Page 4 of 10

Posted: 2009-02-23 13:34:41
by spirou944t
Lite OT, snabbaste MSLS-bil på Sviestad?

Hooka Hey Racing Porsche 944/928 körde på 1:05.875
Prena körde 1:05.925 med sin 944 turbo.

Sen är det några/någon som gjort 1:06-tider.

Posted: 2009-03-02 10:23:24
by patand
spirou944t wrote:Lite OT, snabbaste MSLS-bil på Sviestad?

Hooka Hey Racing Porsche 944/928 körde på 1:05.875
Prena körde 1:05.925 med sin 944 turbo.

Sen är det några/någon som gjort 1:06-tider.
Vi har gjort 1.09.xx med M3an (inte jag som körde dock, jag kör fortare med min 924 turbo än med M3an...).

Hooka är snabba när de är på rull! :)

Posted: 2009-03-13 09:20:34
by Karl Birgander
patand wrote:Sådär ja! Då har man fått köra med en PerformanceBox en dag (tack Peter, Blåtå för lånet!) och kunnat få sig en riktig tid! :D

Dagen började med 1:10.5 i första passet, andra passet kom jag ner en tiondel till 1:10.4 och i 3:e passet för dagen klippte jag till med 1:09.6!

Sug på den du Karl! ;)
Karl Birgander wrote:kan ju inte bli slagen av patand, då måste jag upp o köra snart! :D
Det var som tusan!
Detta hade jag helt missat (tack för PM Patrik.... ;) :) )
Först får man lov och säga bra spakat!
Det är inte dåligt att få en gammal motorhandikappad bil att snurra runt den banan så snabbt.

Man får nog börja köra långlopp ett par tusen varv så man får lite rutin ;)

Jag siktar på minst en gång på sviestad iår, men annat har högre prio.
Äntligen fått garage så man kan göra saker,
Så mål i år är: 944-träffen + Ringen.

Siktet är inställt på sviestad tur i slutet på säsongen.

Posted: 2009-03-13 09:43:20
by patand
Karl Birgander wrote:Det var som tusan!
Detta hade jag helt missat (tack för PM Patrik.... ;) :) )
Först får man lov och säga bra spakat!
Det är inte dåligt att få en gammal motorhandikappad bil att snurra runt den banan så snabbt.

Man får nog börja köra långlopp ett par tusen varv så man får lite rutin ;)

Jag siktar på minst en gång på sviestad iår, men annat har högre prio.
Äntligen fått garage så man kan göra saker,
Så mål i år är: 944-träffen + Ringen.

Siktet är inställt på sviestad tur i slutet på säsongen.
Hehe... sent ska syndaren vakna och ibland måste man t.om väcka dem... ;)

Tack för berömet Karl! :D Som sagt jag hade väntat mig lite pajkastning och utmaning om kamp... ;)

Kan ju inte förneka att man övat några varv på Sviestad vid det här laget. 8) Funderar på hur jag ska kunna köra ännu fortare i år... kanske lutar åt en intercooler... :oops:

Kul att du iaf siktar på en gång på Sviestad i år, vi kan ju försöka pricka in så att vi är där samtidigt. Alltid kul att tampas lite (utan att tävla givetvis).

Hoppas du uppnår båda dina mål! :D

Posted: 2009-04-11 06:41:46
by Blåtå
Efter häxans blåsta blockpackning å¨förarkursen la jag på r-däcken på Den Gröna och åkte på 1.07.4. Den går fint den gamle bilen trots >35 000 mil. Tiden var utan chikan.

Posted: 2009-04-11 11:42:05
by patand
Blåtå wrote:Efter häxans blåsta blockpackning å¨förarkursen la jag på r-däcken på Den Gröna och åkte på 1.07.4. Den går fint den gamle bilen trots >35 000 mil. Tiden var utan chikan.
Imponerande tid tycker jag! :) Jag körde ju på 1.09,8 som bäst de få varven som boxen satt i min bil. Då med passagerare iof. Gissar att jag tappar en del (kanske en halv sekund?) tid på den långa rakan med min motorsvaga bil också.

Undrar hur jag kom ner till 1.09,6 med chikan förra året... :roll: Kanske funkar däcken lite sämre när man åker på cordan... ;)

Posted: 2009-04-11 18:43:53
by Blåtå
jag hade alldelens nya Michelin cup iofs. Dina Toyosar såg ganska tråkiga ut...

Tack för bärgningen oxå, Patrik! Otroligt skönt att ha bilen lite närmare när vi ska hämta den.

Posted: 2009-04-11 22:20:14
by moosemats
Vet inte om det stämmer men jag tror jag låg bakom det varven så min tid är nog inte så många sekunder efter...
Blåtå wrote:Efter häxans blåsta blockpackning å¨förarkursen la jag på r-däcken på Den Gröna och åkte på 1.07.4. Den går fint den gamle bilen trots >35 000 mil. Tiden var utan chikan.

Posted: 2009-04-12 08:31:48
by Blåtå
Skulle tro att du låg runt samma tider eftersom det blev en 4-5 varv mellan 1.07.4 och 1.07.8 Tyckte inte att du tappade särskilt mycket under dom varven.

Posted: 2009-04-14 09:09:58
by patand
Blåtå wrote:jag hade alldelens nya Michelin cup iofs. Dina Toyosar såg ganska tråkiga ut...

Tack för bärgningen oxå, Patrik! Otroligt skönt att ha bilen lite närmare när vi ska hämta den.
Jo lite slitna däck kanske gör skillnad... har nästan nya ligger och väntar på montering nu och mer camber ska jag försöka få till samtidigt! :D

Klart man hjälper till om man kan! :)

Posted: 2009-04-14 09:11:40
by patand
moosemats wrote:Vet inte om det stämmer men jag tror jag låg bakom det varven så min tid är nog inte så många sekunder efter...
Ni åkte ganska lika fort ett tag så vitt jag kunde se. :) Dessutom närmade ni er mig när jag såg er i backspegeln... :twisted:

Ni körde bra grabbar! :d=:

Posted: 2009-07-19 17:11:39
by tomp
1:06 utan chikan 1:10 med chikan och gat däck kumho MX 15
Bil: 944 Turbo-91 1460kg med mig i ca 300 pållar bilstein turbo-cup coilovers 100N/mm fjädrar + stavar r888 däck 225 fram 255 bak omp stol trickstuff belägg övrigt orginal.

Posted: 2009-07-19 19:23:04
by patand
Bra kört Tommy! :)

Utan chikan har man nytta av lite mer pållar än vad jag har i bilen märks det. Klart svårare att hålla jämnt med 968orna när det kördes utan chikan.

Posted: 2009-07-21 15:04:24
by tomp
patand wrote:Bra kört Tommy! :)

Utan chikan har man nytta av lite mer pållar än vad jag har i bilen märks det. Klart svårare att hålla jämnt med 968orna när det kördes utan chikan.
Börjar hitta runt den banan nu efter lite nötande, man får ju väldigt mycket körtid på LMS träffar.

Hade svårt att hänga på en 944 S2:a på rakan sist (utan chikan) men då var det blött hoppas det blir torrt nästa gång 24/7.

Posted: 2009-07-24 21:21:45
by Nahpets
1:07,4
R888or, Bengts chip :) och kokande bromsvätska :D .

tomp: Var du och körde idag på bandagen? Du hade ett jäkla tempo!

Mvh
Stephan