Där ser man, var ju ganska "normala" lägstahastigheter på mig ändå. Tror ändå att min kärra skulle kunna öka lägstahastigheten ganska ordentligt i dom flesta kurvor. Och jag är ganska säker på att den är kapabel till en låg 1.31. Dock tveksam till kombinationen bil-förare.....
Vad har du för lägstahastigheter i dom kurvorna? Eller är det hemligt?
inga hemligheter här så jag kollar det när jag kommer hem.
Jag tror att min bil är i behov av 50-75 hk till plus att den borde lättas 100KG får räkna lite på detta
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
Där ser man, var ju ganska "normala" lägstahastigheter på mig ändå. Tror ändå att min kärra skulle kunna öka lägstahastigheten ganska ordentligt i dom flesta kurvor. Och jag är ganska säker på att den är kapabel till en låg 1.31. Dock tveksam till kombinationen bil-förare.....
Vad har du för lägstahastigheter i dom kurvorna? Eller är det hemligt?
Det var lite svårt att veta vart dom tagit hastigheterna men här är några av mina,, bra kurvhastighet men dålig transporthastighet
Mjölby 81
krönet 155
efter krönet sväng 127
F2 61
Depå 69
start och mål kurvan 109
Parisen 76
chikanen 75
rakan max 197
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
FSN wrote:
Där ser man, var ju ganska "normala" lägstahastigheter på mig ändå. Tror ändå att min kärra skulle kunna öka lägstahastigheten ganska ordentligt i dom flesta kurvor. Och jag är ganska säker på att den är kapabel till en låg 1.31. Dock tveksam till kombinationen bil-förare.....
Vad har du för lägstahastigheter i dom kurvorna? Eller är det hemligt?
Det var lite svårt att veta vart dom tagit hastigheterna men här är några av mina,, bra kurvhastighet men dålig transporthastighet
Mjölby 81
krönet 155
efter krönet sväng 127
F2 61
Depå 69
start och mål kurvan 109
Parisen 76
chikanen 75
rakan max 197
Mina hastigheter:
Mjölby 85
krönet 148
efter krönet sväng 124
F2 59
Depå 69
start och mål kurvan 108
Parisen 84
chikanen 75
rakan max 193
Nästan magiskt lika trots ganska påtagliga skillnader på bil. Måste vara för att det är samma tjusiga gula färg......
Är ungefär dom kurvhastigheter som känns bra för oss halvkassa förare antagligen.
Kul med GPS logger är det. Kan ganska enkelt konstatera att om jag bromsar lite tidigare och inte så hårt så håller jag automatiskt högre fart genom kurvorna vilket naturligtvis beror på att jag inte hinner med och behöver mer träning (eller är talanglös). Min extremt svaga punkt är ut ur snabba kurvor där jag väntar toklänge innan jag kliver på ordentligt igen.
Man saknar alltid det man inte har Själv är det vinge och mer downforce jag vill ha mer av på min bil.
Tror helt klart vi kör lite olika spår. PCS-spåret verkar rätt brett och jag tycker själv det känns långsammare i vissa lägen. Tänker främst inför parisern, inför chikanen och efter krönet mot F2.
Här är mina lägsta/högsta hastigheter. Men lägsta hastigheten genom en kurva säger egentligen ingenting om hur fort det går. Lägre hastighet fast ett bättre spår kan löna sig bättre. Det vore roligare att jämföra hela loggfiler istället, jag har driftbox-fil.
Mjölby 82
Krönet 170
Efter krönet sväng 124
Inför F2 141
F2 56
Inför Depå 135
Depå 65
Start och mål 180
Start och mål kurvan 111
Parisen 88
Inför chikanen 149
chikanen 64
Rakan max 219
gurra wrote:Här är mina lägsta/högsta hastigheter. Men lägsta hastigheten genom en kurva säger egentligen ingenting om hur fort det går.
Nej, säger inte ett skit. Många varv där man har lägre lägstafart men bättre sektortid.
Hur ett PCS-spår ser ut vet jag inte. Enda banmötet på Mantorp så började bilen brinna halvvägs in på första varvet. Har sen dess bara varit där en gång och det var 2007. PCS snitslade spår brukar vara ganska konservativt och safe.
1.36.640 på Race 2 under tävlingshelgen 24-25/4 2010 med nya 911:an,
lite trist då jag hade 1.33.766 med blå 968CS förra året. (hade vunnit 8b med det nu i helgen)
Men men det är väl bara fega jag som måste våga lite mer för att börja plocka sekunder.
Kändes dock som jag hade bra skjut i motorn ut på rakan med min lätta bil. (jäkla kurvor bara som ställer till det )
Hej hopp
Last edited by Robert Örebro on 2010-04-25 22:46:26, edited 3 times in total.
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
jag fick till en tid på 1:28.573 vilket jag är ganska nöjd med. fick verkligen upp farten i andra rejset men jag gasade lite väl mycket så gaspedalen släpte från golvet sen va det svårt att få till körningen med en fladdrande gaspedal
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
jonaslarsson wrote:jag fick till en tid på 1:28.573 vilket jag är ganska nöjd med. fick verkligen upp farten i andra rejset men jag gasade lite väl mycket så gaspedalen släpte från golvet sen va det svårt att få till körningen med en fladdrande gaspedal
Bra jobbat!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Snyggt jobbat Jonas, du kommer ju som en kanonkula och bara flyger förbi
Jag förstod på texten att din bror hade en bra helg också. Grattis till Falkenberg
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)