Tjenare!
Jag har haft liknande problem, kollade precis som du enligt konstens alla regler LMM, kompressorsidan på turbon, gasspjäll, Databoxar, mm. mm.
Visade sig vara en tändhatt som hade en tunn spricka. Verkar som om den vidgades i takt med att motorn blev varmare.
Vid kall motor gick den perfekt, inget synligt gnist-hopp.
När den blev varm hittade jag felet eftersom det hoppade gnista.
På dellast gick den bra, men när man laddade på fick jag symptom precis som du beskriver.
Skitfel som tog mig lång tid att hitta.
mvh
Axel
Kass turbo?
- AXL944
- S-Poster
- Posts: 139
- Joined: 2004-03-30 12:46:04
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Göteborg
- Contact:
- magnusb
- S2-Poster
- Posts: 289
- Joined: 2005-09-22 10:16:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Huddinge/ Stockholm
- Contact:
Att den vibrerar (om den ej gjorde det innan felet oxå?) tycker jag tyder på att luftströmmen "pumpar", eller ej är jämn. Om det bara var vid laddtryck skulle jag tippa på trasiga turbinblad och därigenom en obalanserad turbo. Men då det även är på tomgång.... Låter underligt. Har du gjort ett kompprov? Bör ge värdefull information om kolvringar & ventilers hälsa.newkie wrote:Ska ta å titta på det med då, på rennlist tror dom antingen avgas eller en kass cylinder. Det är så att mätstickan på min eftermarknas laddmätare vibrerar vid tomgång och vid fulllast.
/Mvh Magnus
-97 JEEP Grand Cherokee &
-08 VW Passat 4WD till vardags
-97 JEEP Grand Cherokee &
-08 VW Passat 4WD till vardags
Who is online
Users browsing this forum: h-blad