Varvtider Sviesta (Linköpings Motorstadion)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Jag har ju ingen tid öht ännu Karl så du kan sitta lugnt än så länge...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
[Halvt OT]Körde M3an igen i lördags under MSLS 2:a race för året. Fick en bättre tid i år: 1.11.8xx enligt laptimern i bilen. Kan eventuellt revideras lite när de officiella varvtiderna från tävlingen kommer ut men jag är rätt säker på att det gick fortare än ifjol iaf.
Bilen går klart bättre än förra året så mesta delen av tidskapningen ligger nog i bilen, men det finns mer att ta av också då jag på långloppsvis inte tog ut det allra sista. Man hade hunnit växlat upp till 5:an inför torparen och innan inbromsningen efter chikanen och dra några sekunder till. Men valde att spara lite på materialet och inte gå på stenhårt.[/Halvt OT]
Bilen går klart bättre än förra året så mesta delen av tidskapningen ligger nog i bilen, men det finns mer att ta av också då jag på långloppsvis inte tog ut det allra sista. Man hade hunnit växlat upp till 5:an inför torparen och innan inbromsningen efter chikanen och dra några sekunder till. Men valde att spara lite på materialet och inte gå på stenhårt.[/Halvt OT]
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Blåtå
- S-Poster
- Posts: 132
- Joined: 2007-01-02 13:31:31
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 505
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Fortsatt OTpatand wrote:[Halvt OT]Körde M3an igen i lördags under MSLS 2:a race för året. Fick en bättre tid i år: 1.11.8xx enligt laptimern i bilen. Kan eventuellt revideras lite när de officiella varvtiderna från tävlingen kommer ut men jag är rätt säker på att det gick fortare än ifjol iaf.
Bilen går klart bättre än förra året så mesta delen av tidskapningen ligger nog i bilen, men det finns mer att ta av också då jag på långloppsvis inte tog ut det allra sista. Man hade hunnit växlat upp till 5:an inför torparen och innan inbromsningen efter chikanen och dra några sekunder till. Men valde att spara lite på materialet och inte gå på stenhårt.[/Halvt OT]
Vi satte några hyffsat bra tider med vår S40.,
Bästa var 1:13.395, backa upp med ytterligare 5 under 1:14.00
Slog gamla rekordet med ca 1,5sek
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Mycket bra tid Blåtå! Som jämförelse körde 968an som är med i MSLS 1:08.958 som snabbast på långloppet i lördags.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Det är bra tider för en S40 i klass 5! Tror vi var nere på runt 1.15 som bäst med vår S40 i klass 5. den bilen blev nog aldrig riktigt optimal iof.spirou944t wrote:Fortsatt OT
Vi satte några hyffsat bra tider med vår S40.,
Bästa var 1:13.395, backa upp med ytterligare 5 under 1:14.00
Slog gamla rekordet med ca 1,5sek
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Blåtå
- S-Poster
- Posts: 132
- Joined: 2007-01-02 13:31:31
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Schyssta tider av både dig och Torbjörn skvallrade du om på telefon Peter.Blåtå wrote:Putsade lite ikväll: 1.09.7
Glömde att fråga hur chikanen var, elak, normal eller snäll? Inte alltid det går att jämföra tider från gång till annan på Sviesta pga den föränderliga chikanen.
Inte alls sagt för att förringa era tider, absolut inte, ni måste kört väldigt bra båda två idag! Synd att man inte var där och fick jaga er lite.
Ser fram emot den 12:e oktober då jag får låna din performancebox, ska försöka få en tillförlitlig tid då med min 931a på Sviestad äntligen... sen kan vi jämföra spårval hela vintern!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Blev 1:09,6. Chicanen kändes tämligen normal. Undrar hur jag lyckades med 1:09,5 förra året, sämre krängare och tror jag smala framdäck (225)., Himla kul att köra så jämnt som det blev med Peter! Utan diff var gummistrecken i kurvorna tämligen långa....
En helg kvar att slå förra årets notering.
En ursäkt till Cedrics flickvän (verkar vara av tufft virlke så det blir nog bra i alla fall ) för min något snabba omkörning.
//T
En helg kvar att slå förra årets notering.
En ursäkt till Cedrics flickvän (verkar vara av tufft virlke så det blir nog bra i alla fall ) för min något snabba omkörning.
//T
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Får försöka haka på dig några varv då så kanske jag kan komma neråt 1.10 tider också...Torbjorn968 wrote:En helg kvar att slå förra årets notering.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Cédric
- Addict
- Posts: 4621
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Ni har ju riktigt bra fart på banan, kör fint spår också. Följ den gula bilens spår ner i torparn sa ja åt tjejen när du körde förbi. Det är mycket lättare än att förklara och det fungerade . Omkörningen va ju lite spännande, men de va ju en engångsgrej, sånt som händer ibland . Hon va iaf superglad efter körningen . Lite bökigt också när bilen byter förare från en någorlunda rutinerad till en gröngöling. Jag körde ca 3s långsammare än senast på det passet jag körde. Det var riktigt svårt att få upp trycket i däcken, kanske va det brist på sol på banan? Dock brummade jag bara ett pass, sviestad är ju sådär spännande känner jag. en gång per år räcker .Torbjorn968 wrote:Blev 1:09,6. Chicanen kändes tämligen normal. Undrar hur jag lyckades med 1:09,5 förra året, sämre krängare och tror jag smala framdäck (225)., Himla kul att köra så jämnt som det blev med Peter! Utan diff var gummistrecken i kurvorna tämligen långa....
En helg kvar att slå förra årets notering.
En ursäkt till Cedrics flickvän (verkar vara av tufft virlke så det blir nog bra i alla fall ) för min något snabba omkörning.
//T
Peters däck såg ju väl utnyttjade ut i slutet iaf
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 505
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Så kände jag oxå innan jag började köra långlopp, nu drygt 600 varv senare blir det bara roligare, och roligare.Cédric wrote: Dock brummade jag bara ett pass, sviestad är ju sådär spännande känner jag. en gång per år räcker .
OT Nytt rekord med S40:in, 1,12:6
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Sådär ja! Då har man fått köra med en PerformanceBox en dag (tack Peter, Blåtå för lånet!) och kunnat få sig en riktig tid!
Dagen började med 1:10.5 i första passet, andra passet kom jag ner en tiondel till 1:10.4 och i 3:e passet för dagen klippte jag till med 1:09.6!
Sug på den du Karl!
Dagen började med 1:10.5 i första passet, andra passet kom jag ner en tiondel till 1:10.4 och i 3:e passet för dagen klippte jag till med 1:09.6!
Sug på den du Karl!
Karl Birgander wrote:kan ju inte bli slagen av patand, då måste jag upp o köra snart!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
1.10.3 på (halkiga) Good Year F1. Nästa år blir det R-däck...
/Stefan
/Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Puppan
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2004-03-30 07:18:46
- Contact:
Halloj
944 TurboCup spezial 1.06.3
/Pete
944 TurboCup spezial 1.06.3
/Pete
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
Who is online
Users browsing this forum: No registered users