ju frågan: Varför blir bilen tokvarm? Pumphjulet satt som det skulle, och var i alla fall visuellt precis likadant som en orginalpump. Alla anslutningar och gångar fanns där, även om de inte är så prydliga... (gjutskägg och annat)
Skit samma, beställer ny pump ikväll, orkar inte krabba med det amerikanska eländet längre. Och överhettar bilen efter det börjar jag med fiske istället.
"If you´re not pissed off at this world,
than you´re just not paying attention!
than you´re just not paying attention!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users