Per Huzell wrote:TIDEN ÄR MYCKET IMPONERANDE
Edit: Beställde Kumho idag
Jaså, man ska ta efter dom bästa? Det är första uppsättningen V700 han kör på och han körde 235 runt om.
Ville du ha min plats på lördag?
Per Huzell wrote:TIDEN ÄR MYCKET IMPONERANDE
Edit: Beställde Kumho idag
Per Huzell wrote:Edit: Beställde Kumho idag
2007-08-18: 1.31.59....Karl Birgander wrote:2007-07-01: 1.31.66
Bil: 944 S2 -90 @ ca 24800 mil.
Modifieringar: R-däck 225/45/17 fram och 255/40/17 bak, Trickstuff 66 bromsbelägg både fram och bak, Motul RBF600 bromsvätska.
Kommentar: 4-5 repor inom 3-4 tiondelar från snabbaste tiden.
2007-08-18: Snabbare! Lär sitta coilovers på..
1190 står det på rejsa.nu, är det 1140 så har vi samma vikt/effektpatand wrote:Lite lättad till 1140kg med full tank.
Kompletterar då med min medförare 18/8:Karl Birgander wrote:1.56.50 Helen Millsvik, Porsche 944 S2 -90, 2 repor med tid körda.
1140 är med full tank och utan förare vilket jag själv mätt upp på lastbilsvåg. 1190 är med 1/3 tank och 90 kilo förare dvs den vikt som bilen klassas efter i Roadsport C och därmed 7kg/hk, tyckte det var mest relevant på rejsa (även om jag som förare nog närmar mig decitonnet och därmed väger nog bilen snarare 1200kg med mig i).Karl Birgander wrote:1190 står det på rejsa.nu, är det 1140 så har vi samma vikt/effektpatand wrote:Lite lättad till 1140kg med full tank.
Förresten: Har inte tänkt på att din bil är SÅ hård... 122 fram är ganska hårt på så lätt bil...
Ja vikt inklusive soppa (ungefär den mängd man har vid körning) och förare tycker jag nog är mest intressant. Förarens vikt skiljer ju en del åt mellan olika ekipage, men tar man med den vikten i den angivna ekipagevikten så blir det ju lättare att jämföra vikt/effekt förhållanden.Karl Birgander wrote:Min vikt är tjänstevikt med i det närmaste fulltank, men jag tror det är dags att väga om med mindre i tanken (ung. halvtank i lördags när bästa tiden sattes) annan stol gör ju lite på vikten också.
Tycker du angett relevant vikt på rejsa, vikten med en tok bakom ratten är ju intressant.
Under 1.30.00 när krängarn är fixad då.Karl Birgander wrote:Ny tid: 1.31.12.
Jag är nöjd med 9 vändor på torrt underlag. 3 vändor på blött var skitkul!
Jag var inte ute efter att pressa tiderna till absoluta max, men jag ville se att jag kunde köra åtminstone lite snabbare.
Idag stod framänden betydligt högre än baken, vilket säkerligen inte gjorde saken bättre, och främre krängaren var "inaktiverad".
P.P. Körde min bil idag också på 1.33.47. Han kanske kommenterar det här, vem vet.
Users browsing this forum: No registered users